Bonte stopt wellicht met meldpunt Vuurwerkoverlast

joszie

Zilveren Member
Hoe weten ze nu dat het Cat. 1 vuurwerk is?? Je kan alleen een soort klacht doen (geluids overlast,schade etc). Complete onzin dus weer.

ook lekker:
Het aantal vuurwerkklachten op het meldpunt is de afgelopen twee jaar gedaald. Dat hangt volgens Bonte samen met lokaal succes van tientallen vuurwerkvrije zones die zijn ingesteld.

Een week voor er vuurwerk afgestoken mag worden regent het meldingen. Op een paar plekjes tijdens de 8 uren die er officieel afgestoken mag worden mag het dan ook niet. Minder klachten op de website...

1+1= 7 meneer Bonte. U bent echt overtuigd van uw eigen goddelijkheid en maakt de voorgaande som tot werkelijkheid.

Wat verschrikkelijk dat de media zulke ongefundeerde informatie klakkeloos overnemen. De wereld maakt zich druk over nepnieuws uit het oosten, maar vergeten dat het grotere gevaar in de eigen landelijke media zit!

Waar is de tijd gebleven dat journalisten nog gedegen onderzoek doen? Helaas is het tegenwoordig belangrijker om zo snel mogelijk het meest sensationele "nieuws" naar buiten te brengen. Ongeacht waarheden.

Laatst bewerkt:

Z@P

Registered User
Categorie 1 zelfs de politie weet amper wat het is, hoe kunnen die zogenaamde melders dit weten.

Die vent is nog erger dan die vegan streaker, grrrr

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

happy4ever

Registered User
Ik heb een mail gestuurd naar de Telegraaf en BN de stem naar aanleiding van hun artikel over dat de meeste meldingen op vuurwerkoverlast.nl door categorie 1 vuurwerk wordt veroorzaakt. Kijken of ze de moeite nemen om hierop te reageren.

flyineddy

Registered User
Categorie 1 zelfs de politie weet amper wat het is, hoe kunnen die zogenaamde melders dit weten.

Die vent is nog erger dan die vegan streaker, grrrr

Volgens mij weten de melders (daar waar het echte melders zijn) het ook helemaal niet. Je kunt het bij het meldpunt ook niet aanvinken dat het om categorie 1 gaat, hooguit in de omschrijving erbij schrijven. ik denk dat het gewoon een (voorbarige) conclusie is van de mensen van het meldpunt.

Eddy.

Plum Bloom

Registered User
Ik zie op de homepage van het meldpunt dat er om 20 uur 7.931 meldingen waren. Maar op de overzichtskaart kom ik niet verder dan ongeveer 3.400 meldingen. Heb ik een verouderde overzichtskaart? Kan iemand anders ook even een optelsommetje maken?

happy4ever

Registered User
Dit zag ik ook.

Ik heb de kaart van 21:00 uur. Op de homepage staat 8471 meldingen en totaal op de kaart 3323. Dit strookt niet met elkaar

Plum Bloom

Registered User
De overzichtskaart is de hele dag niet of amper ververst. Ik vermoed dat het meldingen regent op de Afsluitdijk etc en dat ze die meetellen in de totaalstand, maar dat ze die weghouden van de kaart. Slim bedacht, maar op enig moment zullen de teller en de kaart toch gelijke aantallen moeten tonen.

Ik denk dat we weer wat media aan moeten schrijven over deze rare gang van zaken.

happy4ever

Registered User
De overzichtskaart is de hele dag niet of amper ververst. Ik vermoed dat het meldingen regent op de Afsluitdijk etc en dat ze die meetellen in de totaalstand, maar dat ze die weghouden van de kaart. Slim bedacht, maar op enig moment zullen de teller en de kaart toch gelijke aantallen moeten tonen.

Ik denk dat we weer wat media aan moeten schrijven over deze rare gang van zaken.

Ik heb al een mail gestuurd naar nieuwsdienst@anp.nl hierover. Maar of ze er iets mee doen is de vraag.

