Allereerst ook mijn complimenten voor dit geweldige initiatief , ga zo door in volgende jaren en de verbeterpunten die genoemd zijn in de vorige reacties zijn te realiseren , lijkt mij . Ik heb genoten van de shows en de vele goede producten die er gebruikt zijn , me ook meermaals verbaasd over de uitstekende kwaliteit hiervan . Doordat ik eigenlijk al zo'n 20 jaar geen vuurwerk meer in Nederlandse winkels heb gekocht weet ik ook niet veel van artikelnamen e.d. , al lange tijd het jaarwisselingsassortiment in België e.o. gehaald .
Voor mij is Cees van der Horst de winnaar van de battle met de 6e show , met produkten van Cafferata , dit weet ik nu pas na het terug lezen en zien van alle shows .
Natuurlijk heeft Groenrijk met de produkten van Lesli indruk gemaakt door de hoeveelheid in kilo's en het brute geweld in de lucht , maar qua opbouw en ritme in kleur en effektwisselingen had er met dit goede materiaal meer uitgehaald kunnen worden .
De show was dan wel langer geworden , maar massa schieten kunnen velen , dit is niet zo'n kunst .
Wat betreft de 6e show , deze had voor mij de beste opbouw , ritme , tempowisselingen , variatie in kleuren en effekten .
Prachtige kometen , crossettes in mooie heldere kleuren en goede break , serie kleurboeketten , zilverslangen met boeket ( doet denken aan de Poisnous Spider flowerbeds van vroeger ) , gouden palm boeket met falling leaves in groen , blauwe sterren met witte vallende ...... ( Tequilla begreep ik ) een apart effekt , witte palm boeketten met kleursterren , goud kometen met kleur ster ( gaf een prachtig gordijn ) , popping effekt , groene kometen met flashknal ( enorm hard , met titanium was het helemaal af geweest ) , serie in wit ( apart effekt ) , afsluiting met de beste crackling van de avond .
2e plaats : Groenrijk .
3e plaats : Bart Poppelaars .