KruitFreak
Registered User
Waarschijnlijk willen sommige mensen alles een keer in hun leven proberen. :cheesy:
Waarschijnlijk willen sommige mensen alles een keer in hun leven proberen. :cheesy:
Ik heb ook 15 zink pijlen 901 maar wat mij opvalt is dat er bij mij geen ijzer stukje aan de onderkant zit en ze zijn niet zo heel groot kunt iemand mij vertellen wat dit is (goede of slecht?) (stokken kreeg ik er wel apart bij)
Het is geen ijzer maar alluminium, wil niet mierenneuken, maar misverstanden voorkomen.
Ijzer heeft namelijk een grotere dichtheid dan alluminium waardoor de kans dat het met een grote snelheid iets(of iemand!) op aarde raakt groter is.
Het stukje alluminium heeft trouwens ook nog een naam: De nozzle. Dit zorgt voor de juiste druk in de pijl om hem omhoog te stuwen. Is de druk te hoog knalt de pijl vroegtijdig uit elkaar, is de druk te laag: blijft de pijl staan. Belangrijk onderdeel dus. vandaar dat zink hem waarschijnlijk maakt van alluminium.
![]()
Hier zie je de nozzle van binnenuit.
![]()
Aantal op rij.
![]()
Massa van lading: zink 901
Heb het kruit trouwens een beetje 'onderzocht', viel me een klein beetje tegen. Vond er tamelijk veel witte klontjes in. (Kaliumperchloraat(gebruikte oxidator) is redelijk hygroscopisch dit betekend dat het vocht uit de lucht aantrekt.) Die witte klontjes zijn stukjes KClO4 die water hebben gevonden.
![]()
Omgekeerde wikkels, zelfde prufstelle. Heeft er dus niks mee te maken. Dieter stopt het papier er zo in Herr oellie weer andersom.
Youri
Het is geen ijzer maar alluminium, wil niet mierenneuken, maar misverstanden voorkomen.