Op eerdere mails naar de telegraaf en BN destem kreeg ik ook geen reactie. Wellicht als er meerdere mails binnenkomen dat ze er dan iets mee doen.

Plum Bloom

Registered User
Ik heb al een mail gestuurd naar nieuwsdienst@anp.nl hierover. Maar of ze er iets mee doen is de vraag.

Op eerdere mails naar de telegraaf en BN destem kreeg ik ook geen reactie. Wellicht als er meerdere mails binnenkomen dat ze er dan iets mee doen.

Zowel ANP als RTL heeft de afgelopen dagen gereageerd op mails. Telegraaf niet, maar daar hebben ze mails wel gelezen en er ook iets mee gedaan (Bonte gebeld met vraag om uitleg). Hoe meer mails er binnen komen, hoe groter de kans dat grote media er toch eens serieus naar gaan kijken. Is het niet nu, dan wel volgend jaar. Het is de druppel die de steen uitholt (Chinees gezegde).

happy4ever

Registered User
Meldingen blijven oplopen, alleen wordt de kaart niet meer aangepast, deze is nog hetzelfde als 24 uur geleden.

Heb een mail gestuurd naar de diverse media om ze daarop te attenderen

Laatst bewerkt:

happy4ever

Registered User
Ik kreeg zowaar een reactie terug, zie hieronder:

Beste Wim, ter info het antwoord van Arno Bonte. Groet, Suzanne van Dedem (ANP)

---------- Doorgestuurd bericht ----------
Van: Bonte A. (Arno) <a.bonte@raad.rotterdam.nl>
Datum: 27 december 2017 om 09:18
Onderwerp: Re: meldpunt vuurwerkoverlast
Aan: RES Nieuwsdienst <nieuwsdienst@anp.nl>

Dank.
Het beeld op de kaart heeft altijd een vertraging ten opzichte van de teller omdat eerst de spam eruit gefilterd moet worden.
De meeste spam (onder andere van Russische servers) is er al automatische uitgefilterd. Onze vrijwilligers doen daarbovenop nog een extra check.
Die waren gisteren kerst aan het vieren, maar nu weer aan het werk. Ik verwacht dat de kaart binnen een uur weer up to date is.

Van: <suzanne.van.dedem@anp.nl> namens RES Nieuwsdienst <nieuwsdienst@anp.nl>
Datum: woensdag 27 december 2017 08:55
Aan: "Bonte A. (Arno)" <a.bonte@raad.rotterdam.nl>
Onderwerp: Fwd: meldpunt vuurwerkoverlast

ter info

---------- Doorgestuurd bericht ----------
Van: Ziggo mail
Datum: 27 december 2017 om 08:40
Onderwerp: meldpunt vuurwerkoverlast
Aan: nieuwsdienst@anp.nl

Goedemorgen,

Graag wil ik u even wijzen op het feit dat de meldingen op het meldpunt blijven oplopen, maar dat de overzichtskaart niet meer wordt aangepast. Natuurlijk staat er bij de kaart dat deze niet de actuele stand aangeeft omdat eerst de fakemeldingen eruit gehaald moeten worden. Maar zoals u kunt zien is de kaart al geruime tijd niet meer geupdate. Het verschil tussen de meldingen op de homepage en op de overzichtskaart is inmiddels opgelopen naar 6750 meldingen.

Nu lijkt het er op dat op de homepage de fakemeldingen gewoon worden meegenomen om zodoende maar genoeg meldingen binnen te krijgen. Graag hier notie van nemen als Bonte weer een persbericht de deur uit stuurt.

Met vriendelijke groet,

Wim

We zullen zien wat het resultaat is.

Resultaat is dat we nu wel weer een rechtstreeks e-mail adres erbij hebben van iemand die wel de moeite neemt om aan Arno Bonte een reactie te vragen

Edit: De kaart is inmiddels geupdate, alleen is er nog steeds een verschil van 3843 meldingen. Ik ga Suzan maar weer een mail sturen. Ook daarbij het verzoek om de kaart maar eens goed te bestuderen. Er staan een aantal meldingen op die niet logisch zijn.

Laatst bewerkt:

rodepo

Registered User
De vraag is of ze alleen de kaart aanpassen en dat ze dus de spam meldingen laten staan in het totaal?
Dat schroeft de boel lekker op.
Russische servers? Whahahaha ha. Ik zeg niet gelijk dat het niet zo is , maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Z@P

Registered User
Bn de stem en andere lokale kranten hebben het ook overgenomen https://www.bndestem.nl/binnenland/...ning-al-2500-klachten-over-vuurwerk~a3e3d487/

Ik heb direct de redactie gemaild, en ze er nogmaals op gewezen dat eigenlijke pure onzin aan het publiceren zijn, gemanipuleerde cijfers. Ze nemen het gewoon klakkeloos over de ratten.

Reactie van bn de stem. Toch netjes

Beste Xxxx, dank voor jouw mail.
Je hebt een punt: dit soort beweringen die gestaafd zijn op 'meldingen'
Zijn vaak niet controleerbaar.
Dat is ook voor ons lastig, omdat je die IP-adressen niet hebt.
Persoonlijk heb ik dit bijvoorbeeld ook met recensies van restaurants en cafes,
Je weet nooit hoeveel familie er tussen zit of zelfs daarvoor betaalde bedrijfjes.
Wij zijn afhankelijk van bijvoorbeeld politie, maar ook daar wordt niet alles gemeld.
En als de politie zegt 'het valt wel mee met die inbraken'kan een ander beweren dat niet iedereen aangifte doet.
Van die dingen...
Maar je hebt gelijk dat wij als krant altijd moeten proberen zaken te checken.
Dank dat je ons daar attent op maakt.

happy4ever

Registered User
Ik ben net gebeld door RTL nieuws. Ik heb mijn verhaal verteld over de onbetrouwbaarheid van het meldpunt. Hij kon zich hier wel in vinden.

Alleen nu het volgende hij wil graag met een cameraploeg voorbij komen om een item te maken. Helaas gaat mij dit te ver, ook omdat ik de griep heb, en het niet done is naar mijn werkgever om dan op televisie te komen.

Zijn vraag is of ik iemand anders weet die dit wel wil doen.

Voelt iemand zich geroepen om geïnterviewd te worden, zo ja laat het dan even weten dan breng ik jullie in contact

Edit: Ik ben net weer terug gebeld door RTL en hij heeft mij telefonisch geïnterviewd. Ik heb mijn verhaal gedaan. Op mijn vraag wat hij ermee ging doen is dat hij dit ging opslaan, maar nog niet ging publiceren. Hij wil erg graag in contact komen met iemand die hij voor de camera kan interviewen.

Laatst bewerkt:

Hairy Harry

Registered User
Ik ben net gebeld door RTL nieuws. Ik heb mijn verhaal verteld over de onbetrouwbaarheid van het meldpunt. Hij kon zich hier wel in vinden.

Alleen nu het volgende hij wil graag met een cameraploeg voorbij komen om een item te maken. Helaas gaat mij dit te ver, ook omdat ik de griep heb, en het niet done is naar mijn werkgever om dan op televisie te komen.

Zijn vraag is of ik iemand anders weet die dit wel wil doen.

Voelt iemand zich geroepen om geïnterviewd te worden, zo ja laat het dan even weten dan breng ik jullie in contact

Edit: Ik ben net weer terug gebeld door RTL en hij heeft mij telefonisch geïnterviewd. Ik heb mijn verhaal gedaan. Op mijn vraag wat hij ermee ging doen is dat hij dit ging opslaan, maar nog niet ging publiceren. Hij wil erg graag in contact komen met iemand die hij voor de camera kan interviewen.

Ik ben ook gebeld door RTL nieuws. Ik heb daarna contact gehad met Ron Brinkman van antivuurwerkverbod, en hij wil het interview geven voor de camera

Bovenaan