Nu is het afwachten wat er, over onze koppies heen, wordt besloten.
En laat alle stoere praatjes van "ik doe het toch en ik ga gewoon stoken" maar achterwege, want de straffen voor niet aan de nieuwe regels houden zullen waarschijnlijk ook zwaarder worden.
Als je de horeca rookvrij kan krijgen dan is vuurwerk verbieden een makkie.
:notrust:
@ Mar3sjak:
Volgens mij kunnen we er genoeg aan doen, maar je kan er pas wat aan doen als er iets is besloten, anders kun je namelijk geen petitie houden, (dit staat overgens gewoon in deze thread), hoe kun je nou een handtekeningen aktie houden over iets wat er nog niet is en dan bedoel ik de 'eventuele' nieuwe vuurwerk regels... dus....
En over stoere praatjes gesproken, ik heb een zoontje van 6 (hij word 7 in februari), en je denkt toch zeker niet dat ik met hem om 22:00 's avonds op oudejaarsdag eventjes een eindje ga rijden om wat vuurwerk af te steken op een openbare plek waar het hele dorp dan aan het knallen is....levensgevaarlijk lijkt me dat....nee hoor..ik en mijn gezinnetje doen het hier gewoon voor de deur, wat denk je nou dat de buurt gaat bellen als ik met mijn zoon een meter pakketje afsteek op oudejaarsavond ? ? ?
En als ik om 00:00 een paar shells de lucht in ram en een matje en wat mooie blokjes afsteek zal de politie echt niet komen hoor, wat denk je nou zelf...ze hebben heus niet genoeg mankracht om op 200 meldingen af te gaan, want neem van mij aan dat ik niet de enige ben die het zo gaat doen, ik bedoel; er zijn zat mensen die er schijt aan hebben en gewoon los gaan om 00:00 en alles gewoon voor de deur afsteken.
Als je inbreekt in een auto sta je dezelfde avond weer op straat, dus zo zwaar zal de straf ook wel niet zijn als je met je zoontje je meterpakketje afsteekt, en van het zwaardere buitenlandse vuurwerk hebben ze helemaal geen verstand (kijk maar naar de persberichten) dus daar maak ik me HELEMAAL niet druk om.
-------------------------------------------------------------------
Het gaat juist om de (meestal jonge) mensen onder ons die niet verantwoordelijk met buitenlands vuurwerk om kunnen gaan en alles maar gaan opblazen, ga maar eens op you tube surfen, daar kom je zat filmpjes tegen van kleine etterbakjes die dit soort dingen uitvreten.....
Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen, ik denk namelijk niet dat ze zomaar deze voorstellen erdoorheen kunnen douwen. Als ze dat wel lukt dan ben ik bang dat we erg veel vuurwerk vandalisme en ellende gaan zien met aanstaand oud en nieuw, en dan zal het 1 januari blijken dat ze het helemaal mis hebben gehad....Aangezien de grootste boosdoener naar mijn mening DRANK is.....
Ik ben een enorme vuurwerk freak maar ik denk dat ze de spijker finaal mis-slaan met dit voorstel, ik ga niet al de redenen nog een keer opnoemen want zoals ik al zei staan er genoeg GOED ONDERBOUWDE argumenten in deze thread om dat onzinnige voorstel de grond in te boren.
Het is toch niet te geloven dat ze (den haag) zich niet realiseren dat al die ellende die er met afgelopen oud en nieuw geweest is niets maar dan ook helemaal NIETS met het nederlandse consumenten vuurwerk te maken heeft gehad ? Als iemand me dat kan uitleggen heel graag....

Dit laatse is niet vervelend bedoeld maar ik probeer me er iets bij voor te stellen en dat lukt me niet ...vandaar.....