[Uitzending] Undercover Nederland 27 dec. 2009

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik vind dat Stegeman mensen vooral bang maakt en geen oplossingen aandraagt.
Ja, je kan 100 x in je uitzending zeggen, dit moet stoppen.
Maar na een week heeft niemand het er meer over.

Op zich snap ik de reacties van sommige freaks niet.
Mensen die geen freak zijn, maar wel een paar shells willen schieten, weten niet hoe zo'n shell werkt.
Dus ze kopen geen buis, steken met hun aangeschoten hoofd een shell aan die na 0,1 seconde ontploft.

En dan hebben we weer negatieve publusiteit in de media, want die heeft weer een reden om vuurwerk zwart te maken.

Ik zeg echt niet, dat je vuurwerk liefhebber een vrijbrief hebt om shells en dat soort spul af te steken.
Maar als je youtube eens kijkt, hoeveel fimpjes er staan, van shells die op de grond worden afgestoken, al dan niet met een blik benzine.
Lawinepijlen die met een blik benzine worden afgestoken en zware stukken knal vuurwerk, waarmee men ook verkeerde dingen doet.
Dan vind ik wel, dat iemand dat moet laten zien.

Maar ja dat is meneer Stegeman niet de juiste persoon voor.
Het zal inderdaad wel weer overdreven zijn.
Misschien zien we hem nog rijden in zijn gejatte legertruck.

Ik denk dat hij levensgevaarlijke grondbloemen gaat kopen, bij iemand die ook eigen gedraaide paracetamol verkoopt. (Om even het overdrijven van Stegeman te benadrukken.)

Ach ja, hij had beter worsten kunnen gaan draaien.:sick:

jaspertjuh

Registered User
Pfff... de aankondiging voor de uitzending van vanavond belooft niet veel goeds voor ons vuurwerkliefhebbers. Ik ben echt heel blij dat die gekken (handelaren in zwaar vuurwerk) nou eindelijk eens worden aangepakt, maar ik zou ook graag een keer de andere kant van het verhaal op televisie willen zien. Dat er ook echte vuurwerkliefhebbers zijn die TEGEN dat soort levensgevaarlijke praktijken zijn en die proberen om de jaarwisseling zo leuk en veilig mogelijk te maken.

Maarja, dat zal er vanavond wel weer niet inzitten. Ik zie alweer imagoverslechtering, kamervragen, arno bontes en anti-vuurwerkpetities opduiken de komende weken...

Z@P

Registered User
Deze uitzending zal inderdaad niet bijdragen aan het imago van (ja ook consumenten) vuurwerk.

Ik ben benieuwd.

rollingthunder

Registered User
hij had beter kunnen onderzoeken wat er gebeurt is met die 190 ton aan inbeslag genomen vuurwerk, wordt het veilig vervoert? wordt het daadwerkelijk vernietigt? enz

joszie

Zilveren Member
hij had beter kunnen onderzoeken wat er gebeurt is met die 190 ton aan inbeslag genomen vuurwerk, wordt het veilig vervoert? wordt het daadwerkelijk vernietigt? enz

Kijk, dat zou eens een prachtige aflevering kunnen opleveren. Van die handelaren geloof ik allemaal wel. Komt op mij over als precies hetzelfde filmpje van enkele jaren terug. TOen had hij toch ook een handelaar die een shell onder het kinderzitje van zijn kind had.

Ik ben inderdaad benieuwd of opgespoord illegaal vuurwerk via de juiste weg vervoerd wordt naar DIenst Domeinen en of het daar daadwerkelijk vernietigd wordt.

IK meen me nog geruchten te herinneren dat in beslag genomen professioneel vuurwerk weer terugverkocht werd aan leveranciers??

solid

Registered User
ik zit me al zo te ergeren heh, die atomic 6 gaat ook gelijk af zonder de vlam die ervor komt....jammer hoor dat overdreven gedoe....al het vuurwerk is gevaarlijk als je er niet verstandig mee omgaat een sterretje kan meer schade aanrichten dan een bsc als je er verkeerd mee omgaat maar dat is de media heh!

versteegrob

Registered User
Begin zei die jongen dat het ongeluk door 1 strijker kwam, later kwam het ineens door 50 strijkers in een parfum potje te stoppen, slim :)

Wat is het verschil tussen een 6inch salut en een normale 6inch?

jaspertjuh

Registered User
Ik vond de uitzending opzich wel meevallen hoor (qua imagoverpesting).
Het is gewoon een feit dat er een paar debielen van handelaren bezig zijn met levensgevaarlijke criminele, en vooral grootschalige illegale praktijken. Bovendien werd er duidelijk gezegt dat het vuurwerk echt uit Polen, Italie, direct uit China enz. kwam, en niet uit Duitsland/Belgie.

Wel vond ik het ongelofelijk jammer dat Alberto weer over Enschede begon. Daar lagen verdomme waarschijnlijk ontstekers van landmijnen opgeslagen en tonnen professioneel vuurwerk. Dat is absoluut niet te vergelijken met de hoeveelheden waar ze het op tv over hadden. En natuurlijk de ontstekingswijze. Als je een lawinepijl tegen je lijf aantaped en afsteekt ben je inderdaad niet meer te redden, maar wie doet dat dan ook?

Al met al geen heel slechte uitzending, het meeste is gewoon een feit. (helaas).

Laatst bewerkt:

remio

Registered User
gezien, de atomic 6 in een pompoen ja, gewoon een vlam en boem, niets overdreven aan.

wat ik gezien heb vind ik niet overdreven en de handelaren die ik gezien heb mogen ook worden aangepakt. shells verkopen aan de eerste de beste muppet zonder enig verstand van zaken, alleen maar aan geld denken.

groot gelijk dat ze die gasten aanpakken.

tuurlijk is er een hoop bij wat simpele inkoppertjes zijn voor ons, maar als je er objectief naar kijkt is er gewoon een hoop waarheid in wat hij laat zien, en sommige zien niet meer de gevaren die het eigenlijk met zich meebrengt.

en hij heeft het alleen over het illegale, dus niets slechts voor het consumentenvuurwerk.

solid

Registered User
ronduit ***************, weer het zelfde liedje als vorige keer maar ik vond de vorige beter....die 'vuurwerk experts' weten nog geen eens van cobra/atomics zijn???? en de grootste handelaar van rotterdam die bex kartonnen aanbied voor 1500 terwijl het normal 2 a 300 is ofzo het lijkt wel een slecht toneelstukje:s

mayhem

Registered User
Als.als.....als.......als..........als...pfff moedeloos van, het is nu wel duidelijk dat het zware illegale vuurwerk ernstige schade kan veroorzaken maar dat toch over het algemeen de meeste ongelukken gebeuren na de viering van oud en nieuw.
Wil wel eens weten wat een gasfles voor elkaar krijgt als je die aansteekt en om iemands lichaam heen bind....
Opzich wel een redelijk verhaal zonder echt alles zwart te maken...maar laten we realistisch blijven en niet in "als" termen gaan praten........

Laatst bewerkt:
Bovenaan