Plum Bloom
Registered User
Natuurlijk moet Pieter Broertjes ook zijn zegje doen:
http://content1a.omroep.nl/urishiel...jes_reageert_op_OVV_rapport_over_vuurwerk.mp3
Krijg na aanklikken llink 403 Forbidden te zien
Natuurlijk moet Pieter Broertjes ook zijn zegje doen:
http://content1a.omroep.nl/urishiel...jes_reageert_op_OVV_rapport_over_vuurwerk.mp3
Ik denk dat het lont na jaren te hebben gebrand nu het buskruit heeft bereikt.
Zou me niks verbazen dat het heel snel afgelopen is met onze traditie.
Koren op de molen bij de vuurwerkhaters....dit rapport is nu al vernietigend en dan moet de rest nog komen.
Vage site waar dit vandaan komt.Kabinet moet opheldering geven over risico's jaarwisseling
Er komt een debat in de Tweede Kamer over de risico's van de jaarwisseling. Dit naar aanleiding van een conceptrapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid dat in handen is van RTL Nieuws. In het rapport staat dat de risico's tijdens oud en nieuw te groot zijn.
De raad noemt de jaarwisseling het gevaarlijkste moment van het jaar. Vooral vuurwerk is een probleem. De controle op illegaal en legaal vuurwerk faalt.
Opheldering
De Tweede Kamer wil nu een debat met de minister van Justitie en Veiligheid waarin over de risico's wordt gesproken. Wanneer het debat wordt gehouden, is nog onduidelijk. Wel moet het voor oud en nieuw nog gaan gebeuren. Kamerleden willen dat het kabinet opheldering geeft over wat er nu moet gebeuren.
Een meerderheid van de Tweede Kamer is nu nog tegen een algeheel vuurwerkverbod. "Maar mocht de raad daar met zijn aanbevelingen toch naar neigen, dan kan daar zomaar verandering in komen", zegt politiek commentator Frits Wester.
Gaat veel mis
De raad heeft de jaarwisseling onderzocht omdat er elk jaar veel misgaat. Zo zijn er jaarlijks 10.000 incidenten, variërend van mishandelingen tot branden. "De omstandigheden, veel mensen op straat en donker, in combinatie met risicovol gedrag van de afstekers, zijn een gevaarlijke cocktail tijdens iedere oud en nieuw", concludeert de raad.
In 40 procent van de gevallen is vuurwerk de reden dat het misgaat. De kritiek op de controle van vuurwerk is groot. Zo is er van alles mis met het kwaliteitskeurmerk voor legaal consumentenvuurwerk en deugt het toezicht erop niet. Ook het illegale vuurwerk veroorzaakt problemen. De aanpak van illegaal vuurwerk en van illegale vuurwerkhandelaars levert weinig op.
http://www.nederland.easybranches.c...ering-geven-over-risico-s-jaarwisseling-87331
Er is elk jaar een debat en elk jaar dezelfde conclusie, niemand wil een vuurwerkverbod en ook de meeste “tegenstanders” hebben vrede met consumenten siervuurwerk, echt zonde van de tijd. kan me er zo ontzettend kwaad om maken.
Als dat verbod er ooit mocht komen, ik mag het niet zeggen maar ik hoop dat echt de pokkepleuris uitbreekt. Je zult dan zien, de ongeregeldheden met oud en nieuw hebben gewoon helemaal niks met consumenten vuurwerk te maken, het is gewoon een middel dat toevallig voor handen is die dag voor de relschoppers die er altijd met oud en nieuw zijn geweest en zullen blijven. Rellen, auto’s in brand, slopen etc etc heb je geen vuurwerk voor nodig hoor! Nee doe dan meteen ook maar een alcoholverbod en een avondklok dat zou pas zoden aan de dijk zetten, totaal onmogelijk natuurlijk.
Nee zonder vuurwerk kan mij oud en nieuw gestolen worden en is het gewoon een extra vrije dag. Beetje naar een klok kijken, happy new year en je nest in haha ;-)
Zo denk ik er ook over Puur. Een verbod wat misschien al dit jaar ingaat of anders volgend jaar. De media is omgekocht met geld van de anti vuurwerk lobbyisten. We hebben het vooral te danken aan de vernielzuchtigen en geweldplegers.
Dat doe ik al een paar jaar.....Ik ga dit jaar gewoon vieren alsof het het laatste is.
Ben er verder goed klaar mee.
Ik ga dit jaar gewoon vieren alsof het het laatste is.
Ben er verder goed klaar mee.
Zou een operatie ondergaan tegenwoordig ook een te groot risico worden?
https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/meer-ziekenhuispatienten-dood-door-medische-missers
Al die regels om die zogenaamde veiligheid maar te kunnen waarborgen en ondertussen glijdt de maatschappij verder en verder weg. Fijn hoor.