[Uitzending] Undercover Nederland 27 dec. 2009

zwelgje

Registered User
Zoals vele van jullie heb ik me me enigzins verbaast over de uitzending van Alberto Stegerman. Dat er in zwaar vuurwerk wordt gehandeld dat weten we toch al jaren!!! zo wordt er ook in wapens, drug en vrouwen gehandeld. Ik heb alleen het gevoeld dat de overheid zich een beetje heeft vergist de afgelopen jaren om maar steeds aan de grens met belgie te gaan staan om een busje met chinese rollen in beslag te nemen. Als ik een buuman heb die handels in vuurwerk heb ik liever dat hij wat rollen in huis heeft liggen dan dat het een doos shells zijn.

Ook het slachtoffer in de uitzending had natuurlijk niks met zwaar illigaal vuurwerk te maken. Als je aan het knutselen gaan met vuurwerk loop je een risico als je niet weet wat je doet.

P.S.
Ik hoop dat diegene die het slopen van prullenbakken, bushokjes enz. leuk vinden, zich kunnen inhouden dit jaar, om zo een positive draai te geven aan vuurwerk. Want we gaan toch niet ons jaarlijkse feestje laten verpesten toch......

dieter

Registered User
Het gaat Stegeman maar om 1 ding en dat zijn de kijkcijfers en met 950.000 is dat weer zeer goed te noemen...................

Hij heeft alleen maar laten zien wat wij met ze allen allang wisten........

Laatst bewerkt:

jetztgehtslos

Registered
Ik heb een stukje zitten kijken, maar na een tijd begon het gewoon te irriteren. In het begin dacht ik nog leuk opgezet, maar na een tijd wordt het steeds meer pure sensatie en grootspraak wat je voorbij ziet komen.

Z@P

Registered User
Ik ben allang blij dat hij niet over vuurwerk algemeen is begonnen en die milieufreaks aan het woord heeft gelaten.

Verder vertelde hij voor ons niets nieuws, ik wil niet weten wat er gebeurt als een echte amateur toevallig een zink zonder stok koopt of shells of cobras, die handelaars zou het in ieder geval niks uitmaken!

kleinevwkfreak

Registered User
Ik vond die gast die die sporttas op de fiets kwam brengen wel zoon mongool(als ik dat mag zeggen??)

Maar die Stegeman geloof ik sowiso nooit meer, nadat datene bij de landmacht, men pa zei(en die zit bij de landmacht) dat dat echt veel moeilijker is om daar binnen te komen en zon auto te jatten...

Maarja, ontopic weer,
Wel leuk dat ze al die dingen af deden steken:laugh:

Marcel

ifeelfine

Registered User
ach het is sbs6 daar moet sensatie gemaakt worden anders zenden ze het niet uit.

toch maar even gekeken had me al voorbereid op het ergste, viel met dus best nog wel mee.

wel stom om etalagepoppen te gebruiken ik wed dat je daar met een TT nog een "stuk" hand af kan blazen. Niet voor niets dat er balistics gel is en o ja mensen hebben ook nog botten gekregen voor de stevigheid.

maar nietemin het viel me nog best wel mee de hoeveelheid sensatie vond de uitzending van 2007 vele malen erger.

Daarnaast ben ik gewoon een groot tegenstander van deze troep dat heb ik al meerdere malen laten blijken dus wat dat betreft, hoe meer handelaars er ontmaskerd worden hoe beter.

Pyroclastic

Registered User
Persoonlijk vond ik het een realistische aflevering met een aantal (reeds eerder genoemde) negatieve uitschieters (bv het vuurwerkslachtoffer). Verder vond ik het jammer dat ook de 100K meteen onder het zware werk werd getoond, beetje suggestief.

Ik vind dat veel van het getoonde zware werk eigenlijk niets met vuurwerk te maken heeft (voor de gemiddelde consument), zoals shells, zinks en die atomic/cobra rotzooi. Ik ben bang dat, mede door het verkeerde gebruik van dat soort explosieven, de gewone consument/freak binnen nu en 5 jaar geen consumentenvuurwerk meer mag afsteken en dat we allemaal naar zo'n geregisseerde vuurwerkshow "mogen" kijken.

Uiteraard heb je altijd mensen/freaks die wel weten hoe ze met shells, signaalpijlen e.d. om moeten gaan, het merendeel van de O&N vuurwerkconsumenten heeft dit niet.

mrwhoopee

Registered User
Persoonlijk vond ik het een realistische aflevering met een aantal (reeds eerder genoemde) negatieve uitschieters (bv het vuurwerkslachtoffer). Verder vond ik het jammer dat ook de 100K meteen onder het zware werk werd getoond, beetje suggestief.

