Bonte stopt wellicht met meldpunt Vuurwerkoverlast

rodepo

Registered User
Eerste reactie binnen van het ANP:
Dank voor je mail, het was voor ons een interessant punt om even na te trekken.

Arno Bonte van het meldpunt laat ons weten: de meldingen die er nu op staan zijn van mensen die weten dat de site bestaat en die alvast een melding hebben gedaan. Maar het meldpunt is nog niet officieel in de lucht, dat gebeurt pas op 1e kerstdag. Dan wordt de teller van de database op nul gezet: de meldingen die er nu op staan tellen NIET mee in het uiteindelijke totaal.
Morgen even kijken of het op nul staat.

Wel bijzonder dat het Anp actie onderneemt, aangezien ze jarenlang tot 2016 marionet van het meldpunt waren.

Plum Bloom

Registered User
Eerste reactie binnen van het ANP:
Dank voor je mail, het was voor ons een interessant punt om even na te trekken.

Arno Bonte van het meldpunt laat ons weten: de meldingen die er nu op staan zijn van mensen die weten dat de site bestaat en die alvast een melding hebben gedaan. Maar het meldpunt is nog niet officieel in de lucht, dat gebeurt pas op 1e kerstdag. Dan wordt de teller van de database op nul gezet: de meldingen die er nu op staan tellen NIET mee in het uiteindelijke totaal.

Volgens mij stonden de meldingen er al op op het moment dat de site in de lucht ging, dus ik heb mijn sterke twijfels bij dit antwoord.

Morgen even kijken of het op nul staat.

Wel bijzonder dat het Anp actie onderneemt, aangezien ze jarenlang tot 2016 marionet van het meldpunt waren.

Bonte liegt dat hij barst, kwestie van tijd voor hij er in stikt. Nu maar hopen dat het ANP er een berichtje aan wijdt. Daar moeten ze niets meer van hem hebben, sinds het echec in Horst aan de Maas.

Verdomd goed werk, Harry!

magnolia

Registered User
Ik weet niet wat jullie aan het doen zijn maar ik probeer iedere avond even een printscreen te maken van dit meldpunt .
Als ze vannaf eerste kerstdag pas open gaan zal ik rond 00.00 nog even gaan kijken .

rodepo

Registered User
Kaart staat niet op 0
47df43cfca249410777b1d8f0a059cf7.jpg

joszie

Zilveren Member
Het meldpunt heeft af en toe last van nep- en spammeldingen. Daarom hebben we er voor gekozen nieuwe meldingen pas op de kaart te laten verschijnen nadat deze nep- en spammeldingen eruit gefilterd zijn. Daardoor kan het voorkomen dat de weergegeven aantallen op de kaart enigszins achterlopen ten opzichte van het actuele aantal meldingen.

van de website.

Stond dit er al langer?

joszie

Zilveren Member
TOch knap. Ik zie een melding gedaan op :

- Het TT circuit in Assen
- midden op westeinderplassen (nabij landingsbaan van schiphol)
- De haven van Rotterdam

magnolia

Registered User
Gisternacht nog even gouw gekeken alles stond nog op nul en nu is het aantal meldingen wel erg snel gestegen zeg .

Ik heb trouwens nog printscreens gemaakt hebben we daar nog belang bij ?

Rotje0808

Registered User
TOch knap. Ik zie een melding gedaan op :

- Het TT circuit in Assen
- midden op westeinderplassen (nabij landingsbaan van schiphol)
- De haven van Rotterdam
Nog wel meer rare meldingen gevonden al...
In de duinen op Scheveningen, daar komt bijna niemand in dat stuk, en er gaan in andere straten al hele flowerbeds de lucht in...

Bij Elst, in de middle-of-niks een melding?

De oude vertrouwde afsluitdijk is er ook weer bij...

En midden op de dijk (?) Bij loosdrecht...

En binnen een dag al ruim 1000 meldingen, alsof mensen op 1e kerstdag niks beters te doen hebben...
b8b60bd620956725d0304e6e28e9d2fe.jpg
0e29cf4b94cc705ede55517528daf8f5.jpg
c128e17ca8655a799098265c006e504c.jpg
373866c4a76baa3aa22fb156b5fef6aa.jpg

Verstuurd met Tapatalk

happy4ever

Registered User
Blijkbaar houden ze de kaart nu goed in de gaten. meldingen op rare plaatsen (zoals bv afsluitdijk) die er eerst in stonden hebben ze er nu uit gehaald

Plum Bloom

Registered User
Van telegraaf.nl:

Al voor de officiële opening maandag om 13.00 uur waren honderden klachten binnengekomen op het meldpunt. Vanwege de „serieuze aard ervan” is besloten de meldingen van de afgelopen 48 uur mee te tellen, aldus het Rotterdamse raadslid Arno Bonte, die aan de wieg stond van het initiatief.

