Hengevelde

jeroen137

Registered User
was idd een leuke show,maar had er iets meer van verwacht:embarrest:
de finale was erg goed.
verder was het jammer dat die grote lampen aanbleven.

@jeroen die andere naam was roel

Oja Roel....had hij niet zo moeilijke nickname moeten kiezen.:toung:

En het was inderdaad erg jammer van die lamp. Waar wij stonden, had je hem eigenlijk steeds in je ooghoek nog net in het zicht. Een beetje irritant.

dtmalive

Registered User
Aardige show.
Niet helemaal wat ik ervan verwacht had maar ja je kan niet alles hebben zeg ik maar.
Samen met infinity de show bekeken en als het goed is gaat hij er een filmpje van online zetten.
Ondanks de 400 km crossen geen spijt hoor.
De zaterdagavond is weer mooi ingevuld.

roelz

Registered User
Jaja, het museum team was ver van huis, we hadden een meeting met Oerend hard, Horsebrand en Wim Kifra; eindeloos bijgekletst. De show in Hengevelde was de dag afsluiter. Heb wel een aantal hele mooie dingen gezien, die meerkleuren blinkers of de parachute's met een tros lichtkogels. Ik/we hebben in ieder geval genoten. :bigsmile:

nummie

Registered User
Door het inlopen van het weiland kwam je veel dichterbij en had je geen last van die brommende aggregaat + verlichting.

Ik heb hele mooie dingen gezien maar de duur en hoeveelheid was misschien iets overdreven in woorden vooraf. Een aantal shells leken wel 8 inch en de parachutes bleven lekker hangen ook, maar de salutes leken wel verboden..

Laag en breed geschoten dikke zilveren "dust" kwam mij totaal onbekend voor, het zag ergens in het midden van de show en brandde tot op de grond, mooi!

Ik vond het heel prima.

ramon&marijke

Registered User
Er is idd wat verkeerd gegaan, dit was de reden dat er ook handmatig werd geschoten...........Techniek kan je soms in de steek laten!

Helaas geen salute finale, waar tochveel mensen op zaten te wachten aangezien iedereen bleef staan na de afloop! We kunnen wel zeggen dit is niet wat wij gewend zijn, maar denkt er iemand wel eens aan een budget waar ze mee moeten werken?? Wellicht was dit budget lager dan normaal......

Mijn eerlijke mening is, nee vond het geen show, maar vond het zoals altijd mooi om naar te kijken!

Tony

Administrator
Medewerker
Er is idd wat verkeerd gegaan, dit was de reden dat er ook handmatig werd geschoten...........Techniek kan je soms in de steek laten!

Helaas geen salute finale, waar tochveel mensen op zaten te wachten aangezien iedereen bleef staan na de afloop! We kunnen wel zeggen dit is niet wat wij gewend zijn, maar denkt er iemand wel eens aan een budget waar ze mee moeten werken?? Wellicht was dit budget lager dan normaal......

Mijn eerlijke mening is, nee vond het geen show, maar vond het zoals altijd mooi om naar te kijken!

Een discussie over budget is hier niet echt mogelijk denk ik.
Er is van te voren aangekondigd door Frits Pen zelf dat er 1400 shells geschoten zou worden. Ik heb de show nog niet gezien maar als je over 1400 shells praat tm 6 inch heb je geen klein budget.

jeroen137

Registered User
Een discussie over budget is hier niet echt mogelijk denk ik.
Er is van te voren aangekondigd door Frits Pen zelf dat er 1400 shells geschoten zou worden. Ik heb de show nog niet gezien maar als je over 1400 shells praat tm 6 inch heb je geen klein budget.

Inderdaad, het viel me op dat ze niet electrisch schoten, maar met de hand. Er zal dus wel wat verkeerd zijn gegaan op de 1 of andere manier. Neem aan dat ze niet voor de lol tussen al die shells gaan lopen.

Dennis010

Registered User
ik zie dat jeroen al een filmpje heeft geplaatst. (netjes!)
de show was niet verkeerd, alleen jammer van de "zwarte gaten"
op het begin en voor de finale.
maar dit zal wel door het handmatig schieten gekomen zijn.
heb in ieder geval genoten van het vuurwerk, en ben toch wel
blij dat ik dat eind heb gereden voor "een paar rekjes shells en dat soort gerei" :toung:

netjes gedaan frits, en succes met de verdere shows die je nog mag gaan schieten. ik vind niet dat je overdreven hebt.

joosti

Registered User
Ik heb al meerde shows gezien van frits dit jaar maar moet toch bekennen dat hij toch elke keer weer hele slechte kwaliteit fluitbommen gebruikt :idea: ,voor de rest een aardig showtje naar mijn mening.

Tony

Administrator
Medewerker
Inderdaad, het viel me op dat ze niet electrisch schoten, maar met de hand. Er zal dus wel wat verkeerd zijn gegaan op de 1 of andere manier. Neem aan dat ze niet voor de lol tussen al die shells gaan lopen.

Vergeet niet dat het op deze manier wel geleerd word. Electr. schieten is meer een luxe. 90% van de bedrijven schieten nog steeds alles met de hand. Nu weet ik dat dreams normaal dit soort shows electr. schieten dus ik ga ervan uit dat er ergens een kink in de kabel zat.

Pyromaster2

Registered User
Ik heb eens meer opgelet op de manier van schieten op het terrein, niet alles was naar mijn weten met de hand afgeschoten, ik zag ze af en toe wel lopen met de rode pyrotorches, maar niet alleen handmatig is er geschoten volgens mij omdat mij het al een paar keer opgevallen was dat er wat de lucht inging terwijl er daarna niemand wegliep met een pyrotorch en er stond ook niemand naast of er bij.

