Archief Little General 154 db !

roelz

Registered User
Appie heeft een goed punt denk ik; die Chinezen zijn alweer járen gewent om slappe flut rotjes te maken voor Nederlandse importeurs, misschien even geduld hebben voordat de nieuwe regeling vruchten gaat afwerpen. Dan is het wel opmerkelijk dat het met de 500gram potten wél allemaal gelukt is. Met knalspul valt niks te verdienen, dus waarom zou je daar bovenop zitten als handelaar?
Roel.

horsebrand

Registered User
In een eerdere post had ik het er over dat het klei er als een wolk uitvloog.
Een tijdje terug had ik er één uitgerold om te kijken hoe die er van binnen uitzag.
Hier de foto ervan, je kunt zien dat de bovenste kleilaag gewoon los poeder is.

371652186_e48af01b4b_m.jpg

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Met knalspul valt niks te verdienen, dus waarom zou je daar bovenop zitten als handelaar?
Roel.

Volgens mij is er aan de nieuwe knallers wel degelijk verdiend... Deze waren immers fors duurder dan de kanonslagen die per slof gaan (ok, daar leggen de verkopers meestal geld bij?)
In vergelijking met 500grams potten verdient het uiteraard geen ruk.

fat bol

Registered User
Ja dat mag je aannemen ja, maar als jullie toch leuke harde knallers zoeken legaal neem echt de grondbloemen met knal van wolff, ik heb net 5 pakken erbij gehaald, geweldig zijn ze :D volgens mij zijn deze het hardste knalvuurwerk op de grond in nederland.

haha inderdaad ik had dit jaar 2 pakken het is het beste om ze stil te zetten en ik haal volgend jaar 10 pakken ervan :D zo'n keiharde knal.

NLsandman

Registered User
Appie heeft een goed punt denk ik; die Chinezen zijn alweer járen gewent om slappe flut rotjes te maken voor Nederlandse importeurs, misschien even geduld hebben voordat de nieuwe regeling vruchten gaat afwerpen. Dan is het wel opmerkelijk dat het met de 500gram potten wél allemaal gelukt is. Met knalspul valt niks te verdienen, dus waarom zou je daar bovenop zitten als handelaar?
Roel.

Lijkt mij ook, het produktie proces moet eerst weer worden aangepast aan de nieuwe regels en mijn vermoeden is dat de importeurs de nieuwe regels nog niet durfden door te voeren omdat het zo kort voor het einde van het jaar was.
Het risico als je op de 156 db grens gaat zitten is namelijk dat de hele batch niet door de keuring komt.
Nu hebben ze een heel jaar om er aan te werken.

coolboy

Registered User
Godsiedikkie... :eek:h: die dingen knallen misschien voor 54 decibel. foutje gemaakt misschien?

filmpje; (Voor de liefhebber ;) )
filmpje 1, filmpje 2.
foto;
http://gallery.philippesvuurwerk.nl/main.php?g2_itemId=747

Koop deze rotzooi dingen niet! Je wordt er gewoon even stil van als je het hebt afgestoken :worried: Sonde van het geld...

(Btw, ze waren naar mijn gevoel zelfs ietjes zachter dan een rotje, omdat ze zoveel "Snipperden")

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
De little General van Wolff wordt dit jaar niet meer verkocht. De mannen van Wolff hebben hem beter gezien in China en baalden ervan dat hij op een andere manier (knal) naar Nederland kwam.

Cameo

Registered User
Een verstandig besluit, denk ik. Meerdere importeurs hebben een soortgelijke domper gehad. Het restant zal dan dit jaar via "stuntaanbiedingen" worden weggegeven, vermoed ik. Ik bewaar mijn pakje als relikwie. Het symboliseert hoe moeilijk het kan zijn om een op zich eenvoudige wens daadwerkelijk gerealiseerd te krijgen.

Is bekend of Wolff het opnieuw gaat proberen met een andere (te introduceren) knaller? Of laten ze deze zijde van de markt voor wat het is?

Cameo

Tony

Administrator
Medewerker
Het probleem ligt ook niet zozeer bij de importeur. Het probleem ligt bij de wetgeving. Er is namelijk nog niet helemaal duidelijk hoe er gemeten moet worden. En zoland hier nog geen 100% richtlijn voor is dan lijkt het me verstandig dat iedereen gewoon wacht met produceren en verzinnen.

nielsniels

Registered User
tony, je bedoelt dus dat de ene keer bij een bepaalde meting de grens van 154 of 156 decibel veel eerder is bereikt dan een andere keer?
dit zou misschien verklaren waarom ze, volgens velen, te zacht zijn.
wolff zegt dat ze in china anders klonken dan dat ze ze hier verkocht hebben.
dit komt dus mogelijk door die verschillende tests?

misschien is dit niet zo wat ik zeg maar het lijkt mij een mogelijke verklaring.
verbeter me als ik het verkeerd zeg aub

Tony

Administrator
Medewerker
Ik zal een voorbeeld geven.
De ene test gebeurd boven een grasveld en een ander boven asfalt.
Dus beide klinken heel anders terwijl er toch hetzelfee inzit...Dit is 1 van de vele voorbeelden.

Grizmo Raizor

Registered User
Lijkt mij sterk.. Want ik vraag mij af in welke omstandigheden de heren Wolff naar die knaller hebben geluisterd. Had men deze knaller op asfalt gehoord dan hadden ze hetzelfde effect hier ook gehad wanneer ze deze hier op asfalt getest hadden. Verder wanneer ze in China er op 2 meter afstand zouden hebben gestaan, gaan ze echt niet in Nederland op 10 meter staan en dan klagen dat ze zachter gaan. Hier gaat het duidelijk om een andere reden dan voorgesteld.