Het meldpunt kreeg eerder te maken met valse meldingen en van DDoS-aanvallen, volgens Bonte van tegenstanders die proberen de betrouwbaarheid onderuit te halen. „We hebben niet veel boodschap aan criticasters, maar houden rekening met nieuwe aanvallen”, aldus het raadslid. Daarom houdt een team van zo’n tien vrijwilligers naar zijn zeggen de website dag en nacht in de gaten.

Het aantal vuurwerkklachten op het meldpunt is de afgelopen twee jaar gedaald. Dat hangt volgens Bonte samen met lokaal succes van tientallen vuurwerkvrije zones die zijn ingesteld. „We gebruiken het meldpunt om lokaal te pleiten voor het instellen van vuurwerkvrije zones op plekken met veel overlast.”

Tegen het ANP zei Bonte nog dat de teller op nul zou gaan, stond in de reactie die Hairy Harry kreeg.

Overigens was de Telegraaf kennelijk ook ingeseind over de fakemeldingen die al een week voor opening op de kaart stonden.

Hairy Harry

Registered User
Hij liegt de hele boel weer bij elkaar. Ik heb dat vanmiddag al kenbaar gemaakt bij het ANP, en de telegraaf was 1 van de vele nieuwssites die ik zondag al op de hoogte had gebracht van het aantal meldingen die er al stonden. Lijkt zijn vruchten af te werpen.

Plum Bloom

Registered User
Van rijnmond.nl:

Initiatiefnemer Arno Bonte van GroenLinks in Rotterdam zegt dat er maandag al bijna zeventienhonderd meldingen waren gedaan. Die klachten stroomden overigens ook al voor de opening van het meldpunt binnen. Bonte heeft ook de klachten van de afgelopen 48 uur meegeteld.

Edit: dat van de meegetelde klachten van de afgelopen 48 uur stond in een ANP-bericht. Denk dat ze bij het ANP wel achter de oren hebben gekrabd, daar Bonte dus eerder had gezegd dat de teller op nul zou gaan. Lijkt er op dat ze hem specifiek daar naar hebben gevraagd en dat Bonte voor de vlucht naar voren heeft gekozen.

Telegraaf heeft hem naar aanleiding van tips die bij de krant zijn binnengekomen dus zelfs gebeld. Zou Arnootje onder het vergrootglas liggen misschien?

Misschien wel goed als zo veel mogelijk mensen de komende dagen de landelijke en regionale media bestoken met verwijzingen naar rare dingen op het meldpunt (Breezanddijk op de Afsluitdijk stond zojuist weer op vijf). GeenStijl etc. natuurlijk ook okay.

Laatst bewerkt:

happy4ever

Registered User
Hieronder het laatste nieuws van Telegraaf.nl

Meldpunt telt 2500 klachten over ’ongevaarlijk’ vuurwerk
Updated 50 min geleden
2 uur geleden in BINNENLAND

ROTTERDAM - Bij het Meldpunt Vuurwerkoverlast zijn tot nu toe ruim 2500 klachten binnengekomen. Dat maakte de organisatie in de nacht van maandag op dinsdag rond 01.00 uur bekend, twaalf uur nadat het meldpunt openging.

Het grootste aantal klachten gaat over zogeheten categorie 1 vuurwerk dat al in supermarkten te koop is. „Categorie 1 vuurwerk is door de overheid gekwalificeerd als ongevaarlijk. Vroeger heette dit fop- of schertsvuurwerk en bestond het assortiment vooral uit sterretjes, knalerwten en trekrotjes”, meldt de organisatie. Tegenwoordig vallen ook grondbloemen, kleine fonteinen en ratellinten daaronder.

Vorig jaar kwamen in totaal 48.000 meldingen binnen.

Nu wordt het hoofdzakelijk veroorzaakt door Cat. 1 vuurwerk. Moet ook niet gekker worden. Als je binnen zit hoor je dit vuurwerk zelfs niet eens

Bonte heeft om 01:00 een persbericht eruit gegooid. Tot zover ik nu kan ziet heeft alleen de telegraaf dit overgenomen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan