Archief Little General 154 db !

Firespree

Registered User
Heb er vandaag zoals zovelen ook een aantal afgestoken en hader van de 5 eentje!!!! die mooi snipperde de rest kon ik hem bijna weer dicht maken en opnieuw verkopen op de kleiresten na dan...zat alleen een gat in het midden...
En kwa knal is al genoeg gezegd (mad)
(radar)

Patrick

Registered User
Waarschijnlijk dus gewoon omgelabelde knallers die normaal gesproken voor de Duitse markt bedoeld zijn. Je weet wel die grote staven die pfoef doen en grotendeels heel blijven. (no)

the pyro master

Registered User
(cry) (cry) hallo mensen ik heb wolf een mail gestuurd en erg snel reactie terug gekregen dit was hun andwoord.....................

Alereerst bedankt voor je reaktie.

Je zult begrijpen dat dit ook niet onze bedoeling is !!

Wij gaan dit eerst verder onderzoeken en beloven bij jou hierop terug te komen.

Met vriendelijke groet,

Das lekker he .

horsebrand

Registered User
Bij 2 stuks uit één pakje die ik afstak vloog de klei aan de kant van het lont als een bruine wolk eruit, gevolgd door een vlam. FWOEMMM ! (laugh)

coolboy

Registered User
Mja, zijn leuke dingetjes voor dat geld kan je best een pakje halen. Het zijn helaas slecht afgewerkte knallers. Knallen niet goed, maar best grappig al die snippers ^_^

littlegeneralju0.jpg
littlegeneral2ya9.jpg

Filmpje:
http://www.zippyvideos.com/4211032626461506/little_general/

Helaas slechte geluidskwaliteit. Maar je zal het er maar mee moeten doen (Y)

jetztgehtslos

Registered
Wat een troep zeg. Heb diverse knallers gehoord en de conclusie is dan ook dat je gewoon beter een slof astronauten/kanonslagen kan kopen ipv donderslag extra, LG en andere zogenaamde "hardere" knallers (weet even naam niet meer van die andere knallers). Tevens ook vele weigeraars erbij gehad. 40/50% weigerde bij mij of had een bar slechte vertraging waardoor het leek op een weigeraar maar na een halve minuut toch nog afging.

Dat die knallers overigens niets zijn zie je niet alleen bij de producten van Wolff, maar bij alle producenten.

Als nou ook de matten floppen zijn, dan hou je de mensen niet tegen om naar de buren te gaan voor vuurwerk. Het idee van de regering is leuk, maar de uitwerking ervan doet het idee teniet.

Woutb

Registered User
Ik heb een vergelijking gemaakt van de rotjes Shi Sing Cracker, Donderslag Extra en Little General, hier het filmpje: (beetje kut kwaliteit maarja)

MichelAngelo

Registered User
Tja, ik had voor mijn zoontje 2 pakjes gehaald. Naast de een slofje Shising Crackers. Voor die laatste heb ik 1,00 euro per 200 betaald(bigg) en de Little Generals 0,65 per 5. Dus 0,5 cent tegen 13 cent per stuk.

Ik moet zeggen dat De Generaal wel iets harder knalt (meesten zeggen van niet, maar dat is vooral teleurstelling denk ik, want hij is echt wel iets harder), maar zeker niet 26x harder dan een goedkoop crackertje. Jammer, maar eigenlijk wel te voorspellen.

Voor alle zwaardere spullen ben je nog altijd aangewezen op alternatieve wegen.

Rambo007

Registered User
ik heb ook zon 20 pakjes van die superknallers gekocht, van het met devil zijn ze hier en 4 stuks 75 euro cent ik stak er net 1 af was drama dacht dat was een productiefout... maar het is werkelijk 1 groot drama man het is gewoon een normale kanonslag.

