901 / 902 Signalrakete (Zink)

jasonkoevoet

Registered User
een vriend van mij heeft deze pijlen alleen hij heeft zelf (perongeluk) de stokken gebroken. nu is hij zo dom geweest om ze weg te gooien zonder ze op te meten! kan iemand hier mij de afmetingen vertellen van de stokken van ee zink 901

vonk

FPM Moderator
Medewerker
een vriend van mij heeft deze pijlen alleen hij heeft zelf (perongeluk) de stokken gebroken. nu is hij zo dom geweest om ze weg te gooien zonder ze op te meten! kan iemand hier mij de afmetingen vertellen van de stokken van ee zink 901

staat in dit topic vermeld en met de search kom je nog verder, graag voortaan ook zelf even je best doen.

Pyromaster2

Registered User
De stokken horen er trouwens wel bij te zitten, is dat niet zo, niet kopen! (of je moet precies weten wat voor een stok je nodig hebt, 8x8x900mm mét het juiste gewicht).

Staat er duidelijk vermeld door Zink 901, in de eerste page heb ik dit bericht dus gevonden.

EDIT: Vonk was me voor..

fexZy

Registered User

Ik ben even creatief geweest,en ze even op gemeten

zinkks8.jpg

(klikbaar voor grotere versie,De foto komt geloof ik ergens van fpm maar © )

Als je langs de gamma gaat of andere bouwmarkt/houtverwerking. en je geeft deze maten door en welk materiaal (vurenhout) dan maken ze het voor je opmaat.

STG50537.gif

Dit zijn blokjes Vurenhout

Laatst bewerkt:

henk39

Registered User
Nogmaals de lengte van de stokken.

90 cm voor nr 901-902 en 905
105 cm voor nr 910-920
130 cm voor nr 930

p.s de stokken vanaf 910 moeten ook dikker zijn, hoe dik?? dat kan ik op dit moment niet zeggen, zo gauw als ik ze eventueel tegen kom zal ik het opmeten.

je kunt niet alle dikte's er aan knopen aan de pijlen, anders kom je voor onaangename verrassingen te staan, en kiest de pijl een geheel andere baan dan die bedoelt is, enige voorzichtigheid is geboden.

Laatst bewerkt:

Denendo

Registered User
Inprincipe is de vuistregel om de stok van zo'n lengte te maken zodat de pijl in balans is..
Dit kan je simpel controleren door een stok te bevestigen en vervolgens je vinger net onder de lont beschermingskap te houden..
Dan leg je de stok met pijl eraan vast (horizontaal) op je vinger en vervolgens moet dan de pijl in balans zijn..zowel aan stokzijde als motorzijde.
Valt de pijl er af, dan is je pijl niet in balans en zal hij waarschijnlijk niet recht de lucht in gaan..
Bij consumentenvuurpijlen zijn ook eigenlijk de projectielen vaak niet in balans, je ziet ze eigenlijk nooit recht de lucht in gaan..
Dit kan uiteraard ook door andere factoren komen zoals wind en/of het niet recht neerzetten..
Maar ga voor het zekere met deze pijlen..je wilt deze raketten niet horizontaal een straat in zien gaan !..:weird:

Denendo

Laatst bewerkt:

Tokie

Registered User
Kan iemand mij misschien vertellen wat het gehele opschrift is van de echte Zink 901?
Alvast bedankt!

Jordi

Registered User
Signalrakete Nr.901
Klasse IV

Abgabe nur gegen Vorlage einer behördlichen Erlaubnis zur
Verwendung von Gegenständen der Klasse IV.

Hst.: Zink - (jaartal)
Prüfstelle: Zink - (cijfers)

Zink-Feuerwerk GmbH
www.zink-feuerwerk.com - D-74389 Cleebronn - 07135/98640

fexZy

Registered User
Kan iemand mij misschien vertellen wat het gehele opschrift is van de echte Zink 901?
Alvast bedankt!

Signal rakete Nr. 901

en wat kleine lettertjes van zink enzo maar als je wilt kijken of het de echte zijn. Moet je het beschermdopje er af halen. De echte zinks (901/902) hebben een aluminium motor.
Classics_Diverse_70_.jpg

Laatst bewerkt:

3307

Registered User
Één zijde van de stok insmeren met lijm, pijl er tegenaan en vastbinden met 2 tireps. Je moet wel behoorlijke linkse handen hebben als ie dan niet goed zit.