Het lijkt er meer op dat men gewoon zuinig aan wilde doen in China, klant koopt (ik noem maar wat) een knaller met x aantal gram kruit om het gewenste effect te krijgen maar krijgt helaas een knaller met minder kruit. Gebeurt volgens mij wel vaker en dan niet alleen met knallers.

Tony

Administrator
Medewerker
Mijn antwoord over test methode gaat over de onduidelijkheid in Nederland en de rest van Europa hoe ze dit nu goed moeten/kunnen testen. Niet over Wolff die zelf in China test. Hun hebben hem daar goed gezien maar slecht gekregen dus zoals jij zegt heeft de Chinees een beetje ping ping in zijn zak gestoken.

Nu brand voorlopig niemand zijn vingers aan de knallers zolang er niet duidelijk is hoe het allemaal in elkaar moet zitten. En daarbij moeten de chinezen in de gaten worden gehouden.

Grizmo Raizor

Registered User
Mijn antwoord over test methode gaat over de onduidelijkheid in Nederland en de rest van Europa hoe ze dit nu goed moeten/kunnen testen. Niet over Wolff die zelf in China test. Hun hebben hem daar goed gezien maar slecht gekregen dus zoals jij zegt heeft de Chinees een beetje ping ping in zijn zak gestoken.

Nu brand voorlopig niemand zijn vingers aan de knallers zolang er niet duidelijk is hoe het allemaal in elkaar moet zitten. En daarbij moeten de chinezen in de gaten worden gehouden.

Aha, oké dan begrijpen we elkaar in ieder geval heel goed en hebben we dezelfde kijk hier op.. want een andere reden zou ik niet kunnen bedenken.

offtopic: Ik heb een flauw vermoeden dat er ook blokken in omloop zijn die niet helemaal gevuld zijn/waren. Heb het zelf meegemaakt, ik schiet een fanshape blok en na twee rijen klapt deze uitelkaar.. de resterende tubes van dat blok, helemaal verspreid en naar alle richtingen gericht, doen vervolgens gelukkig niets. Er kwam geen enkel shot uit terwijl deze wel in in vuur lagen te branden en ze verder nog gewoon wel intakt waren. Dus, ze proppen gewoon twee rijen van de 10 vol en vervolgens laten ze het blokkie met wat kruit klappen. Gelijk bewijs weg. Dus, ja waarom dan niet met knallers? Ze naaien je waar je bij staat.

GMP82

Zilveren Member
offtopic: Ik heb een flauw vermoeden dat er ook blokken in omloop zijn die niet helemaal gevuld zijn/waren. Heb het zelf meegemaakt, ik schiet een fanshape blok en na twee rijen klapt deze uitelkaar.. de resterende tubes van dat blok, helemaal verspreid en naar alle richtingen gericht, doen vervolgens gelukkig niets. Er kwam geen enkel shot uit terwijl deze wel in in vuur lagen te branden en ze verder nog gewoon wel intakt waren. Dus, ze proppen gewoon twee rijen van de 10 vol en vervolgens laten ze het blokkie met wat kruit klappen. Gelijk bewijs weg. Dus, ja waarom dan niet met knallers? Ze naaien je waar je bij staat.

Een beetje boute uitspraak.. ik zal niet zeggen dat het per definitie niet zo is, want ik weet de waarheid ook niet. Maar om deze verklaring boven een productiefout te prefereren gaat mij wat ver. Die explosie had immers ook op de een of andere manier kunnen ontstaan door/met dat kruit van de resterende tubes, waardoor ze niet meer schoten. (Ok, blijft een vreemd verhaal en flink balen van je vuurwerk).

Anyway, ik denk dat we wat te ver offtopic gaan? :blink1:

Ik ben in ieder geval blij dat de little generals in hun huidige vorm er nu uit gaan. Voelde (en voel) me aardig genaaid. De hoop dat ze na een jaartje wachten harder zullen knallen (natte zeecontainerverhaal) is nu ook grotendeels vervlogen. Ik vrees dat we geduld moeten hebben tot de volgende wetswijziging, en zelfs dan nog hopen met onze vingers gekruisd.

Laatst bewerkt:

USRRobiwan

Registered User
Het komt er op neer dat men niet geleverd heeft wat men heeft beloofd dat het zou doen. Dat mag volgens mij niet. Maar aan de andere kant kon iedereen weten dat wat wij verwachten van een knal nooit en nimmer terug zal komen uit het verleden. (voor mensen die nog de heerlijke knallers uit de jaren 70 kennen)

Ik zou er elke knaller voor opgeven als men de voortzetting van de 500gram cakes verder omhoog takelt zodat er 20gr per tube mag komen, maar wel binnen de 500gram regel. En zo ook mogelijk om salute blokjes te mogen laten maken. Zonder dat er sier in hoeft te zitten.

Vuupijlen en grondknallers mogen ze van mij dan uit het pakket halen (met uitzondering van matjes etc) .

Pyrodoc

Registered User
154DB is de regel.....maar weten de meeste wel hoe hard 154DB voor een doorsnee kanonslag is?.....daar word met de versoepelde regelgeving totaal niet op ingespeeld.
Ik leg zo 10 euro neer voor een slof kanonslagen neer,mits die een beetje knallen.Mensen kunnen mij echt niet wijsmaken dat het niet kan met de kennis van tegenwoordig.

Pyroboy

Registered User
Ik lees een beetje mee, en ik was inderdaad ook nieuwschierig hoe het verhaal van de Little General nu in elkaar steekt, is toch een appart verhaal geworden, hebben jullie enig idee hoe ze dit jaar zullen zijn, of is het afwachten.

PS ik heb ook wel 10euro over voor een lekkere oude solf astronauten, vroeger waren ze ook fl8,00 - fl 10,00 per 200st.

Bovenaan