De winkel waarbij ik het kocht zei nog wel dat ze aanzienlijk harder gingen.
Ach rot toch op man klotezooi had er veel meer van verwacht!

scorrtty

Registered User
Ik moet zeggen dat De Generaal wel iets harder knalt (meesten zeggen van niet, maar dat is vooral teleurstelling denk ik, want hij is echt wel iets harder), maar zeker niet 26x harder dan een goedkoop crackertje. Jammer, maar eigenlijk wel te voorspellen.
Mijn broertje stak van die Shi Sing Crackers af en ik van die Little Generals. Conclusie: ze gaan beide even hard. Tegenvaller dus. Zo zie je maar weer dat grootte niks zegt.

venator

Registered User
ze vallen ZO ZWAAR tegen, gaan even hard/ iets harder dan rotjes en tollen met knal (2,25 per 36) gaan harder...

Ben blij dat ik maar 5 pakjes had gekocht voor 3 euro zoveel, en niet gelijk een slof.
aan iedereen die een slof heeft gekocht, je hebt 9,90 weggegooit.

kan zijn dat ik van een 'verkeerde lading' heb gekocht, maar lijkt me sterk

Thierry

Registered User
iedereen maar denken dat de belgische wetgeving ook in nederland van kracht is omdat er 500 gram inzit, ja 500 gram zwart kruit zult u bedoelen oftewel een flop dus.
Diegene die een grote rol heeft gekocht staat een enorme teleurstelling te wachten.
Nee doe mij maar het belgische en weco das veel leuker en heftiger want al dat matriaal is voorzien van flash powder ;)

ZeBoxx

Registered User
haha

doe mij maar een little general als er 500 gram in zou zitten!

Maar inderdaad is het zwart kruit - dat is nu eenmaal de regelgeving. Nu nog 500 gram schietkruit :p

Vavoom

Registered User
Ik snap al dat gezeur over de Little Generals niet.
Ze gingen weldegelijk harder dan de gewone Shisings en ook snipperden ze veel beter. Tuurlijk had ik ook het liefst gehoord dat ze nóg iets harder gingen, maar kwaliteit kost nu eenmaal geld.

Kortom, ik was tevreden.

Off-topic: en de grote knallers uit m'n Kung Fu pakket van Lesli gingen nog harder. Wel een duur pakket, maar zoals gezegd... kwaliteit kost geld.

patje307

Registered User
had ook dat kung fu parket was wel leuk ging niet egt = echt heel hard maar wel harder

Laatst bewerkt door een moderator:

MichelAngelo

Registered User
Ik snap al dat gezeur over de Little Generals niet.
Ze gingen weldegelijk harder dan de gewone Shisings en ook snipperden ze veel beter. Tuurlijk had ik ook het liefst gehoord dat ze nóg iets harder gingen, maar kwaliteit kost nu eenmaal geld.

Kortom, ik was tevreden.

Ik ben het met je eens. Mijn zoontje vond ze prachtig. Ik mocht ze vooral niet laten liggen tot volgend jaar. De ene was wat harder dan de andere, maar zo zie maar weer.... vuurwerk is emotie en zolang je niet tevéél verwacht valt het ook niet zo tegen. Iedereen beleeft het dus anders.

appiehappie

Registered User
De jeugd verwachtte natuurlijk een vergelijkbare knal als een doorsnee nitraat of vlinder, maar als men logisch zou redeneren was dat uiteraard onhaalbaar.
Voor Nederlandse begrippen was de knal niet slecht te noemen, zeker in vergelijking met de goedkope shi-shing-meuk die een eurootje voor 200 Popla-knallers moesten kosten.

De gewone Nederlandse rotjes steek ik al jaren niet meer af, niet eens de moeite waard om naar te kijken. Volgepropt met klei en zo'n boterzacht hulsje kan natuurlijk nooit wat worden.
De Little Generals hadden helaas ook kleiproppen, maar tóch snipperden ze een stuk beter als de gewone rotjes.

Alleen al om het retro-uiterlijk van de rotjes zou ik wel een paar pakjes kopen en de meesten vergeten één ding: dit is pas het eerste jaar waarin de nieuwe richtlijnen van kracht zijn. Lang niet alle fabrikanten hadden een nieuwe lijn knallers al vóór 2007 in het assortiment.
Waarschijnlijk moeten we gewoon rustig wachten tot december a.s. en dan kunnen we pas oordelen over de kwaliteit van de nieuwe knallers.

Bovenaan