Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik zit met diezelfde twijfel, is het niet te vroeg. Echter, kun je een tegensignaal niet beter laten horen terwijl men er nog over twijfelt? Als er al een besluit is genomen, dan moet dat teruggedraaid, nu kan je wellicht voorkomen dat er uberhaupt een negatief besluit genomen wordt...
Maar goed, die brief is er nog (lang) niet. Zal dit weekend is kijken, want zoals je zegt moet het een nette, politiek correcte brief/petitie worden...
Met zulke acties zal je denk ik alleen maar meer mensen een negateif beeld bij vuurwerk bezorgen. En zal er alleen maar een grotere groep mensen het idee van vuurwerk op 'afsteekplaatsen' steunen.
Politiek gezien is het altijd beter om je sowieso aan de wet te houden, en een klacht, voorstel, idee schriftelijk in te dienen zoals vermeldt staat in de link in de posts van zenerdiode en GiveMePow(d)er...
Een gezamenlijke petitie krijgt over het algemeen meer steun dan een zeer opvallend optreden wat valt onder 'illegale handelingen verrichten'.
No offense, maar het was ook niet bedoeld als een reactie op jou. Maar meer op een reactie richting Giel Beelen van 3FM, die mensen oproept om illegaal te handelen. Wat hoogstwaarschijnlijk een averechts effect heeft...
en dat allemaal door die ellendige media die niks beters te doen hebben (want gevochten en rotzooi getrapt wordt er altijd met oudjaar men is nou eenmaal dronken) dus
Goed idee!
Stuur dat meteen even een linkje mee naar dit topic zodat ze alle argumenten van de echte vuurwerk liefhebbers kunnen lezen. Misschien dat ze er nog goede ideeen uit kunnen halen.
Er bestaat toch zoiets als inspraak bij de tweede kamer? Weet iemand hoe dit precies in zn werk gaat, want ben geneigd een zeer zorgvuldig opgestelde brief hier aan te wagen (met reactie op alle recente berichtgevingen). Eventueel zelfs met een soort digitale handtekeningenactie?
Mijn motto is: Zie je iemand slopen of hulpverleners bekogelen, duik er met een groep op af en regel het zelf en maak er korte metten mee! Misschien dat ze het dan gaan snappen dat ze mijn of jou hobby aan het ondermijnen zijn!
Ik ben niet per definitie pro vuurwerk, maar ik ben mordicus tegen alle infantiele pogingen, om de eenvoudige Janboerenlul elke keer maar z'n dolletje af te nemen en eeuwenlange tradities bij de wortel af te zagen.
Hoe moet het leven van een model Groenlinkser er uit zien ? 's-Ochtends als eerste op de bakfiets naar de volksmarkt om een bloemkool te kopen. En daarna naar het volksbuurthuis om met z'n allen soja te stampen om vegaburgers van te maken. Daarna met de hele buurt met natte dweilen door de straat rennen om fijnstof op te vangen. Vervolgens drinken we thee, getrokken uit aangespoeld wrakhout. Want thee is een plant en planten mogen niet dood. Daarna gaan we naar de Jumbo, om kartonnen dozen op te halen, want daar kan je prima meubels en kleding van maken, van karton. Eén dag per jaar zijn we vrij en hoeven we niet te werken. Om deze dag een feestelijk tintje te geven, drinken we elkaars urine. Wijn is verboden, want daar moeten druiven voor dood gemaakt worden. Feestdagen zijn afgeschaft, winkels zijn verboden en omhoog kijken ook, want dat kan iets met God zijn en die is allang verboden.
Om nog iets van het Nieuwe Jaar te vieren, mogen we om middernacht ieder twee keer "pang" of "retteketet" roepen. Behalve kleine kinderen, want dat schaadt de tere zieltjes.
Lijkt me wel wat, die brave nieuwe wereld van GL.