Re: OVV gaat onderzoek doen naar vuurwerk
Dit puntje "belanghebbenden" onderstreept nog maar eens de noodzaak dat wij als 'liefhebbers' samen EEN FRONT moeten vormen. Vanuit BCN / Vuurwerktraditie.nl hebben we de nodige tijd & energie gestoken om de liefhebbers bijelkaar te brengen. Hier zou iedere liefhebber veel meer energie in moeten steken. Dit gaat allemaal niet vanzelf.
mee eens. Maar wij liefhebbers worden toch weggezet als onbelangrijk. Kijk hoelang er al gestreden wordt om een goed weerwoord te bieden. Vele initiatieven zijn er door meerdere liefhebbers opgezet met wisselend resultaat. Dit betekent zeker niet dat de moed opgegeven wordt, maar het wordt er allemaal niet leuker op.
In de afgelopen jaren heeft de liefhebber zijn hobby zien veranderen. Ja, qua assortiment zijn er grote stappen voorwaarts gemaakt. Maar de hele hetze over het vuurwerk blijft. We hebben al iets op moeten geven (afsteektijden), wanneer houdt het op?
Sinds mensenheugenis loopt de hele discussie al scheef. Er is te veel onwetendheid bij het gros van de bevolking, er is te veel ruimte voor 'de haters' om hun zegje te kunnen doen (met onwaarheden die wijdverspreid raken).
Natuurlijk moeten we de strijd niet opgeven. En mochten we ooit 'de strijd' verliezen dan in ieder geval met opgeheven hoofd!
Ondanks alle goede/geweldige pogingen die er gedaan zijn (en nog steeds gaande zijn) de afgelopen jaren, die allen heel veel respect verdienen, heb ik het gevoel dat "het front' waar jij over spreekt niet te vormen is.
En daar wringt de schoen. De doorsnee liefhebber wil wel iets, maar doet het niet. Het wordt tijd voor iets groters maar wat?
Het lijkt me geweldig om eens een ludieke actie uit te halen, waarmee we goed in de aandacht komen (op een goede manier). Echter ben ik bang datindien er iets georganiseerd zou worden, het mis zal gaan doordat een 'liefhebber' zonder hersens het toch weer moet verknallen.
In dit voorbeeld zou de schade voor ons liefhebbers helemaal niet te overzien zijn.
Ik ga er van uit dat er een goed en gedegen onderzoek wordt gedaan. Niet alleen over het vuurwerk, maar over de algemene viering van de jaarwisseling. Met goed onderbouwde feiten. Waarbij de liefhebber niet direct in een hoekje gedrukt wordt.