Wat ging er mis?

Marco_clappers

Registered User
1 light year pijl pijl omgevallen, deze ben ik heel even op gaan staan zodat hij niet door de gehele straat vloog en toen snel dekking zoeken!

leratski

Registered User
Ik had 1 light year pijl die niet van de grond kwam en in de straat uit elkaar klapte . Gelukkig stonden de mensen aan de andere kant van de muur . Wat een groot bouquet joh en een beste knal . was wel schrikken. En de event.6 2 keer aan moeten steken bij de overgangen 2 keer los gesprongen . Had ze vast gemaakt met schilders tape en afgedekt met zilverfolie. Volgende keer of trek bandjes gebruiken of de fireworks connectors !

DioR

Registered User
01 januari omstreeks 00:45 uur kreeg ik bericht van mn zusje dat mijn zwager was getroffen door vuurwerk. Hij stak een China Salute 100 (China Red) af, en dat ding ontplofte gelijk in 1 harde knal. Resultaat, overal kleine brandplekjes, troep in zn linkeroog en gat in zn voet. Hij had mazzel dat hij net wegdraaide, zodat zijn gezicht deels afgeschermd was. Het was ook het eerste product wat hij af stak. Dus veel heeft hij niet van het vuurwerk kunnen genieten omdat hij daarna al weer op de 1e hulp zat. Zijn linkeroog is uitgespoeld en zal zelf genezen. Zijn voet is gespoeld en gehecht. En die brandwondjes, die hele zelf wel.

Nu zei ik al dat hij een mail moest doen naar China Red, wat hij ook heeft gedaan. Het laatste wat ik heb gehoord is dat China Red telefonisch contact met hem heeft opgenomen, en dat zij via de Intratuin (waar hij het blok heeft gehaald) een eventuele vergoeding zouden gaan regelen. Ik ben benieuwd wat hier uitkomt...

trimbaard

Registered User
Ook problemen met de doorlontbakken gehad, immortal gold de laatste cake opnieuw aan moeten steken.
Garden of eden in totaal 3 keer moeten aansteken, hetzelfde verhaal als van mark1600.

Verder royal thunder smokes die te laat knalden, maar het gevaarlijkst waren de singleshots uit de thunderking jumbobox van rubro. Stuk of 5 knalde in de tube, tientallen zo'n 2 meter boven de tube! Zag hier veel jeugd rondlopen met deze dingen waar ik toch wel een naar gevoel over had..

Thunderking Jumbobox

Dit heb ik vorig jaar ook gehad. Wat mij opviel is dat de bombette er los in zit en niet is afgedekt met een dekseltje. Als je ze schud hoor je ze in de tube bewegen wat bij hun rode thunderkings niet het geval is. In 2012 heb ik alleen de rode thunderkings van Rubro gehad, en deze bevielen heel goed. Hadden een lekkere harde knal, vele malen harder dan die van de jumbobox.

Laatst bewerkt:

Vuurwerk023

Registered User
Alleen een paar singleshots die omvielen door de wind maar allemaal goed afgelopen en een lightyearpijl die door de wind weer net zo hard naar beneden ging gelukkig op een parkeerplaats knalde die en niet in onze richting.

smilli

FPM Filmer
Thunderking Jumbobox

Dit heb ik vorig jaar ook gehad. Wat mij opviel is dat de bombette er los in zit en niet is afgedekt met een dekseltje. Als je ze schud hoor je ze in de tube bewegen wat bij hun rode thunderkings niet het geval is. In 2012 heb ik alleen de rode thunderkings van Rubro gehad, en deze bevielen heel goed. Hadden een lekkere harde knal, vele malen harder dan die van de jumbobox.

Bedankt voor de tip, die komt er dus niet meer in!

Tony

Administrator
Medewerker
1 Royal thunder ging niet af.
De Hawaii van Wolff knalde uit elkaar.
Een cake van Royal, ik weet of het het magic tree, of buetifull leaves was knalde uit elkaar.
Van Jawe klapten twee creaming salutes van Royal uit elkaar.
O ja een paar bombettes van de Pyro 5 knalden nogal te laag.
Van me doorlont projecten bleven 4 cruise rockets staan en 1 rocket boom staan.
Kreeg ze die ook niet meer aan.

Ik moet zeggen, dat die cakes die uit elkaar knallen erg waardeloos vind.
We hebben toch die f*cking CE keuring?

De Batchtest is veel belangrijker. Daar worden ze echt geschoten en kunnen ze zien of het product functioneert zoals het moet of niet. Aankomend jaar is dit verplicht voor alle artikelen en moeten dus ook de oude artikelen door de Test heen.

joszie

Zilveren Member
van mijn eigen (bescheiden) collectie ging alles wel goed. Om middernacht veel vuurpijlen gezien die te weinig stijgkracht hadden en genoeg bombettes die veel te laag klapten. erg spectaculair als het grote blokken zijn.
ook ontplofte er iets naast mij en mijn vriendin waardoor we een flinke knal voelden en de brandende sterren ons om de oren vlogen. Ik denk dat een bombette terug op de grond gevallen is en daarna alsnog ontploft.

ThunderBall

Registered User
Hier is alles goed gegaan, nu heb ik door het weer ook maar de helft kunnen stoken van wat we normaal afsteken, maar wat we afgestoken hebben is allemaal naar behoren ontstoken en afgegaan, ook de 4 Seasons:lub: ging keurig in 1 keer achter elkaar leeg, afschermen van de lonten en secuur doorlonten is de truuk!:hehe!:

sprinkhaan

Registered User
Alles goed gegaan, maar heb voor het geval dat toch alle cakes los gestookt. (extreme pack en immortal gold)
Ik heb dit jaar alles in een groente krat geplaatst, door de perforering een riem met gesp gespannen met 6 bakstenen erin als gewicht. Als er iets knalt gebeurt het in de kist,maar gelukkig ging alls goed.

Alleen moet ik wel zeggen dat de nieuwe 25 grams producten een dusdanig groot effect hebben dat ik achteraf wel eens na ga denken of mijn straat wel helemaal geschikt is voor dit soort vuurwerk.

Wel had ik een at once die door de wind mee waaide en niet echt hoog kwam en daardoor alle autoalarmen over de zeik hielp.

dabombe

Registered User
Geen problemen gehad. Doorlontbakken liepen allemaal goed (4 seasons, garden of eden) en met de losse cakes geen vreemde dingen meegemaakt.
Pas bij het laatste project (lomp fakkelwerk) knalde een secret salute bij een van de laatste schoten op de grond uit elkaar. Zonder complicaties gelukkig.
Ondanks de regen en de wind dus een bijzonder geslaagd feestje :D.

Steef-Kaboom

Registered User
Thunderkings van mercurius. ECHT KOOP ZE NIET! Dingen klappen allemaal op de grond zowat en was er niks meer van de tube te vinden. Of ze kwamen een meter hoog en vielen weer op de grond. Losse voetjes ook 1 per doosje. 10 doosjes weggestookt met veel afstand want ze waren echt gevaarlijk.

DioR

Registered User
Vervolg van bericht #63. (scroll 11 berichten terug)

Ondertussen heb ik de brief gelezen van China Red, welke hun oprechte excuses aanboden. Bijgevoegd zaten 2 waardebonnen. Dit bedroeg een totaalwaarde van 50 euro. Ik moet zeggen dat het door China Red eigenlijk netjes is opgelost!

En het gat in de voet van mn zwager zit inmiddels al dicht en heeft er een grote korst op.

Bovenaan