Bonte stopt wellicht met meldpunt Vuurwerkoverlast

happy4ever

Registered User
Ik ben net weer gebeld door RTL nieuws. Ze hebben contact gehad met Ron Brinkman, maar ze zoeken iemand die duidelijke feiten kennis heeft over het meldpunt, over zaken die er niet kloppen.

Hij is ook van mening dat het meldpunt niet klopt, maar hij moet iemand hebben die dat voor de camera kan uitleggen.

Dus opnieuw wie voelt zich geroepen?

petertje23

Registered User
@plum bloom, heb jij hier zin en/of tijd voor? Dit lijkt mij jou op het lijf geschreven. Als er iemand het meldpunt gevolgd heeft ben jij dat wel.

Z@P

Registered User
Plum bloom lijkt mij ook de beste persoon voor deze klus. Het verzet groeit!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

happy4ever

Registered User
Ik kreeg vanochtend een mail van RTL nieuws met het verzoek of ik screenshots had van plekken waar onlogische meldingen staan. Helaas heb ik die niet.

Iemand die dat wel heeft gedaan? Zo ja, dan zou ik die graag willen krijgen

Rotje0808

Registered User
Ik kreeg vanochtend een mail van RTL nieuws met het verzoek of ik screenshots had van plekken waar onlogische meldingen staan. Helaas heb ik die niet.

Iemand die dat wel heeft gedaan? Zo ja, dan zou ik die graag willen krijgen
Ik heb hierboven ergens een post met screenshots geplaatst, weet niet of je daar iets aan hebt :)

Verstuurd met Tapatalk

rodepo

Registered User
Niet veel meldingen te zien. Maar gaat om het princippe.
30bd86e24d7fa658d14c75ebddab57df.jpg

Hairy Harry

Registered User
Bonte word erg voorspelbaar. Sinds vanmorgen loopt het aantal meldingen op, en word de site elke twee uur geupdate. Het is wachten tot het wel weer door de media word opgepikt.

rodepo

Registered User
Wat rtl zou kunnen doen is vragen waarom er om naam en emailadres wordt gevraagd , als je toch zomaar een naam en nep email kan invullen.
En hoe ze de meldingen verwerken. Blijkbaar hebben ze wat te verbergen anders zouden ze hier wel transparant over zijn.

joszie

Zilveren Member
PLum boom. Ik vind ook dat jij je wel beschikbaar kunt stellen. Welke beren kunnen er zijn? Eindelijk media die wel interesse hebben in ons verhaal.
En uiteraard moet het weer sensatiebelust (zoals alle media).
Ik zeg : Fight fire with fire!!

Tijd dat we ook gewoon lompe beweringen gaan doen. Zo vind ik Bonte en Faber gevaarlijkere mensen dan fakenieuws uit Rusland.

Plum Bloom

Registered User
't Is stil rond Bonte sinds de berichtgeving rond de Meldpunt-opening, ruim drie dagen terug. Nergens meer updates te zien. Alleen het AD editie Rotterdam blijft hem trouw. Bericht van vanochtend:

10.000 klachten over vuurwerk tijdens kerstweekend

In het kerstweekend zijn bij het Meldpunt Vuurwerkoverlast ruim 10.000 klachten over vuurwerk binnengekomen. Dat heeft initiatiefnemer Arno Bonte, raadslid voor GroenLinks in Rotterdam, gisteren bekendgemaakt.

Marjolein Groenendijk 28-12-17, 09:10 Laatste update: 09:37

De meeste meldingen gaan over harde knallen van vuurwerkbommen en andere geluidsoverlast. Een kleiner deel van de klachten gaat over gevaarlijke situaties op straat en vuurwerkschade. Op deze kaart is te zien waar de klachten vandaan komen.

Het Meldpunt Vuurwerkoverlast is op eerste kerstdag geopend, voor het zesde jaar op rij. ,,Met het meldpunt brengen we de omvang van de vuurwerkoverlast in beeld”, zegt Bonte. ,,De meldingen gebruiken we om voorstellen te doen voor het instellen van vuurwerkvrije zones op plekken met veel overlast.”

Daarnaast pleit GroenLinks voor een landelijk verbod op consumentenvuurwerk. ,,Hoeveel mooier zou het zijn als we met oud en nieuw veilig over straat konden en er in elke gemeente een professionele vuurwerkshow werd georganiseerd? Dan zouden we in één klap af zijn van alle overlast en ongelukken.”

Onlangs bracht de Onderzoeksraad voor Veiligheid een rapport uit met de aanbeveling om knalvuurwerk en vuurpijlen in de ban te doen.

https://www.ad.nl/rotterdam/10-000-klachten-over-vuurwerk-tijdens-kerstweekend~ac831ec1/

Van overlast door cat. 1 is dus helemaal geen sprake meer.

Laatst bewerkt:

Hairy Harry

Registered User
Ik had ook eigenlijk verwacht dat het aantal meldingen vandaag veel meer zou zijn opgelopen omdat de verkoop begonnen is. Zou hij door hebben dat het allemaal een beetje doorzichtig word? Overigens is er nog eentje die er aandacht aan besteed heeft: dagblad van het noorden. Maar het is niet veel, de eerste jaren kreeg hij drie keer per dag een plek op de voorpagina bij de landelijke media.

joszie

Zilveren Member
Er is geen nieuwswaarde meer te melden over dit meldpunt.
iedereen weet dat het zo doorzichtig is als maar kan.

happy4ever

Registered User
Het wordt steeds gekker met het meldpunt. Het totaal van de kaart liep altijd achter met de homepage. Bonte heeft als verklaring geschreven dat de meldingen eerst gecontroleerd moeten worden voordat de kaart wordt geupdate. Wat scherts mijn verbazing, na de laatste update is het totaal van de kaart hoger dan de stand op de homepage.

3ip8mhvx9299.png

gsswqcf446y.png

Heb maar weer even een mailtje gestuurd naar de reporter van RTL

Laatst bewerkt:
Bovenaan