Ik vind dat veel van het getoonde zware werk eigenlijk niets met vuurwerk te maken heeft (voor de gemiddelde consument), zoals shells, zinks en die atomic/cobra rotzooi. Ik ben bang dat, mede door het verkeerde gebruik van dat soort explosieven, de gewone consument/freak binnen nu en 5 jaar geen consumentenvuurwerk meer mag afsteken en dat we allemaal naar zo'n geregisseerde vuurwerkshow "mogen" kijken.

Uiteraard heb je altijd mensen/freaks die wel weten hoe ze met shells, signaalpijlen e.d. om moeten gaan, het merendeel van de O&N vuurwerkconsumenten heeft dit niet.

helemaal mee eens niks aan toe te voegen :nuts::blink1:

Jeff

Registered User
Mocht je willen wten waarover je praat zou ik eens de classificatielijst doornemen. Dan zie je dat de zware explosieven waar jij het over hebt veel lager geclassifiseerd zijn als vuurwerk. Dat is niet voor niets.
zwartkruit en flashpoeder zij nu eenmaal licht ontvlambaar en kunnen onder bepaalde omstandigheden zelfs detoneren.
Maar ja, zal jou allemaal boeien.

Mvg. Tommy-gun

De classificaties is puur om aan te geven wat het doet wanneer het in contact komt met vuur. Ik neem aan dat we allemaal snappen dat bijv. een handgranaat 1000x gevaarlijker is als een BSC en ook om welke reden..

blaapaap

Registered User
Ik vond het wel een grappige uitzending.
2 keer iemand confronteren en tot 2 keer toe rijden ze snel weg. :)
En de beelden van het vuurwerk zelf waren ook wel cool(saluut in het kastje en cobra in pompoen ect.)
Toch leuk om te zien!

Wel grappig trouwens dat veel mensen hier trouwens te zeiken op dat SBS6 programma.
Het is toch algemeen bekend dat die alberto alles 20 X zo erg maakt als het in werkelijkheid is....

Jeff

Registered User
Maar die Stegeman geloof ik sowiso nooit meer, nadat datene bij de landmacht, men pa zei(en die zit bij de landmacht) dat dat echt veel moeilijker is om daar binnen te komen en zon auto te jatten...

Dat ventje o pde fiets was een typische praatjesmaker. Je herkent ook gelijk dat het nevernooit een serieus grote handelaar is. Hij is enkel super enthousiast dat hij voor een grote handelaar mag werken...

Wat betreft die Landmacht uitzending. Ik werk zelf ook voor Defensie en kan je vertellen dat je weldegelijk met gemak binnen kan komen (al verschilt dit per kazerne) en alle 4-tonner (die vrachtauto die hij wist te stelen) sleutels zijn identiek.. Hetzelfde geldt voor alle 10-tonner en MB sleutels...

Deskundigen zijn in mijn ogen mensen die een opleiding omtrent deze materie gevolgd hebben en geen jochies die af en toe een explod of cobra 6 afsteken.
Dat zijn "ervaringsdeskundigen". Dat was die vent bij stegeman ook. Nu mist hij enkele vingers en had hij een bijna doodervaring. Maar goed dat er dan ook andere deskundigen bestaan zoals dokters die er dan maar weer wat van zien te maken.
Of denk je dat je daar ook niet deskundig voor moet zijn en dat ie zijn vingers zelf aan elkaar had moeten naaien.

Generatiekloof, laat me niet lachen.
Ik ben zelf 40 en weet heel goed wat er te koop is en wat er speelt op vuurwerkgebied. Laat staan wat iemand die voor zijn broodwinning in vuurwerk zit, weet.
Die leest dit soort forums als ontbijt, lunch en diner om te weten wat hij in moet kopen om LEGAAL aan te bieden voor oud en nieuw.
Misschien besef je het niet maar dit forum word gevolgd door alle vuurwerkimporteurs, verkopers, handelaren, pyrotechnici en politie om de laatste stand van zaken bij te houden.

Mvg Tommy-gun

Mooi verhaal, maar als je naar de ''experts/deskundigen'' in het filmpje gekeken word het volledig teniet gedaan..Deze ''experts/deskundigen'' hadden namelijk nog nooit van ''atomics'' gehoord. Als ze dit soort forums als ontbijt, lunch en diner eten zou je zeggen dat ze dit toch wel wisten.. Zoals gezegd, generatiekloof en het niet interesseren wat er aan nieuws op de markt komt.

