Hengevelde

Sprakel

Registered User
Frits toch,

wat is dit voor volksverlakkerij? 1400 Shells? wat is dat voor onzin, de vergunning praat zelfs over romeinse kaarsen. 1400 effecten zul je bedoelen! :wacko:

Qua terminologie moet je nog veel leren...

Jammer, wat een afgang.

Laatst bewerkt:

Dennis010

Registered User
Frits toch,

wat is dit voor volksverlakkerij? 1400 Shells? wat is dat voor onzin, de vergunning praat zelfs over romeinse kaarsen. 1400 effecten zul je bedoelen! :wacko:

Jammer, wat een afgang.

dit klinkt heel anders..:unsure:
is dit een gevalletje boze concurentie?
zou het erg jammer vinden als ik 400 km voor jan met de korte
achternaam zou rijden...:evil:

mickeyzegtboem

Registered User
Frits toch,

Jammer, wat een afgang.

sorry, maar ik vind dit een beetje rare post...
kunnen er geen 1400 shells geschoten worden als er romeinse kaarsen worden gebruikt? (in de terminologie ook wel candles genoemd, worden in bijna elke show gebruikt).

ik snap niet waar die "volksverlakkerij" op slaat? volgens mij is de show nog niet geschoten, hoe kan je dan in godsnaam ergens over oordelen?

vind je een beetje raar....:weird:

edit: zie net in je profiel dat je een "farmer" bent, heb je toevallig een rieten kap? dan weet ik wel waar dit op slaat....

Laatst bewerkt:

Sparkey

Registered User
Misschien kent Sprakel Frits persoonlijk en vindt Sprakel dat Frits onjuiste informatie geeft als het gaat om wel/geen 1400 shells. Maar geef het een paar uur en we weten hoe het zit ...

Denk persoonlijk niet dat Frits op dit forum zal overdrijven om meer publiek te trekken want dat heeft hij helemaal niet nodig.

Sparkey

Registered User
Ik ben geen moderator maar het zou toch wel handig zijn als je ook vermeldt waar je dit op baseert? Heb je foto's van de opbouw of heeft Frits je dit ingefluisterd?

Lijkt erop dat je je speciaal hebt aangemeld op het forum om een ieder te behoeden voor Jan Lul naar Hengevelde te rijden. Maar het zou lullig zijn als het toch wel een grote show blijkt te zijn achteraf... Dus....what's the catch?

mickeyzegtboem

Registered User
vind het een beetje raar sprakel, eerst woonde je in hengevelde, nu in hengelo. eerst was je boer, nu doe je iets tech?
als ik eerlijk ben kom je niet echt serieus over.
ga eens even wat foto's maken en post die dan eens, als je waarschuwing zo dringend is....

Dennis010

Registered User
ik laat me niet afschrikken...:bigsmile:
ik ga over een half uurtje rijden met mn maat.
ik ga proberen de show te filmen met de cam van mn vriendin.
hopelijk is ie goed genoeg om hem online te zetten.

P

poziloc

Guest
Snap even die reactie van Sprakel niet helemaal!!!
Het precieze aantal is geen 1400 shells...dat klopt helemaal!!!
Maar de opmerking: een paar rekjes klopt niet helemaal!
Er zullen rond de 1140 shells geschoten(6 inch max.) worden + wat blokken en candels

Cakey

Registered User
Aanvullende info van Hengevelde.nl

HENGEVELDE - Het is nog lang geen Oud en Nieuw, maar in Hengevelde is morgen een groots vuurwerkspektakel. Dit festijn is tot stand gekomen door een aantal mannen uit de omgeving in samenwerking met Dream Fireworks in Glanerbrug. Dit bedrijf won het grote vuurwerkfestival in Scheveningen dit jaar met vlag en wimpel. Het vuurwerk begint om 22.00 uur en duurt achttien minuten. De beste plek om het spektakel te aanschouwen is de Oude Haaksbergerweg in Hengevelde (weg richting Diepenheim), in het weiland tegenover hoveniersbedrijf Geerdink. De Diepenheimsestraat zal deels afgesloten worden. Aanrijden via de Needsestraat is de beste optie.

Tot vanavond!

ramon&marijke

Registered User
Cakey,

als je het Topic had gelezen had je gezien dat het bovenstaande reeds onderaan op pagina 2 geplaatst is! Bedankt voor je inzet hahaha

Tot vanavond

Cakey

Registered User
haha oke excuses, ik dacht, het is vanavond dus ff snel neerzetten die handel. Veel plezier voor al diegene die gaan!

hengelovuurwerk

Registered User
Net terug van de show:bigsmile:

Was een prima show :)

Ik had volgens mij nog wel wat fpm mensen gezien, vriend van mij zei"haha, daar heb je de hele fpm-crew:p" en er keken er een paar om..:toung:

joepiedepoepie

Registered User
Paar leuke shells gezien, waaronder de ondertussen bekende rode blinkers, en diamond effecten, fireflowers met report. Aantal mooie 6", maar 1160:) 400 komt voor mijn gevoel eerder. Er zaten ook een aantal 6" rode peony's bij, van zeer slechte makkelij. Van een show mag je niet spreken, van mij mag het een moedige poging worden genoemd. Bovendien, duurde de show ca. 10 minuten. Die 2 Masterblasters waren mooi om te zien, echte toppertjes.

Heb geen crosette candle's gezien vanavond (heb ze vanavond zelfs echt gemist), wel de witte blinker cake, en een paar cakes die ik nog niet eerder in hun shows heb gezien.

Helaas was het niet een show die we van Dreamfireworks gewoon zijn, bij lange na niet.
Ik had de indruk dat er regelmatig iets mis ging, zo waren er scene's dat er aan de linke kant van het schietveld een salvo was te zien, en dit salvo aan rechterkant uitbleef.

Gezien de aankonding en het kranten artikel had ik en enkele met mij best wat verwacht.
Dit kennen we ook van Hayo, hopelijk was dit een eenmalig kloten showtje waar eens wat mis ging.

Laatst bewerkt:

jeroen137

Registered User
Net terug van de show:bigsmile:

Was een prima show :)

Ik had volgens mij nog wel wat fpm mensen gezien, vriend van mij zei"haha, daar heb je de hele fpm-crew:p" en er keken er een paar om..:toung:

Ja maar dat was de FPM crew niet. Misschien niet gehoord dat er geroepen werd "heey niet zo schelden he":toung: Dat waren Oerendhard, boemboemmartin, horsebrand en ik, en nog 1 waarvan ik zo de (nick)naam niet meer van weet.:push:

verder even mijn verhaaltje:
Nou het was lastig te vinden, maar uiteindelijk samen met nog meer freaks de plek gevonden.

Ik vond de show een beetje tegenvallen. 1400 shells met een max. kaliber klopte wel, maar vond er veel kleinere kalibers tussen zitten. Dat vond ik wel jammer. Verder zaten er wel leuke, en speciale effecten bij. De finale was ook goed. Over het algemeen een goede show, maar ik had door de verhalen vooraf wel wat meer van verwacht.

Verder was de taart van Peter erg lekker. Jammer dat de taart een beetje plat was.:p

Ik heb gefilmd met een camera van een vriend, en zal het filmpje z.s.m. uploaden.

Laatst bewerkt:

oerendhard

Registered User
was idd een leuke show,maar had er iets meer van verwacht:embarrest:
de finale was erg goed.
verder was het jammer dat die grote lampen aanbleven.

@jeroen die andere naam was roel

Bovenaan