Welkom Vuurwerk Filmers !!!

hardcore0438

Registered User
Ik gebruik Adobe Premiere pro cs5.5
vind het erg handig, je kan ook het geluid bewerken.
Heb zelf ook met pinnacle geklooid maar ik vind het maar een crashgevoelig programma.

edje30

Registered User
Ik gebruik Tijdelijk Everio Media Browser, werkt wel maar nog niet optimaal.
Verwerkingstijd meer dan 2 uur maar dan gaat t uploaden wel een stuk sneller Onder 2 uurtjes (Youtube)

hardcore0438

Registered User
Ik gebruik Tijdelijk Everio Media Browser, werkt wel maar nog niet optimaal.
Verwerkingstijd meer dan 2 uur maar dan gaat t uploaden wel een stuk sneller Onder 2 uurtjes (Youtube)

dat hoeft niet perse aan het programma te liggen, maar kan ok aan je computer liggen.
Met adobe premiere pro deed ik er voorheen een kwartier over om een hele show te verwerken, maar na onderhoud aan mijn pc heb ik nog maar 2gb werkgeheugen en duurt het meer dan anderhalf uur.

dmenrapstar

Registered User
Nadat ik nu ruim 2 jaar met een Canon HF200 film ben ik wel toe aan semi professionele camera. De echtheid van kleuren en geluid vind ik bij het kiezen van een nieuwe wel belangrijk. Alleen ben ik niet zo thuis in de camera wereld betreft specificaties wat het moeilijk maakt keuzes te maken voor een goede camera.

Zijn er mensen die wellicht een advies kunnen geven van een camera die geschikt voor het opnemen van vooral vuurwerk?

edje30

Registered User
Gisteren het laatste deel van mijn verjaardags cadeau opgehaald,hieronder de foto's:

2012-08-05_11_29_20.jpg

2012-08-05_11_29_12.jpg

2012-08-05_11_29_00.jpg

2012-08-05_11_28_48.jpg

2012-08-05_11_27_30.jpg

2012-08-05_11_27_05.jpg

Je ziet de JVC Everio GZ-e15BE camera met daaronder mijn jongste aanwinst de Hama Star 63 statief max hoogte 180cm. incl. tas.

PyroGuy

Registered User
Inmiddels film ik alweer een jaar of 3 met mijn Canon Legria FS 306. Ik heb al vaker een stap in de richting van het aanschaffen van een nieuwe camera gezet, maar vaak bleef het bij die ene stap. Nu wordt het tijd om eens wat meer stappen in die richting te zetten, en het liefst het hele pad af te wandelen.

Binnen onze vuurwerk hobby vind ik het geweldig om demonstraties af te gaan om zoveel mogelijk producten vast te leggen. Maar wat heeft men hier aan als de kwaliteit van de producten te wensen over laat.. Het liefst geef je een product weer zoals het in het echter over komt.. Het echte gevoel is niet vast te leggen, maar het geluid zuiver en de kleuren natuurgetrouw weergeven gaat al een heel eind in de goede richting.

Wat ik al eerder las en wat natuurlijk een waarheid als een koe is: Je kunt de duurste camera kopen, als je niet bereid bent jezelf in de instellingen te verdiepen zul je er gewoon niet uit kunnen halen wat er in zit.

Ik ben al aan het rond snuffelen, vooral door veel op Youtube te kijken. Natuurlijk is dit niet iets om blindelings op paf te varen, want voor hetzelfde geld heeft de filmer gewoon geen kaas gegeten van de instellingen.

Graag zou ik wat tips hebben over dingen waar ik op moet letten, zodat ik wat handvaten heb :) Op het moment heb ik de Sony NEX VG-10 op het oog.. Ook de Canon HF G10 en de XA10 spreken me aan, afgaande op gezien beeldmateriaal. Wel aardig aan de prijs allemaal, de Sony kan ik tweede hands voor een mooie prijs krijgen.

hardcore0438

Registered User
Ik wil beginnen over de hf g10 en xa 10
Het enige verschil in die 2 is dat je dat ding van boven hebt om aan vast te houden en xlr imput's ofso iets hebt(vraag me niet wat het is).Film zelf sinds Mei dit jaar met de hf g10 en bevalt me super!

mitchelmity

Registered User
Ik heb een vraag,***
Wie kan me helpen?!,

Ik zou graag een videocamera willen aanschaffen om oa, oud en nieuw op beeld vast te leggen.

Maar ik heb hier helemaal geen verstand van,***en in de winkel houden ze alleen maar verkoop praatjes.

Ik heb zelf al beetje op internet gekeken en kwam op de site van bcc terecht en heb dit gevonden:

http://www.bcc.nl/jvc-gz-e200beu.html
Of

http://www.bcc.nl/sony-hdrcx210eb-1.html

Welke raden jullie aan kwa videocamera?

Mijn budget ligt ongeveer rond de €225.

Wat ik met de camera wilt:
Oud en nieuw vast leggen zowel ochtend/avond.
Helder beeld zowel in de ochtend/avond***

Alvast bedankt!! :)

smilli

FPM Filmer
Ik zou voor de sony gaan, film zelf met meerdere cameras uit de cx serie en die presteren allemaal prima voor vuurwerk!

MrXtremeFireworks

Registered User
Heb zelf ook de Sony HDR-CX 115. Echt een super camera! Full HD beeld 25x optische en 300x digitale zoom (ofwel, je kan alles héél dichtbij halen) Er zit ook een vuurwerkstand op dus dat gaat ook super. Heb hem trouwens voor 200/225,- gekocht (weet niet zeker meer) Hij is wel moeilijk te vinden want ze worden niet meer gemaakt. De nieuwe versie is volgens mij de Sony HDR-CX 200.

Bovenaan