901 / 902 Signalrakete (Zink)

joost_pyro

Registered User
Ik zag een foto van 2 zink 901's allebei uit 2007 maar die ene is een stuk lichter van kleur dan de andere. Op deze foto is de bovenste een stuk meer karton kleurig.

Voor de oplettende kijker de lontjes zitten aan de andere kant, dus de wikkel zit er anderom om heen geplakt.
Op de achterkant staat bij de ene prufstelle - 010 en bij die andere prufstelle 009. Misschien is de zink 901 dus ook enigzins aangepast net als de zink 902.
en op de zink 901 pijlen die ik heb staat 008. Misschien heeft het iets met de productie te maken want mijn pijlen komen uit 2006

youritje

Registered User
Ik heb net een van prufstelle 009 getest.
Geen verschil merk ik hoor, mooi suissend de lucht in en een flinke dreun.
hoorde m een paar seconde weergalmen.

Dude81

Registered User
...maar waarom dan midden in 2007 een nieuwe serie starten

Misschien doordat ze nieuwe grondstoffen voor kruit/huls binnen gekregen hebben?
Kan me zo voorstellen dat ze daardoor de machines opnieuw moeten instellen, en dat er dus een nieuwe "productielijn" komt met dus een opgehoord versienummer (009 -> 010 bijv)

Dude81

Registered User
Trouwens nog een vraagje;
Ik heb problemen met het uitbalanceren van de zink en stok.
Heb er latjes bij gekregen van 90cm lang, 9x9mm dikte.
Wat ik overal zo zie zit de kop ongeveer gelijk met het eind van de stok.
Dat deed ik ook, even kort met plakbandje vast.
Daarna leg ik hem op m'n vinger ongeveer waar de lont de motor in/uit gaat, en toch hangt ie dan gelijk de kant van de huls op...?! De pijl een paar cm verschuiven heeft weinig effect...

Wat kan er mis zijn, en wat kan ik eraan doen?

RefleX

Registered User
Trouwens nog een vraagje;
Ik heb problemen met het uitbalanceren van de zink en stok.
Heb er latjes bij gekregen van 90cm lang, 9x9mm dikte.
Wat ik overal zo zie zit de kop ongeveer gelijk met het eind van de stok.
Dat deed ik ook, even kort met plakbandje vast.
Daarna leg ik hem op m'n vinger ongeveer waar de lont de motor in/uit gaat, en toch hangt ie dan gelijk de kant van de huls op...?! De pijl een paar cm verschuiven heeft weinig effect...

Wat kan er mis zijn, en wat kan ik eraan doen?

Je moet je vinger niet houden op de plek waar de lont de motor uitgaat, maar waar de pijl tegen de stok aanzit ;)

Zo zul je er wel achterkomen dat hij dan wel goed uitgebalanceerd is.

- RefleX

Dude81

Registered User
Ik leg hem zegmaar alsvolgt op m'n vinger:

Bij het rode rondje dus.

Hoe bedoel jij het dan precies?

Laatst bewerkt:

Pyro-Power

Registered User
Dat denk ik niet.

Ja dat neem ik ook aan, maar waarom dan midden in 2007 een nieuwe serie starten. Maargoed het maakt ook niet zoveel uit :nuts:

Mischien omdat er zoveel werd gekocht dat zink wel genoodzaakt was een nieuwe prufstelle te maken.Ik denk dat zo de vork in de steel zit :love:

fexZy

Registered User
zink is toch wel een product wat je dit jaar goed veel tegen komt in het illegale circuit, en dit jaar zijn de 3" salutes erg schaars. terwijl vorig jaar zink minder was en 3" salutes in overvloed...

Pyro-Power

Registered User
zink is toch wel een product wat je dit jaar goed veel tegen komt in het illegale circuit, en dit jaar zijn de 3" salutes erg schaars. terwijl vorig jaar zink minder was en 3" salutes in overvloed...

Off:
Ik kan me wel een foto herrinneren van een bosje 3" Titaan salutes uit Italie.

Deze staat op Vwcrew @BigBoss dacht ik..

Deze Cilinders salutes met 200gr flash erin heb ik al een paar zien op duiken:nuts:

On:

Iemand die mischien weet waarom er op mijn halve doos 901 een teken staat van 1.4g ??

Ik heb 50 pijlen gekocht en kreeg een doos met 1.4g erop en de tekste 200x 901 etc.....

Ik heb vernomen dat deze pijlen in de klasse 1.1g vallen.Of is dit veranderd dit jaar??
Mischien dat er daarom zoveeel pijlen zijn in nederland

Laatst bewerkt:

fexZy

Registered User
Off:
Ik kan me wel een foto herrinneren van een bosje 3" Titaan salutes uit Italie.

Deze staat op Vwcrew @BigBoss dacht ik..

Deze Cilinders salutes met 200gr flash erin heb ik al een paar zien op duiken:nuts:

On:

Iemand die mischien weet waarom er op mijn halve doos 901 een teken staat van 1.4g ??

Ik heb 50 pijlen gekocht en kreeg een doos met 1.4g erop en de tekste 200x 901 etc.....

Ik heb vernomen dat deze pijlen in de klasse 1.1g vallen.Of is dit veranderd dit jaar??

ik heb ook hand geschreven 200x 901 op de doos staan, maar mijn gevaren teken is toch echt 1.1 massa explosie

foto0098pl3.jpg

Minimized

Registered User

Dit is puur logistiek. 1.4g valt veel minder op dan 1.1g (wat immers zo goed als overal verboden is). Stickers zaten dacht ik over de oorspronkelijke heen of is die 1.4g al automatisch zo?

Bijv. voor shells geldt eigenlijk hetzelfde. 4" Salutes die 1.3 of 1.4g op het karton hebben staan, klopt natuurlijk ook niets van.

Minimized

Registered User
Ik zag een foto van 2 zink 901's allebei uit 2007 maar die ene is een stuk lichter van kleur dan de andere. Op deze foto is de bovenste een stuk meer karton kleurig.

PA070259.JPG

Voor de oplettende kijker de lontjes zitten aan de andere kant, dus de wikkel zit er anderom om heen geplakt.
Op de achterkant staat bij de ene prufstelle - 010 en bij die andere prufstelle 009. Misschien is de zink 901 dus ook enigzins aangepast net als de zink 902.

PA070260.JPG

Ik heb ook beide pijlen, met de verschillende "Prüfstellen". Zoals gezegd word is hij anders gedraaid, ook wel het lontje zit aan de andere kant als je de tekst zoals het hoort leest. Verder is Zink 901 Prüfstelle 009 enkele mm's dikker dan de 010 en is de kleur van de Zink 901 Prüfstelle 009 totaal anders als de Zink 901 Prüfstelle 010 (namelijk enkele tinten bruiner).

Ook bij de kartons zag het er anders uit. De welbekende Zink 901 Prüfstelle 010 (de grijsgetinte pijl zeg maar) zaten gewoon naast elkaar in het karton (en de lontjes zeg maar zowat in elkaar om ruimte te besparen)zoals iedereen ze wel kent, daarentegen zat bij de Zink 901 Prüfstelle 009 het karton totaal anders in elkaar. De doos was ietsjes groter, echter was dit verschil niet goed te zien. Maar het grote punt is dat deze pijlen in elkaar gevlochten waren als het ware, ze lagen om en om. Jammer dat ik geen foto heb gemaakt om dit te bewijzen. Echter was dit toch wel een erg groot verschil wat ik nog niet had meegemaakt.

Verder heb ik nog even opgezocht wat Prüfstelle vertaald is. Prüfstelle is de onderzoeksplaats, zal wel te maken hebben dus met de waar de pijl geproduceerd is...

Mvg, Mini

raymondgreat

Registered User
op dit filmpje zie je de 901 en 902 + meer.
Ik merk toch een groot verschil: De eerste lijkt heel wat zachter te gaan dan de 2de.
Ik heb nooit een zinkpijl afgestoken(moet er eigenlijk wel aan beginnen) maar ik
weet niet of dat aan het filmpje ligt.
Ook is de afbeelding van de 901 en 902 anders op het filmpje:unsure:
http://nl.youtube.com/watch?v=1RzWSmC7_TQ

Laatst bewerkt:
Bovenaan