Wat ging er mis?

Fearwind

Registered User
Hier ging het eigelijk nog redelijk goed. 1 x Hot Hot Hot van Rubro die het finale shot er nog geen 10 cm boven de pot uit schoot. Even met z'n alle omdraaien en verder...

En inderdaad die 4 Ever cake van Katan klapte alles in cake D er wel heel gevaarlijk laag uit. man, man...

Frostie

Registered User
Extreme Salute bleef staan - lont was netjes naar binnen gebrand maar verder niks... Altijd beetje link aangezien ik het geweld van de ES ken dus maar stukje verderop gaan stoken en de ES 10-15 minuten laten staan :)

Immortal Gold - Link moment in cake 4 - denk dat hij er daar ongeveer halverwege mee ophield althans zo leek het want na (gokje) 30 seconden gooide hij de laatste salvo's er alsnog uit. Gelukkig was iedereen nog over de cake aan het napraten en was niemand in de buurt maar dat had een vervelend moment kunnen worden.

masterq

Registered User
lightyear pijl steeg niet op ,, bedankt voor het grond boeket , shape cake stond verkeerd , mantronix ging gewoon helemaal niet af

Richardus

Registered User
Ford mondeo kon salvo van Lily magnolia, gevolgd door magic moment en ultimate showdown een paar meter verderop niet waarderen, en ontgrendelde de deuren en opende uit zichzelf alle ramen...bizar...

Whahaha, instappen maar! Erg bizar zeg!

Oja, overgang Immortal Gold 3 naar 4 ging niet, eigen schuld trouwens maar geen probleem; vuurtje d'r bij en doorgenieten :happy:

boozebelly

Registered User
Ik heb dit jaar bijna geen missers gehad eigenlijk. Bij een Vraatzucht (Marijn) zat een lading verkeerd om in de tube en knalde er aan de onderkant uit, waardoor de cake omviel. Godzijdank vlogen de overige schoten de andere kant op waar geen mensen stonden.
Verder knalde een tube van de Schorpioen (Marijn) aan de zijkant uit elkaar, maar hierna ging hij gelukkig weer gewoon goed verder.
Verder ging alles prima, geen laagklappers of weigeraars. Nee, weinig te klagen dit jaar van mijn kant :smiling:

funkie x

Registered User
een multi thunderking die op 50 cm van mijn hoofd knalde! draaide gelukkig me hoofd weg maar mijn oren deden wel ff zeer.
het staat ook op film, komt binnenkort in mijn filmtopic.

HocusPocus.Pyro

Registered User
Ik heb dit jaar alleen klein vuurwerk voor de kids gekocht... Wat mij opviel is dat van al dit kleine spul de kwaliteit echt enorm waardeloos is. De helft doet niet wat het hoort te doen en de andere helft doet het gewoon niet!

Gorgel, ik deel je mening. Het verbaasde mij gister ook dat zelf Morning Glory een aantal keer niet eens normaal op brandde. Ze stopte gewoon! En sterretjes die nauwelijks aan willen en dan meer smeulen dan dat ze nog vonken... En ook knalerwten, mega populair bij mij dochters, wat waren die soms slecht gemaakt. Duidelijk te goedkoop. En dan kun je het beter laten. Doe mij maar de Ferrari's onder de Knalerwten dan! Of die kleine plastic champagne-flesjes met confetti; "Zeg Meneert de Chinees! Het confetti moet er wel uit komen!" Als het zo door gaat loont het de moeite om een "Cat 1 vuurwerkfabriek" in Nederland op te starten... Het mot potdomme wel werken... Het gaat niet alleen om het doosje met wat "leuk" opdruk er op. En JA ik had het allemaal bij tijds gedroogd; dat is het excuus niet dit keer. Serieus, als iemand tips heeft waar het betere KINDERVUURWERK te kopen, laat het mij weten. Ik ben op zoek naar "kindervuurwerk met Michelin sterren"! Knalerwten, confetti pistooltjes, confetti bekertjes met zo'n trektouwtje, etc etc.

Pancake77

Registered User
wat ging er mis...

om 0:00

cue 1 weigerde ( 6 x fuego)
cue 2 weigerde ( 2 x Skysymphony)
cue 3 oké ( Misterio)
cue 4 links oké/rechts weigerde ( 2 x spiderking)
cue 5 links weigerde/rechts oké ( Super blinking willows)
cue 6 links weigerde/rechts oké ( 2 X Event 3)
cue 7 oké (4 seasons)
cue 8 6 elements, eerst 4 cakes oké, laatste 2 weigerde
cue 9 oké ( 2x Falcon)
cue 10 oké ( 4x Secret salute + crackle night)
cue 11 oké ( 6 X Hoogmoed)
cue 12 oké ( 2 x Woede + 3 x showtime mine golden wave + 2x vertraagd met visco onbekende belgische knaller:hehe!:)

Al met al zo'n 75% goed gegaan van mijn eerste show met schietkist, weigeraars nog kunnen fakelen, maar was wel even balen bij cue 1 :surprised:

TheChain

Registered User
Wat ik uit voorgaande posts lees is dat er best wel veel misgaat met vuurwerk. Met name de cakes die spontaan ontploffen baren mij zorgen! Dit staat toch los van het slechte weer?

