Wetsvoorstel afgekeurd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gizmo75

Registered User
Banner op Rijksoverheid.nl:

vuurwerk940.jpg

Joepenstein

Registered User
Banner op Rijksoverheid.nl:

vuurwerk940.jpg

Die banner stond volgens mij al voor vandaag op de site van de Rijksoverheid. De tekst er onder was dat het "hoogstwaarschijnlijk" zo gaat worden. Dus toen was het nog niet zeker. Nu, is het 3 december. Is er nu al een officiële uitspraak geweest?

Joepenstein

Registered User
Het staat er nog steeds onder:

"Het kabinet wil de afsteektijden van vuurwerk verkorten en zo de overlast overdag door vuurwerk beperken. Dit plan gaat zeer waarschijnlijk door. Als het doorgaat, mag u vuurwerk alleen nog afsteken tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 02.00 uur. En dus niet meer vanaf 10.00 uur in de ochtend. U kunt een boete krijgen als u vuurwerk afsteekt buiten de toegestane afsteektijden."

tristen

Registered User
Belangrijk: Bericht op Twitter van Ronny Vos naar TP: @TPVUURWERKSHOP vandaag bericht gehad van de branche bpn..afsteektijden vanaf dit jaar 18.00 tot 02.00uur

Jammer maar het was te verwachten... Nu weten we het in ieder geval zeker. Toch?

RedBaron

Registered User
Duss Tristen.. als je nog eens een Topic start.. check ff of het allemaal wel klopt enzo.. voor je het weet zijn we 4 paginas verder :tounge:

cracker

Registered User
vaste verandermomenten van wetgeving en besluiten zijn 1-1 1-4 1-7 en 1-10. Het besluit is al genomen en gezien de wenselijkheid van het nieuwe besluit zal worden afgeweken van deze "natuurlijke" momenten. Dit besluit is dus gewoon van kracht voor 31 december 10 uur s' morgens. Of te wel afsteektijd 1800- 0200.

overigens in mijn jonge jaren (jaren 80) was de afsteektijd ook 2200 -0200. 10:00 is pas iets van pak hem beet 15-20 jaar geleden. Niets weerhield ons overigens om de hele dag te stoken.

GMP82

Zilveren Member
hoewel ik het graag anders zou zien, denk ik dat dit topic rijp wordt voor een slotje..?
of hebben er mensen nog steeds hoop?

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik heb hoop! Er is altijd hoop. Volgens mij is het nog steeds niet definitief dus waarom zou je geen hoop meer hebben?!

Volgend jaar is het natuurlijk 100% zeker dat het 18:00 is!

Tony

Administrator
Medewerker
Huh? Volgens De Gelderlander va 18uur in gemeente Lingewaard, terwijl Overbetuwe vanaf 10uur... Zal vst niet kloppen!

http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe/vuurwerk-in-lingewaard-pas-vanaf-18-00-uur-1.4662548

We kunnen wel van alles blijven roepen en inderdaad hoop blijven houden.
Maar ik kan me niet voorstellen dat de staat dit nu nog laat lopen. De koning heeft de papieren al getekend en het is puur een kwestie van tijd voor het doorgevoerd word op de websites en dergelijke. Mocht het voorstel dit jaar niet doorgaan dan openen wij direct deze thread weer.

Tony

Administrator
Medewerker
Thanks Gerco voor het bericht

Vorige week kwam ter sprake dat het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling zou gaan veranderen. Er deden verschillende verhalen letterlijk ter ronde ook op 112Rivierenland was dit te lezen.

De 112Rivierenland redactie heeft navraag gedaan bij ministerie van Infrastructuur en Milieu die met de volgende reactie kwamen:

De afsteektijden voor dit jaar worden inderdaad van 31 december 18:00 uur tot 1 januari 02:00 uur. Dit Besluit is inmiddels ook al gepubliceerd. Er is alleen nog een formeel inwerkingtredingsbesluit voor nodig.

Dit laatste besluit wordt naar verwachting deze week gepubliceerd.

Het besluit is hier te lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan