Bonte stopt wellicht met meldpunt Vuurwerkoverlast

Plum Bloom

Registered User
Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat het de bedoeling is dat meldpunt Vuurwerkoverlast binnenkort weer geopend wordt.

happy4ever

Registered User
Vuurwerkoverlast.nl is nog steeds in de lucht. En er is geprutst aan de overzichtskaart.

In de Gelderse dorpjes Otterlo en Wekerom was de afgelopen twee jaar sprake van veel 'valse' meldingen. Die meldingen staan er nog wel, maar de plaatsnamen van beide dorpen zijn inmiddels weggehaald. De meestermanipulator heeft er dus weer met zijn handjes aan gezeten.

Lijkt er bij nader inzien op dat op de kaart nog meer namen van kleine dorpen zijn weggehaald.

Het lijkt erop dat de site niet meer in de lucht is. Ik krijg de volgende melding

"This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources."

Plum Bloom

Registered User
Het lijkt erop dat de site niet meer in de lucht is. Ik krijg de volgende melding

"This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources."

Zegt niet veel. Stond er vorig jaar ook in de dagen voor het meldpunt weer open ging.

Laatst bewerkt:

ChrisN

Registered User
Erg jammer dit weer. Volgens mij hoorde ik zojuist in de verte iets van een knal en dat zou weleens vuurwerk kunnen zijn geweest. Normaal kon ik als rasechte Nederlander mijn gigantische irritatie en het onbehagelijke gevoel van het ervaren van enorme overlast perfect kwijt door een melding te maken. Nu blijf je toch met dat gevoel zitten en als dat te vaak gebeurd, dus pakweg twee keer per week, zonder dat je er over kan klagen of zonder dat je het ergens kan melden, dan kun je zelfs zodanig in een negatieve spiraal terecht komen dat je uiteindelijk zal transformeren naar zo'n typisch Nederlands mens die je ook wel ziet in het programma bonje met de buren. En dat gaat me nu ook weer een beetje té ver.

Laatst bewerkt:
D

Deleted member 17038

Guest
Ik hoorde in het 1V interview dat het meldpunt na de kerst weer open gaat.

AWG

Registered User
voor iemand die erover denkt te stoppen met zijn meldpunt heeft ie toch nog aardig wat te zeiken als ik het zo eens in de nieuwsberichten lees.
allevuurwerk moet natuurlijk kapot. inclusief cat1, dat is hem een vonk in zijn oog. (begin ik verdomme net lekker op streek te raken met cat2 verboden te krijgen is cat1 ineens populair. en nu fucking heel de maand... SAY WHAT??? heel het jaar???!!... moet ik daar weer wat voor ''verzinnen''(lees:leugenvoorbedenken))

irritante linkmichel

Puur

Registered User
Tuurlijk.....de rat gaat nu verder want al die negatieve publiciteit is koren op de molen van deze malloot.

Plum Bloom

Registered User
Er is beweging. Stonden er dagenlang slechts 16 meldingen op de kaart, sinds vanochtend is dat aantal fors toegenomen. Uiteraard hebben de initiatiefnemers weer voor een mooie spreiding over het gehele land gezorgd.

Opvallend is dat op de homepage nog steeds staat dat het meldpunt 'binnenkort geopend wordt'. Opvallend is ook dat Bonte op Twitter zwijgt. Zijn laatste bericht is van 19 december.

happy4ever

Registered User
Bonte heeft de overzichtskaart aangepast. Zodra je in gaat zoomen, wordt het beeld heel snel onduidelijk en kun je moeilijk bepalen waar de melding daadwerkelijk gedaan is. Vorige jaren was dit erg gedetailleerd. Of mijn computer begint oud te worden :TT TT:

Plum Bloom

Registered User
Vuurwerkoverlast.nl is nog steeds in de lucht. En er is geprutst aan de overzichtskaart.

In de Gelderse dorpjes Otterlo en Wekerom was de afgelopen twee jaar sprake van veel 'valse' meldingen. Die meldingen staan er nog wel, maar de plaatsnamen van beide dorpen zijn inmiddels weggehaald. De meestermanipulator heeft er dus weer met zijn handjes aan gezeten.

Lijkt er bij nader inzien op dat op de kaart nog meer namen van kleine dorpen zijn weggehaald.

Bonte heeft de overzichtskaart aangepast. Zodra je in gaat zoomen, wordt het beeld heel snel onduidelijk en kun je moeilijk bepalen waar de melding daadwerkelijk gedaan is. Vorige jaren was dit erg gedetailleerd. Of mijn computer begint oud te worden :TT TT:

Niets mis met je computer.

Vorig jaar overigens ruim 3.000 verzonnen meldingen, dagen voordat het meldpunt open ging. Nu aanvankelijk dus 16, maar inmiddels ongeveer 300.

Hairy Harry

Registered User
Niets mis met je computer.

Vorig jaar overigens ruim 3.000 verzonnen meldingen, dagen voordat het meldpunt open ging. Nu aanvankelijk dus 16, maar inmiddels ongeveer 300.

Het valt wel op. Ik heb ondertussen een e-mail gestuurd naar diverse redacties van de landelijke (en enkele plaatselijke) media, om dit eens in de gaten te houden. Het zal weinig uithalen vrees ik, maar niet geschoten is altijd mis.

Hairy Harry

Registered User
Eerste reactie binnen van het ANP:
Dank voor je mail, het was voor ons een interessant punt om even na te trekken.

Arno Bonte van het meldpunt laat ons weten: de meldingen die er nu op staan zijn van mensen die weten dat de site bestaat en die alvast een melding hebben gedaan. Maar het meldpunt is nog niet officieel in de lucht, dat gebeurt pas op 1e kerstdag. Dan wordt de teller van de database op nul gezet: de meldingen die er nu op staan tellen NIET mee in het uiteindelijke totaal.

Hairy Harry

Registered User
Volgens mij stonden de meldingen er al op op het moment dat de site in de lucht ging, dus ik heb mijn sterke twijfels bij dit antwoord.

Bovenaan