Schuim

Moderator
Medewerker
Toch snap ik de kritiek op de show.

Er waren mischien dingetjes die wat beter konden bij deze show.

Maar de show had er ook genoeg dingen tussen zitten die in mijn ogen behoorlijk leuk waren.

Ik had namelijk niet het gevoel dat die paar gaten wat problemen gaven.

Ik heb dit jaar enkel een aantal duitse shows gezien, en daar zijn de kalibers altijd groter geweest.
De aantallen groter.
En de afstanden kleiner.

En die 3 shows in nederland.
Borculo, Lichtenvoorde, Aalten.
4", conusumenten, 4"

Ik heb deze show niet eens vanaf de lijn bekeken maar halverwegen het weiland.
En heb uitstekend genoten van redelijk wat leuke effecten, en toch genoeg afwisseling om hem zeer aangenaam te houden.

Daarnaast heb ik met mijn camera iets meer dan 13 minuten film opgenomen, en ben iets te laat begonnen met filmen, denk aan 30 sec. omdat ik simpelweg iets te laat was.
(even uit het hoofd he)
En je het spul dan net niet op tijd kan neerzetten.

Een twingo jaagt niet zo hard, en de lokatie was ook even zoeken zonder de gebruikelijke naviman.
Als je dan vanaf huis een beetje vertraging op loopt dan heb je dit soort problemen al snel.

Zeker voor een nederlandse show waar ik heen ging met het gevoel van, ik krijg Borculo te zien maar dan met een paar bommen er tussen van een groter kaliber.

Ik denk dat iedereen die wat te zeuren heeft over deze show met te grote verwachtingen er heen is gegaan.
De show leek voor mij maar ong. 7 minuten te duren tot ik op mn cam keek.

Er zijn mischien wat dingen die beter kunnen.
Maar dat heb je bij nagenoeg elke show wel.

Ik, en mn maat die mee was helemaal, konden niks anders zeggen als vuurwerkgelovige zijnde.

Amen.. :amuse:

PeterVuurwerk

Registered User
Het gaat mij er meer om dat er lang geen 1140 of 1400 shells geschoten zijn.
Het is denk ik wachten op Frits himself om duidelijkheid te geven.
Iedereen kan het wel goed gaan praten, maar schieten we niks mee op.

6inch

Registered User
Inderdaad, het remote system gaf volledig groen licht, dat betekent dat alles werkt, tenzij men de knopjes niet indrukt ....

stef

Member
Inderdaad, het remote system gaf volledig groen licht, dat betekent dat alles werkt, tenzij men de knopjes niet indrukt ....

Mensen mensen :mad:
Hou nou eens op met speculeren en wacht geduldig af of er tekst en uitleg komt.
Zo niet laat het dan voor wat het is, maar ga niet lopen raden of hardop denken, want zo komen nou al die rare verhalen de wereld in.
Geduld is een schone zaak. :push:

ramon&marijke

Registered User
@Tony,

de opmerking vanwege het budget was niet zomaar geplaatst, want volgens mij waren dit bij lange na geen 1400shells, en de 1000 werden er ook niet gehaald. Neemt niet weg dat iedere show de moeite waard is..........

tommy-gun

Registered User

Mensen mensen :mad:
Hou nou eens op met speculeren en wacht geduldig af of er tekst en uitleg komt.
Zo niet laat het dan voor wat het is, maar ga niet lopen raden of hardop denken, want zo komen nou al die rare verhalen de wereld in.
Geduld is een schone zaak. :push:

Frits,
ondertussen zijn we al een ruim 1,5 maand verder maar reactie blijft uit.
Lijkt erop dat iedereen het al vergeten is. Gezien het feit dat je ons lekker had gemaakt met deze show, ben je ons deze verklaring nog steeds schuldig.

Er zaten behoorlijke gaten in de show.
1400 of 1140 bommen heb ik ook niet gezien. Waarschijnlijk ging de helft mee terug.

verbaasde me over het feit dat er lampionbommen geschoten werden en dat er zoveel mensen op de afsteeklocatie stonden.
Weet niet of dat in overijssel mag maar normaal is het niet.

Hayo geeft tenminste nog reactie, maar jij laat het doodbloeden zodat niemand het er meer over heeft.

Laatst bewerkt:

Sparkey

Registered User
Misschien is het verstandiger om opmerkingen over publiek/schietlocatie en inzet van -wellicht- verboden vuurwerk gewoon via de PM te doen!

joepiedepoepie

Registered User
Sja waar zal ie zich druk om maken als de kranten berichten positief zijn en de mensen die het hebben geregeld allemaal gelukkig waren! (ben zelf ook wel benieuwd)Wat betreft de berichten en de aankondiging klopt er idd iets niet, er zal dus ongetwijfeld iets zijn misgegaan die avond, dat lijkt mij tenminste wel duidelijk.

Ik had me voorgenomen Het Hayo woord te bannen dit jaar:), maar je geeft aan dat ie ergens op heeft gereageerd, kan je een link plaatsen, of doel je op April?

Het wel of niet mogen schieten van lampionbommen in bepaalde provincies, net als overigens andere effecten (vshape), vindt ik erg droevig en weer is typisch Nederlands. Hier hoort een provincie zich niet mee te bemoeien, zoiets hoort landelijk geregeld te zijn.

Bovenaan