Wat ik zelf ook heb gemerkt en wat hierboven ook al is aangegeven is de lage hoogte waarop sommige cakes tot uitbarsting komen. Zelf had ik ook het buurtassortiment en sommige effecten kwamen op de grond terecht(blijf het trouwens wel een gigantisch mooi setje vinden voor die prijs).

Voor wat betreft het cat. 1 vuurwerk ben ik toch wel erg tevreden. Met name de knetterkegels van Lesli vond ik erg mooi, knetterlinten deden het ook prima en de hoteldebotels boven verwachting voor zo'n ienimieni ding!

Koetje

Registered User
Doorlont projecten en garden of eden die niet helenmaal lekker doorliepen maar was wel te fixen
Psycho Mania had ik bij meerdere een paar floppers zonder boeket, jammer.
Zware Jongens aantal schoten die wat kanten opgingen horizontaal, denk door de wind.
4 ever katan, wat een kutbak, ook nauwelijks stijglading die zooi en op 3 meter al ontploffen waardeloos

Pluim voor Rubro en 2 pack Extreme van broekhoff die allen een behoorlijke hoogte hadden, ondanks regen en wind!

Ondanks het ongelooflijke pokkeweer hard genoten gisteren!

TheChain

Registered User
wat ging er mis...

om 0:00

cue 1 weigerde ( 6 x fuego)
cue 2 weigerde ( 2 x Skysymphony)
cue 3 oké ( Misterio)
cue 4 links oké/rechts weigerde ( 2 x spiderking)
cue 5 links weigerde/rechts oké ( Super blinking willows)
cue 6 links weigerde/rechts oké ( 2 X Event 3)
cue 7 oké (4 seasons)
cue 8 6 elements, eerst 4 cakes oké, laatste 2 weigerde
cue 9 oké ( 2x Falcon)
cue 10 oké ( 4x Secret salute + crackle night)
cue 11 oké ( 6 X Hoogmoed)
cue 12 oké ( 2 x Woede + 3 x showtime mine golden wave + 2x vertraagd met visco onbekende belgische knaller:hehe!:)

Al met al zo'n 75% goed gegaan van mijn eerste show met schietkist, weigeraars nog kunnen fakelen, maar was wel even balen bij cue 1 :surprised:

Is inderdaad balen. Het hele idee van je show is daarmee ter ziele. Gelukkig dat je het nog wel hebt kunnen fakkelen!

danny21

Registered User
De Dead Proof van zena, 3 verschillende Messier van Thor, een Lilly Magnolia en een Golden Crossette ging allemaal goed de lucht in. Beetje goede timing gehad dat de wind op dat moment wat minder was, en gelukkig was de wind over het algemeen rond 0.00 uur behoorlijk afgenomen.

Soms een beetje moeite met de lontjes aan te krijgen, maar voor de rest viel het wel mee.

Verderop in de straat ging ook alle goed de lucht in bij andere mensen, al knalde sommige dingen lager in de lucht dan normaal.

Toch een geslaagd oud en nieuw.

Romeinse kaarsen, astronauten enz koop ik niet meer. Koop ik voor dat geld liever een goede sierpot.

djonny

Registered User
Ik heb de Immortal Gold drie keer opnieuw aan moeten steken. Hij ging telkens vanzelf weer uit. Bij de 6 Elements bleven de twee laatste potten staan. Ik had alles zorgvuldig doorgelont. Bij de overgang van het Visco naar het schietlont zijn ze bijde uitgegaan. Maar verder top avond.

flyineddy

Registered User
2 Royal Thunder smoke waarvan de bombette niet knalde.
Ook één die gewoon helemaal weigerde te schieten.
Ook nog één gehad die omwaaide door een harde rukwind (eind van de middag).
Deze schoot gelukkig over een lege straat heen.

Ik had ook nog een Fatal Screamer waarbij de lont bescherming waarschijnlijk zat vastgelijmd. Hierdoor brak het buitenste (dunne) deel af en bleef het deel wat in de pijl zit, zitten. De pijl toen maar op een veilige locatie afgestoken waar niemand was en zelf snel afstand genomen. Maar goed ook, want de pijl vloog ongecontroleerd over de grond.

Na 0.00 verliep alles bij mij perfect.
Alle potten stevig tussen 2 stenen geklemd, dus konden niet omwaaien. (al was de wind gelukkig wat gaan liggen)
Bij de buren nog wel een pijl die niet omhoog ging, maar horizontaal. Gelukkig kwam die in de lege tuin van de overburen terecht en liep het met een sisser (figuurlijk) af.

Eddy.

mrtrex

Registered User
- In een Heron street pack cakebox kwam halverwege de 2e cake ineens het papieren omhulsel enkele centimeters naar boven, waardoor de met schilderstape gekoppelde lontjes allemaal werden losgetrokken. Ik kon de 3e en 4e cake wel nog gewoon afsteken.

- Ik moest om 18:00 uur een hele doos vol vuurwerk afsteken voordat ik naar mijn feestadres ging, omdat het niet meer in de auto paste.

- Een deel van de Heron 123 cake ging niet af, doordat de lont er uit was gevallen. "Gelukkig" stak de cake zichzelf in brand, en begon dat deel na 10 minuten alsnog spontaan te schieten.

- ik heb 2 keer een cake per ongeluk aan de reserve lont aangestoken. Best apart, zo'n afbouwend effect.

Maiko

Registered User
Paar single shots die toch omvallen, 1 pot wilde niet afgaan. Maar ik heb toch wat dingen gezien hier in de straat die mis gingen. Echt veel potten die omvallen, mensen die pijlen uit een grote fles schieten :crying:. Dan vraag je om problemen en die krijg je dan ook. Dan voel je je toch een stukje beter met een vuurwerkbril op.

Laatst bewerkt:

Gorgel

Registered User
Gorgel, ik deel je mening. Het verbaasde mij gister ook dat zelf Morning Glory een aantal keer niet eens normaal op brandde. Ze stopte gewoon! En sterretjes die nauwelijks aan willen en dan meer smeulen dan dat ze nog vonken... En ook knalerwten, mega populair bij mij dochters, wat waren die soms slecht gemaakt. Duidelijk te goedkoop. En dan kun je het beter laten. Doe mij maar de Ferrari's onder de Knalerwten dan! Of die kleine plastic champagne-flesjes met confetti; "Zeg Meneert de Chinees! Het confetti moet er wel uit komen!" Als het zo door gaat loont het de moeite om een "Cat 1 vuurwerkfabriek" in Nederland op te starten... Het mot potdomme wel werken... Het gaat niet alleen om het doosje met wat "leuk" opdruk er op. En JA ik had het allemaal bij tijds gedroogd; dat is het excuus niet dit keer. Serieus, als iemand tips heeft waar het betere KINDERVUURWERK te kopen, laat het mij weten. Ik ben op zoek naar "kindervuurwerk met Michelin sterren"! Knalerwten, confetti pistooltjes, confetti bekertjes met zo'n trektouwtje, etc etc.

Hocus,

klopt helemaal wat je zegt! De morning glory's heb ik met een grote gasbrander aan moeten maken en dan nog lukte het bijna niet of ze stopte ermee. En soms dacht je dat ie uit was en begon ie na enkele seconden spontaan weer te fikken. Lekker veilig voor kids. NOT!

En die stomme sterretjes deden het hier geen vanallen! Normaal krijg je die dikkere grote sterren moeilijk aan maar met mn gasbrander kreeg ik die dunne dingen zelfs niet eens aan. En idd... heeft niks met te vochtig te maken maar gewoon bar slechte kwaliteit.
Ook al zijn het allemaal maar kleine bedragen... bij elkaar had ik voor €150,- aan kinderspul, die had ik dan nog liever aan het leger des heilsngeschonken. Teleurgestelde kids en €150,- gewoon weggegooid geld.

Ik verbaasde me ook op de opdruk van het doosje van de crackling balls.... 1 meter afstand nemen? Die ene crackling ball die goed ging sprong een meter of 3 weg. Ik heb me staan ergeren toen ik het op het doosje zag staan, hoezo simpel en slordig?

Gaat uiteindelijk toch alleen maar weer om de euro's voor de importeurs. Als ze geen totaal vuurwerkverbod willen in Nederland moeten ze toch echt 's wat meer aan de kwaliteit en veiligheid van het vuurwerk gaan doen ipv van ff snel wat foldertjes laten drukken met veiligheidstips en plastic vuurwerkbrilletjes aansmeren. En die zgn veilige pijlenstandaard van Lesli is ook nog vette handel voor ze.. Een plastic instabiel wiebelding wat de naam plastic nog niet eens waard is, kostprijs nog geen eurocent schat ik.

Wat nou veilig omgaan met vuurwerk, maak eerst maar eens deugdelijk spul! Juist de doelgroep kids kun je de verantwoording van veilig omgaan met vuurwerk nog niet geven. Het spul wat ze verkopen moet in eerste instantie betrouwbaar zijn.

En ja... die verantwoording ligt allereerst bij de ouders en die moeten idd ook toezicht houden... voor daar weer over gezeikt gaat worden.

Ik ben eerlijk gezegd echt teleurgesteld, begin weer te hunkeren naar vroeger, toen nog niet iedere cent werd omgedraaid om maar zoveel mogelijk te winst te maken ten koste van de kwaliteit.

Enfin.. mijn gal is nu wel gespuid.

Laatst bewerkt:

RickGAE

Registered User
Vuurpijl schoot zonder stok weg (ging over de grond), iemand schoot per ongeluk een babyvuurpijl door mijn benen heen xd

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk

petertje23

Registered User
Ik heb veel last gehad om alles goed aan te kunnen steken.
Het regende zo hard dat het lontje al nat was zodra de cake op straat stond.
Door de regen ook wat problemen met wat doorlont projectjes gehad.
Die liepen niet allemaal even soepel door.

Bovenaan