Welkom Vuurwerk Filmers !!!

PyroPlop32

Registered User
ik ben zelf ook een noob wat filmen betreft ( en qua vuurwerk ook ! :hehe!: )
maar de qualiteit/kleuren/ruis heeft veel met de qualiteit/grootte van de sensor te maken in de camera.

daarom is een 3 CCD camera ( 1 sensor per primaire kleur ) ook het beste qua kleurweergave.
maar deze cams zijn vrij aan de prijs.

het ligt er ook helemaal aan welk budget je hebt voor een cam.

sommige cameras zijn heel goed met daglicht en zijn weer wat slechter in de avond/nacht.
maar ik denk dat anderen het beter kunnen uitleggen dan ik dat doe.

mickeyzegtboem

Registered User
Kleuren zijn (bijna) niet te veranderen in een camera, alleen met de witbalans kan je een beetje spelen om bepaalde kleurten iets beter uit te laten komen.
Maar de kleuren worden voornamelijk bepaald door de lenzen (ja, daar gaan we weer).
Goedkopere camera's hebben vaak een (deels) kunststof lenskit, die wat moeilijker omgaat met lastige kleuren als blauw en goud.
En daarnaast blijft elke lens z'n sterke en zwakke kanten hebben qua kleuren, sony en canon bijvoorbeeld hebben in vergelijkbare situaties hele andere kleuren die echt op de voorgrond komen.

Over de lichtgevoeligheid van een cam geld eigenlijk het zelfde verhaaltje, hoe beter de lenskit is, hoe makkelijker met donkere situaties omgaat.
Wat hierbij ook meespeelt is de grootte van de beeldsensor (CMOS of CCD), en welke beeldsensor erin zit.

De laatste generatie beeldsensoren die sony gebruikt, laten op diverse type's in ieder geval zien dat die goed in "low light" uit de voeten kunnen.

Overigens moet ik bij dat voorbeeldfilmpje er even bij aanmerken dat waarschijnlijk een extreme groothoek is gebruikt, te zien aan de ronde vormen in de hoeken van het beeld (huizenblok loopt in een halve circel i.p.v. netjes recht).
Dit soort dingen zijn nooit heel goed voor de filmkwaliteit, voornamelijk door de hoeveelheid strooilicht die vanaf alle kanten op de lens en dus op de sensor valt

Laatst bewerkt:

smilli

FPM Filmer
Vriend van mij heeft pas de cx-160 aangeschaft en is daar zelf erg tevreden over, ik heb nog geen beelden van zijn kant geizen overigens.

edje30

Registered User
Ik heb mijn oog laten vallen op 2 camera's Ik weet alleen niet welke beter is kunnen jullie mij helpen?

Dit zijn de camera's;
De Samsung SMX-F70
Specificaties
- 52x optische zoom
- 5.0 megapixels 1/3,2 inch CMOS sensor
- 2.0 megapixels foto resolutie
- 65x intelli-zoom
- 2,7 inch LCD kleurenscherm
- Digitale beeldstabilisatie
- SD/SDHC/SDXC kaartlezer
- HD resolutie 720p
- Smart Auto
- Eenvoudig uploaden naar YouTube
- Opladen via USB
- Werkt op accu incl.
- Incl. adapter, USB-, en AV-kabel, handleiding

of de JVC Everio GZ-HM30B
- 70x dynamische zoom
- Filmen in HD 720p
- 1/5,8 inch 1,5 megapixel CMOS
- 40x optische zoom
- 2.7 inch LCD kleurenscherm
- Beeldstabilisatie en gezichtsherkenning
- SD/SDHC/SDXC kaartlezer
- Intelligent AUTO
- Konica Minolta HD Lens
- Time-Laps opname
- Automatische opname bij bewegingen
- Eenvoudig uploaden naar YouTube, Facebook
- USB 2.0
- Werkt op accu incl.
- Incl. adapter, USB-, en AV-kabel, handleiding

DsNL

Registered User
64709_199716520128951_100002718131268_273052_635618885_n.jpg

Tadaa mijn nieuwe aanwinst!:D De XH A1, ben er helemaal gelukkig mee, slechts 6 uur gebruikt door de vorige gebruiker, hij ruikt zelfs nog nieuw, haha:)

vonk

FPM Moderator
Medewerker
64709_199716520128951_100002718131268_273052_635618885_n.jpg

Tadaa mijn nieuwe aanwinst!:D De XH A1, ben er helemaal gelukkig mee, slechts 6 uur gebruikt door de vorige gebruiker, hij ruikt zelfs nog nieuw, haha:)

Ziet er goed uit zeg! Kom maar op met dat filmmateriaal!

Poziloc

FPM Hangouderen
Heb je het dan over de oude versie of de nieuwe...schijnt ook een nieuwe versie te zijn.
Ik heb wel eens wat foto's gezien van Roelz van dit foto toestel en die zijn bijzonder goed te noemen.

Yvez

Registered User
Nex5n is de laatste bij mijn weten, er is een model hoger nex7. Ik heb de afgelopen jaren best wat cams in me tengels gehad maar wat dit ding met foto en video laat zien voor 600 euri is best bizar te noemen.

fc-twente

Registered User
Hallo

Ik wil deze Sony Cyber-shot DSC-HX9V
kopen maar is die nog een beetje geschikt voor filmen voor vuurwerk ???

edje30

Registered User
Ik heb nu de JVC everio gz-e15be full hd met een Scandisc extreme 8 gb sd card.
Ik heb hier nog niet mee gefilmd maar wat zijn hiervoor de beste instellingen.

hardcore0438

Registered User
heb zelf ook met jvc gefilmd, zelf zoomde ik altijd in op een lichtpunt in de buurt van het schietveld, zorgde dat hij scherp was en schakelde over op manuel. dan deed ik bij de handmatige instellingen de helderheid omlaag.

funkie x

Registered User
ik gebruik pinnacle studio 14 HD. Fijn progamma alleen is een snelle computer toch wel handig want het is een vrij zwaar progamma waardoor het allemaal wat langzamer gaat.

Bovenaan