VOOR DE MENSEN DIE ZEUREN DAT DIT SOORT SPUL ZORGT VOOR EEN VW-VERBOD:
Onzin. Dat gaat nooit gebeuren Mocht dit er wel komen dan zal het eerst volgende vuurwerkvrije O&N een hel worden voor veel mensen/auto's/huizen/bushokjes/winkels/festivals etc. Plaatselijke vuurwerkshows waar alle jongelui dus heen zullen gaan met hun bezopen harses...Denken jullie nu echt dat dit goed gaat? Dan krijg je een landelijke rel die niet te handhaven valt!

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Jullie moeten allemaal niet zo zeuren., Dit is de realiteit!
Ik denk dat we nog niet eens het "ergste" hebben gezien. We zien alleen de handelaartjes en wat handelaren. Maar hoe zou de opslag eruit zien van bijvoorbeeld die jongens die in België opereren ? etc.

Ik lees hier reacties die nergens over gaan: Levensgevaarlijk die shells en lawinepijlen maar het is wel een *************** uitzending!

Jullie moeten eens realistisch worden. Als dit een uitzending over drugs had geweest dan had je niemand gehoord maar zodra het over vuurwerk gaat worden jullie allemaal een beetje leip. Dit betekend niet dat ik niet van vuurwerk hou want daar hoef niemand hier over te twijfelen maar het is gewoon pure realiteit.

Oke, stom stukje waar ze een pompoen opblazen. Daar zit ik ook allemaal niet zo op te wachten maar de rest is gewoon zoals het gaat. En ik vind er word elke keer naar de freaks die het wel weten verwezen maar uiteindelijk blijft het gewoon levensgevaarlijk vuurwerk of je nou ervaring hebt of niet.

Dus ik heb maar 1 bericht voor jullie. Open je ogen en zorg dat je er niet in mee gaat! Dat is nou eenmaal van alle kanten het veiligst.

Jeff

Registered User
Het jezelf ''verbieden'' is inderdaad het veiligst. Laat ik dan gelijk maar stoppen met mijn baan, want die is ook levensgevaarlijk. Er vallen weet ik veel hoeveel doden in het verkeer elke dag. Laat ik ook maar stoppen met auto rijden want dit is levensgevaarlijk.
Gas zouden ze ook moeten verbieden. Ik hoor vaak genoeg dat iemand zijn/haar huis wegvaagt door deze levensgevaarlijke stof!

Snap je me punt?

Een aflevering over drugs zal ik ook genoeg commentaar op hebben hoor, want alcohol zal er niet in voorkomen, maar dit is één van de zwaarste harddrugs die er zijn, maar deze harddrugs word geaccepteerd door de samenleving en dus hoor je er niemand over.

Wil nog even melden dat ze die KVK-regeling in België gewoon hadden meoten behouden. Nu gaan deze mensen die bij Alpeco veilig prof. vuurwerk incl. uitgebreide handleiding IN HET NEDERLANDS konden kopen gaan nu aanbellen bij onkundige, slecht geïnformeerde handelaren en is dus de kans op letsel door illegaal vuurwerk enkel vergroot. Niet te vergeten de omzet van illegaal vuurwerk en daarmee de import hiervan... Of had dat verbod te maken met de Nederlandse vw-markt die niet konden concureren met de prijzen van belgisch vuurwerk waardoor de overheid een stuk inkomsten mistte...

Laatst bewerkt:

PyroPlop32

Registered User
ja vuurwerk is gevaarlijk en kan iemand zijn leven kosten maar ik kan wel 1000 voorbeelden noemen waar alledaagse zaken levensgevaarlijk zijn/worden bij onjuist gebruik, tot aan bepaalde schoonmaak middelen aan toe ALS die bij elkaar komen.

Er word teveel gesuggereerd in de uitzending, beetje teveel propaganda naar mijn inziens.
( een of andere prutser met 50 strijkers in een potje heeft weinig met vuurwerk te maken, meer van een domme actie )

Neemt niet weg dat dat soort spul gewoon niet in de handen van een consument thuis hoort.
en de handelaren in de uitzending waren ook niet al te snugger met hun stoere praat en hun adviezen.

Laatst bewerkt:

Sweet Laker

Registered User
Volgens mij zei die handelaar dat hij maar ergens aan vast moest binden. Dat is al weer iets heel anders...

dat zei hij inderdaad in het begin, daarna heeft hij echter wel geopperd om hem maar 'gewoon neer te gooien,..'.

ach, dit is hoe het gaat, verbaasd mij hoe openhartig de meeste gasten zijn over de aanpak,.. Zeker bij iemand die je voor een eerste keer ontmoet.

Richardus

Registered User
Dat vond ik dus ook het opvallendste aan de uitzending: het flapuit-gedrag van de handelaren bij schier onbekenden... snappen ze dan niet dat dat zo hun circuit kapot kan maken? Ook de onkunde van sommige handelaren vond ik opvallend.

tommy-gun

Registered User
Het gaat Stegeman maar om 1 ding en dat zijn de kijkcijfers en met 950.000 is dat weer zeer goed te noemen...................

