Wetsvoorstel afgekeurd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

hutter

Registered User
publieke professionals en medeoverheden profiteren van meer duidelijkheid over de momenten waarop wet- en regelgeving wordt ingevoerd of wijzigt die voor hen relevant is. Voor ministeriële regelingen komen er vier momenten: 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober. De ministerraad heeft hiermee ingestemd op voorstel van minister Hirsch Ballin van Justitie en de staatssecretarissen Heemskerk van Economische Zaken, De Jager van Financiën en Bijleveld-Schouten van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

Kat in het bakkie zou ik zo zeggen dan

AWG

Registered User
Iedereen mag het zelf weten hoor, maar ik zou als ik ons was:hehe!: maar stoppen met deze discussie.
we worden er totaal niet wijzer van, net als topics over het weer op 31 december.
Het is dat het geen 1 april is maar anders hadden we helemaal geen notie geslagen op die site.

Ik ga er gewoon vanuit dat het om 18:00 cat2 vuurwerk afsteken wordt.
daarvoor steek ik vanaf 10:00 cat1 vuurwerk af.

Ze gaan echt niet iets landelijk uitmeten in de media al maanden geleden om dan vervolgens het te laten vallen over een vergaderingetje.
willempie zal het ook zo een zorg zijn dus die wet is gewoon veranderd(geen nieuwe wet dus maar een aanpassing van(zoals ifeelfine zo fijntjes opmerkte), en das er altijd sneller doorgedouwd dan een nieuwe).

Vergelijk het maar met snelheidsboetes, er zijn gewoon wetten voor en die wetten passen ze gewoon de snelheden in aan of de hoogtes van de boetes.
als men zegt: de boetes gaan weer omhoog dit jaar, dan wordt daar echt niet een jaar van te voren over vergaderd dat wordt er gewoon in aangepast,
berichtje in de staatscourant en eventueele ander media en hoppatee.

Ga nou maar gewoon uit van 18:00 en mocht het dan toch 10:00 worden dan is dat mooi meegenomen al denk ik dat het dan volgend jaar alsnog aangepast is.

Poziloc

FPM Hangouderen
Waarom is deze aanpassing er zo snel doorheen en waarom moest die 25 kg. aanpassing een aantal jaar duren ?

AWG

Registered User
6 uur S' morgens toch...snap het verschil niet tussen 18:00 en 6:00 :hehe!: blijft voor mij zes uur.

zou nog best lachen zijn, discussie met oom agent, ja maar meneer ik ben dyslectisch en ik haal altijd de tijden door elkaar heen, ik had 6 uur gehoord op het nieuws en ik dacht mooi om dan alvast wat met fonteintjes te kunnen beginnen....:hehe!:

RedBaron

Registered User
De website\facebook 112vandaag die deze nare verwarring veroorzaakt heeft in beginsel en mensen op het verkeerde been heeft gezet is ook wakker geworden en heeft het volgende nu gepost:

"De Rijksoverheid heeft het volgende aan ons doorgeven mbt het ‪#‎vuurwerk‬.

Rijksoverheid: Dit plan gaat zeer waarschijnlijk door. Maar op dit moment geldt nog vanaf 10.00 uur in de ochtend tot 02:00. Officiële bekendmaking moet nog volgen.

Bij burgers maar ook bij ons is een hele hoop verwarring ontstaan, doordat er verschillende antwoorden komen. Wij wachten op de officiële bevestiging van de Rijksoverheid. Namens ons excuses voor de verwarring!"

https://www.facebook.com/112Vandaag/posts/742827342458366

Laatst bewerkt:

silverscar

Registered User
De website\facebook 112vandaag die deze nare verwarring veroorzaakt heeft in beginsel en mensen op het verkeerde been heeft gezet is ook wakker geworden en heeft het volgende nu gepost:

"De Rijksoverheid heeft het volgende aan ons doorgeven mbt het ‪#‎vuurwerk‬.

Rijksoverheid: Dit plan gaat zeer waarschijnlijk door. Maar op dit moment geldt nog vanaf 10.00 uur in de ochtend tot 02:00. Officiële bekendmaking moet nog volgen.

Bij burgers maar ook bij ons is een hele hoop verwarring ontstaan, doordat er verschillende antwoorden komen. Wij wachten op de officiële bevestiging van de Rijksoverheid. Namens ons excuses voor de verwarring!"

https://www.facebook.com/112Vandaag/posts/742827342458366

Ik heb gisteren via een maatje vernomen (werkt bij een van de grotere vuurwerkimporteurs) dat de Eerste kamer het voorstel vandaag zou behandelen. Dat is de enige kans op 10.00 uur nog. Dit schijnt, ik weet dit niet zeker, ook zo met de branche te zijn gecommuniceerd. Als de 1e kamer het voorstel afwijst, blijft het 10 uur. Indien zij dit niet doen, dan wordt het een Koninklijk besluit en is dit alleen via een nieuwe wetswijziging omkeerbaar. Ziet er dus naar uit dat het inderdaad 18.00 uur wordt. Heel jammer van een mooie traditie en voor de kinderen die juist overdag met deze hobby bezig zijn. Aan de andere kant, als ik Tony zijn reactie over 22.00 uur las, dan mogen we nog blij zijn.

Al met al. We gaan het wel zien...

ifeelfine

Registered User
Die traditie is nog niet zo lang hoor toen ik met vuurwerk mocht beginnen bepaalde ieder gemeente dat zelf dus het ene jaar mocht ik om 22.00 uur het jaar daarop om 18.00 uur en daarna weer om 20.00 uur. Zal niet langer dan 20 jaar zijn dat er een landelijke regeling is waardoor en per ongeluk vanaf 10.00 uur vuurwerk afgestoken mocht worden (de bedoeling was namelijk 22.00 uur 10 uur s 'avonds) dat ze het een hele tijd zo hebben gelaten was alleen maar ons geluk.

Zo de betweter in me kon het niet laten.

Tony

Administrator
Medewerker
België mag ook tot 2017 knallers importeren en daarna niet meer? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

In 2017 moeten de knallers ook een CE certificaat hebben.
Maar het is aan de Belgen wat ze gaan toestaan. Als ze gewoon 2gram (is de max voor consument) toestaan dan is er niks aan de hand.

bonbridge1

Registered User
nu 18.00 uur en er is natuurlijk nog net zo veel overlast. Volgend jaar daarom 22.00 uur en nog meer vuurwerkvrije zones. Nog steeds overlast en binnen 5 jaar is het over, neem dat maar van mij aan.
Komen ze er dan achter dat vuurwerk verbieden geen zin heeft want er is dan natuurlijk nog steeds overlast en het kost de overheid veel geld (vuurwerkshows) en ze missen veel inkomsten uit de verkoop, banen gaan verloren en bedrijven failliet. Het enige dat ik mijn zoon over een aantal jaar kan vertellen is mooie verhalen maar samen verwerk kopen en afsteken zit er echt niet meer in. Jammer.

Vuurwerk023

Registered User
In 2017 moeten de knallers ook een CE certificaat hebben.
Maar het is aan de Belgen wat ze gaan toestaan. Als ze gewoon 2gram (is de max voor consument) toestaan dan is er niks aan de hand.

Oh oké, maar hebben de knallers nu dan geen CE keurmerk? ik dacht van wel..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan