Groen Links in Hilversum ( dat is waar ik woon) gaat ook belangrijk doen:
Verbod op vuurwerk Hilversum’
Door Redacteur De Gooi- en Eemlander
Gepubliceerd op 23 januari 12, 16:38
HILVERSUM - Maak van Hilversum de eerste vuurwerkvrije gemeente van Nederland. En vervang het geldverslindende en gevaarlijke geknal rond de jaarwisseling door een publieksfeest met een grote laser- en lichtshow.
Dit stelt GroenLinks voor aan het college. De partij stelt schriftelijke vragen naar aanleiding van stevige uitspraken van burgemeester Pieter Broertjes. Die was nogal geschrokken door zijn ervaringen tijdens de jaarwisseling in de mediastad, inclusief de ’bijna ramp’ met de vuurwerkbom bij Gooiland. Broertjes wil met de raad om tafel.
GroenLinks haakt aan bij het door de burgemeester vermelde vuurwerkverbod. Volgens raadslid Frank Kool zijn er voldoende redenen om te bekijken of zo’n maatregel - voor het hele land of alleen voor Hilversum - mogelijk is. Hij wijst wordt onder meer op de enorme inzet van nood- en hulpdiensten, het soms dodelijk letsel bij slachtoffers (naast de ’daders’ niet zelden kinderen, ouderen en dieren), de milieuvervuiling en de schade aan gemeentelijke eigendommen.
Aan het college wordt gevraagd het voortouw te nemen. In samenwerking met bijvoorbeeld mediabedrijven zou bij de jaarwisseling een publiek feest kunnen worden georganiseerd, op het mediapark of in het centrum van Hilversum.
http://www.gooieneemlander.nl/nieuw...le13606363.ece/’Verbod-op-vuurwerk-Hilversum’
Laat me toch niet lachen!!!
Het is om te janken daaro!!!
NEE, er is een hufter die een bom af steekt, en vervolgens moet het een VW vrije gemeenten worden.
Iedereen in Hilversum kan dan lekker binnen blijven om 0.00 uur omdat de MEDIA (die alles aan elkaar liegt en bedriegt) het initiatief wel ff in handen zal nemen om een show te organiseren.
Denk je nu echt dat dit gaat helpen, ik denk het niet, ik wet het wel zeker!
De veroorzaker is al in de kraag gevat, dus laten we (Hilversum, media stad) er een schepje bovenop doen en het VW maar gaan verbieden en lokaal gaan organiseren.
Ik zou graag samen met een paar echte liefhebbers eens om de tafel willen gaan zitten.
Wat een loser die Broertjes, ik heb er in ieder geval nu al een Broertjes dood aan.
Laat die man eens nadenken en eens met de echte mensen (ons) om de tafel gaan zitten.
Dan hoort hij ook eens de andere kant van het verhaal, maar nee, zijn stad zonder stads rechten, dus nog steeds een DORP!!! moet maar, omdat het media DORP is een VW verbod instellen omdat een zodanig lul die bij de politie bekend is en al in de kraag gevat is, zo nodig een bom moet afsteken.
Dit (de bom) heeft TOTAAL niets te maken met consumentenvuurwerk, maar met de bedenker van onverantwoord bommen afsteken van eigen fabricage.
Stel je toch eens voor dat er in Hilversum altijd op de zelfde weg 30 km te hard gereden wordt!
Nou, dan moeten we in het hele land de snelheid in de bebouwde kom maar verlagen naar 30 km per uur.
Te beginnen in Hilversum.
I.P.V. dat men zegt, die weg lijkt op een provinciale weg, dus misschien moeten we er maar eens over gaan denken dat de mensen zien dat ze IN de bebouwde kom rijden.
Ondertussen is er elders in het land een andere regel, (of nog geen regel, en is dit dus een regel die er altijd al was) en rijd men nog steeds 80 waar men 50 mag, LAAT NE TOCH NIET LACHEN!!!
Zowel de bommenmakers als de ‘’gemeentelijke verantwoordelijke’’ moeten eens gaan stoppen met denken.
Omdat:
1, een bommenmaker zo i zo niet nadenkt! En alleen maar met zijn eigen ding bezig is. En anderen mensen daarmee in gevaar brengt.
2, de gemeenten zonder na te denken een hele hoop (de meeste) mensen een liefhebbende traditie wil ontnemen.
Wel raar dat er in America nog steeds vuurwerk afgestoken mag worden nadat er een vliegtuig zich in het WTC geboord heeft. Dat was toch ook een soort van een bom, (aanslag)
M.A.W., aanpakken die gasten. (bommenmakers) en blijf met je stomme denken eens af van ONZE VUURWERKLIEFHEBBERIJ – TRADITIE.
Stef