Voorbeeld plaatje is overigens geen Zink 901/901 maar een gewone Zink pijl. Het gaat om het idee.
63n0wh4.jpg

Lengte en dikte van de stokken:
901,902,905: Lengte 90cm, Dikte 8mm
910 t/m 920: Lengte 105cm, Dikte 10mm
930: Lengte 130cm, Dikte 12mm/12.5mm

Type hout: Vurenhout

Laatst bewerkt:

RefleX

Registered User
Verder maakt het geloof ik ook niet veel uit bij een 901/902 dacht ik, als je de bovenkant van de stok nou 2 cm bóven de pijl vast taped, of 2 cm onder de pijl.

Of is dit verkeerd gezegt?

@ 3307

Op jou plaatje bind je de stok vast aan een Zink sierpijl, aangezien ik hier ook aardig wat van heb liggen waaraan de stok nog niet bevestigd is, zou ik graag willen weten of het bij alle Zink sierpijlen (910 t/m 930) zo moet als op jou foto?

Alvast bedankt,

- RefleX

fexZy

Registered User
Verder maakt het geloof ik ook niet veel uit bij een 901/902 dacht ik, als je de bovenkant van de stok nou 2 cm bóven de pijl vast taped, of 2 cm onder de pijl.

Of is dit verkeerd gezegt?

@ 3307

Op jou plaatje bind je de stok vast aan een Zink sierpijl, aangezien ik hier ook aardig wat van heb liggen waaraan de stok nog niet bevestigd is, zou ik graag willen weten of het bij alle Zink sierpijlen (910 t/m 930) zo moet als op jou foto?

Alvast bedankt,

- RefleX

Waarom zou je heb 2 cm erboven doen, of 2 cm er onder. plak hem gewoon goed . dus de stok gelijk aan de boven kant van de zink. hier foto hoe te bevestigen. gewoon ducktape er om heen. des noods doe je eerst wat lijm aan de stok en dan ducktape erom heen.

901oq6fg7.jpg

:blink1:

RefleX

Registered User
Ja maar dat wou ik er eigenlijk ook mee zeggen, ik bedoel dus met die 2 cm van, of het wat uitmaakt dat hij misschien net wat hoger of misschien net wat lager zit als de kop van de pijl ;)

Bedankt,

- RefleX

fexZy

Registered User
Ja maar dat wou ik er eigenlijk ook mee zeggen, ik bedoel dus met die 2 cm van, of het wat uitmaakt dat hij misschien net wat hoger of misschien net wat lager zit als de kop van de pijl ;)

Bedankt,

- RefleX

hij zal er niet hoger op gaan vliegen. ik heb eerder het gevoel dat die een paar graden schuiner de lucht in gaat. maar je moet gewoon de balans methode toepassen. vinger onder de motor en kijken of die stabiel blijft.

3307

Registered User
@ 3307

Alvast bedankt,

- RefleX

Ja bij alle Zink sierpijlen.
Bij de Zink 901/902 pas je tevens de zelfde methode toe. Lijm op de stok, pijl ertegen aan en vervolgens aan de onderzijde een tirep en aan de bovenzijde een tirep. Daarna stop eventueel je nog wat lijm in het kiertje tussen de pijl en stok, om er zeker van te zijn dat het 100% vast zit. (Zelfde geld voor de Zink sierpijlen)

6gbt6w3.jpg

(feurerwerk.net)

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
De Zink pijlen van 901 tot en met 930, kunnen alleen door vuurwerk bedrijven gekochten worden, die daarvoor de benodigde papieren.

Of anders via handelaren.

De Zink 905, kan je in Belgie kopen.
Onder andere bij harry Loots in Baarle Hertog.

fexZy

Registered User
De Zink pijlen van 901 tot en met 930, kunnen alleen door vuurwerk bedrijven gekochten worden, die daarvoor de benodigde papieren.

Of anders via handelaren.

De Zink 905, kan je in Belgie kopen.
Onder andere bij harry Loots in Baarle Hertog.

Ik weet niet of deze informatie klopt maar ik heb ergens gehoord dat als je kvk papieren hebt, dat je één karton zinks mee mag nemen. Dus afhalen bij zink zelf.

ik weet niet of deze informatie klopt maar ik heb het ergens gehoord!

:amuse:

Bovenaan