Hij heeft alleen maar laten zien wat wij met ze allen allang wisten........

Fijn toch dat wij met zijn allen genoeg voer leveren zodat Alberto er een hele uitzending aan kan wijden.
Daarbij heeft iedere pyrofan de uitzending bekeken. Zodat wij het gemiddelde van zijn kijkcijfers omhoog gestuwd hebben.
Rust mij slechts de vraag wie er zo naief was om te denken dat Alberto een positieve uitzending over vuurwerk zou brengen.

Ik in ieder geval niet.

tommy-gun

Registered User
Het jezelf ''verbieden'' is inderdaad het veiligst. Laat ik dan gelijk maar stoppen met mijn baan, want die is ook levensgevaarlijk. Er vallen weet ik veel hoeveel doden in het verkeer elke dag. Laat ik ook maar stoppen met auto rijden want dit is levensgevaarlijk.
Gas zouden ze ook moeten verbieden. Ik hoor vaak genoeg dat iemand zijn/haar huis wegvaagt door deze levensgevaarlijke stof!

Snap je me punt?

Een aflevering over drugs zal ik ook genoeg commentaar op hebben hoor, want alcohol zal er niet in voorkomen, maar dit is één van de zwaarste harddrugs die er zijn, maar deze harddrugs word geaccepteerd door de samenleving en dus hoor je er niemand over.

Wil nog even melden dat ze die KVK-regeling in België gewoon hadden meoten behouden. Nu gaan deze mensen die bij Alpeco veilig prof. vuurwerk incl. uitgebreide handleiding IN HET NEDERLANDS konden kopen gaan nu aanbellen bij onkundige, slecht geïnformeerde handelaren en is dus de kans op letsel door illegaal vuurwerk enkel vergroot. Niet te vergeten de omzet van illegaal vuurwerk en daarmee de import hiervan... Of had dat verbod te maken met de Nederlandse vw-markt die niet konden concureren met de prijzen van belgisch vuurwerk waardoor de overheid een stuk inkomsten mistte...

Kan het toch niet laten om een reactie te geven.

Jeff loop na de badkamer, kijk in de spiegel. De persoon die je voor je ziet is een negeerder. Hij blijft alle feitelijke negatieve reacties omtrent vuurwerk ontkrachten.
Hij is blind voor alle argumenten die aangevoerd worden. Alleen zijn mening telt. Maar wees niet bang zo was ik vroeger ook. Komt allemaal goed.

Ik kijk elke dag op telegraaf.nl, teletekst, en diverse journaals.
Er worden regelmatig meldingen gemaakt van jongeren die het handje kwijtraken of ander (ernstig) letsel oplopen. Die dachten ook van "dat gebeurt alleen bij anderen. Sukkels die niet weten waar ze mee bezig zijn".
Of zoiets in de trant van; Joh, ik heb er al 100 afgestoken en bij mij ging er nooit iets verkeerd.
Maar ja, toen ging het bij de 101ste X toch nog mis.

Mvg. Tommy-gun

Laatst bewerkt:

rollingthunder

Registered User
Zoals we al konden verwachten was het behoorlijk sensatie zoeken van meneer stegeman. Buiten deze acties toch opzich wel realiteit van de kracht van de spullen die verhandeld worden ( je moet er toch niet aan denken dat een karton cobra's/atomic 6) de lucht in zal gaan)

Maar toch rook ik aandikkerij en daarmee in scene gezette activiteiten binnen deze aflevering, gaandeweg van de aflevering zag diverse handelaren. maar vanaf het punt na de ontsnapping van de persoon in de witte SEAT klopt er het 1 en ander nie meer.

Die grote handelaar in rotterdam lijkt wel een ingehuurd persoon te zijn om het verhaal aan te dikken na de mislukte confrontatie metde man van de witte SEAT.

Buiten de absurde bedragen lijken de artikelen wat er in die sportas zat precies op de al eerder gekochte artikelen bij diverse handelaren. (logisch maar bedoel de hoeveelheden)(de bsc de zink en wederom weer salutes) en dan hebben we het nog niet over wat die man allemaal voor onzin uitkraamt als grote handelaar zijnde (precies zelfde als wat er in de andere undercovergesprekken naarvoren is gekomen)

Het is misschien wat ver gezocht maar dat laatste is gewoon in scene gezet na een mislukte confrontatie en doodlopend verhaal na de actie met de witte SEAT)

Ben benieuwd hoe jullie erover denken na het misschien weer een keer terug te zien.

Bovenaan