Stel er komt een verbod, wie van hier gaat er dan door met stoken??? Ik in ieder geval wel.
in dat geval?:
dan blijft er vast nog wel een aantal cat 1 vuurwerk artikelen te krijgen.
misschien worden fonteinen ook nog wel vrijgegeven daar je met die dingen over het algemeen niet heel veel overlast zal veroorzaken.
ik denk dat we dan weer zo,n beetje teruggaan richting begin jaren 90.
als er een verbod komt dan zullen eerder het knalvuurwerk,cakes en vuurpijlen het slachtoffer zijn.(zeg maar: projectielvuurwerk) kortom wat vuurwerk spectakel geeft).
ik zou zowiezo dan cat 1 vuurwerk blijven kopen, en ook fonteinpakketten komen dan weer veelvuldiger voor in mijn collectie.
MOCHT er helemaal niks meer te verkrijgen zijn dus een algeheel verbod?? dan stop ik er mee, zal niet naar de georganiseerde shows gaan, ik zal gewoon thuisblijven, misschien een paar vuurwerkdvd,s aanschaffen en op een bigscreen met surroundsound afspelen om 12 uur, of anders een computergame aanschaffen en die maar gaan spelen.
toch zal het ook dan niet hetzelfde zijn.
maar ik denk dat het cat 1 vuurwerk er zowiezo gewoon in zal blijven, met doorlonten kun je nog leuk dingetjes daarmee doen naar mijn mening.
voorlopig zie ik het echter nog niet zover komen, aankomend jaar zowiezo niet, 82.000 klachten is nog niet echt een breed draagvlak te noemen.
misschien in de toekomst dat het wel gebeurd, tja daar kan ik ook niks meer tegen doen verders.
mensen zoals die arno bonte en david rietveld zijn er op uit om de boeken in te gaan als mensen die verantwoordelijk zijn voor een wetswijziging
jaren later zullen ze nog zo geprofileert zijn als degenen die het voor mekaar hebben gekregen dit te verwezenlijken.
het ego is een vreemd iets hoor.
halve waarheden en hele leugens zijn prima te gebruiken om de middelen te heiligen voor hun einddoel.
hopen dat ze er nooit in slagen en dat hoogmoed voor de val komt.(strijd in de partijtop van groenlinks gaf me al hoop afgelopen jaar :smiling: ).
-het linken van vuurwerkverkoopdagen aan een stijging van vuurwerkoverlast en sloperijen is 1 zo,n leugen/halve waarheid om maar een voorbeeld te geven.
-het linken van meer mogelijkheden in grammen per tube met toename van sloperijen is nog zo,n leugen.
-het linken van oudejaarsoverlast en knokpartijen met de politie met vuurwerk is ook zo,n leugen.
-het linken van de zware illegale knallen met het legale consumentenvuurwerk is het bekendste voorbeeld van zo,n leugen.
Daarentegen
geen reden om die mensen verders aan te vallen om hun mening(hoe leugenachtig ook) uiteindelijk komen ze vanzelf voor de val.
Die burgermeester verver in schiedam die vuurwerk wilde verbieden met ouwejaar(en daar het landelijk nieuws mee haalde) is betrapt op fraude en is ook voor de val gekomen.
Niet dat het direct met elkaar te linken is , maar als ze zo,n hoge post bekleden doen ze vroeg of laat iets fout en worden ze teruggefloten, hoge bomen vangen veel wind.
Als je je profileert als politicus, dan steek je je kop boven het maaiveld uit de media(zoals pownews) gaat dan zoeken in je verleden en je heden, en er zijn er maar weinig die schoon zijn hoor.
En net zoals hun express de verkeerde linken leggen zal de bevolking dat ook doen, als je niet deugd met je bonnetjes of met uitspraken uit je verleden dan zullen de mensen DAT onthouden, en alles wat je nog meer zegt zal ondersneeuwen.