Youtube film materiaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

joszie

Zilveren Member
Een erg grote watershell geschoten op het Kumano vuurwerk festival 2007. Eerste 30 seconden zijn wat saai.

Een shell die niet hoog genoeg stijgt (te grote mortier of te weinig stijglading?)

Laatst bewerkt:

joszie

Zilveren Member
Hier twee filmpjes gemaakt in Liu Yang, Hunan Province, China.
Het is een bezoek aan verschillende vuurwerkwinkels

1e filmpje

2e filmpje

joszie

Zilveren Member
En als laatste voor vandaag, veel mensen zullen hem al kennen: Een Japanse fabriek die laat zien hoe Aerial shells gemaakt worden (meen dat ze nog niet op deze site stonden)

1/3

2/3

3/3

GMP82

Zilveren Member
geen youtube video maar had geen behoefte om nieuw topic te openen.

Een 15 minuten durende video met girandola's. zelf gemaakt door Amerikaanse pyrotechnici en geschoten op de PGI convention 2005

http://www.secac.com/online-fireworks-videos/pgi-2005/best-girandola.html

voor meer info over PGI zie www.pgi.org

Erg leuke film... wordt eens te meer duidelijk waarom er veiligheidsafstanden zijn. Er gaat nogal wat mis daar zeg! (horizontaal vliegende girandola's e.d.):laugh: Maar als ik me niet vergis gaat het hier meer om "uitprobeersels" van (amateur??)pyrotechnici??
Die omroeper is in ieder geval een amateur :p hij brengt het alsof ie er weinig kaas van heeft gegeten.

(die op 16.20 is echt een van m'n favorieten :blink1:)

Er staan nog veel meer films op die site die de moeite waard zijn!
Zoals: best exhibition ball shell... (waar het overigens lijkt dat ze de 16inchers knap laag schieten?!)

Laatst bewerkt:

joszie

Zilveren Member
Erg leuke film... wordt eens te meer duidelijk waarom er veiligheidsafstanden zijn. Er gaat nogal wat mis daar zeg! (horizontaal vliegende girandola's e.d.):laugh: Maar als ik me niet vergis gaat het hier meer om "uitprobeersels" van (amateur??)pyrotechnici??
Die omroeper is in ieder geval een amateur :p hij brengt het alsof ie er weinig kaas van heeft gegeten.

(die op 16.20 is echt een van m'n favorieten :blink1:)

Er staan nog veel meer films op die site die de moeite waard zijn!
Zoals: best exhibition ball shell... (waar het overigens lijkt dat ze de 16inchers knap laag schieten?!)

Ja, voor zover ik weet zijn er in Amerika verschillende amateurclubs die zelf vuurwerk fabriceren en er zijn jaarlijks verschillende bijeenkomsten waar iedereen zijn kunsten mag laten zien.
De 2 die op deze site staan (www.secac.com) zijn de PGI en de Winter Blast van de laatste jaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan