Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En die handelaren zijn compleet gestoort.
Over die lawinepijlen: Als ik jou was, zou ik die gewoon ergens neergooien.
Ja en volgens mij heeft die handelaar zijn hersens iets te vaak in de alcohol marinade gehad.
Tja, wederom gemiste kans. In plaats dat hij ook Hoor- en-wederhoor toepast, waarom kopen mensen deze shells waarom is het handel: nee gewoon plat het zwaarst verkrijgbare illegale vuurwerk zien te bemachtigen en dan niet afsteken zoals iemand die deze dingen koopt ze af zou steken maar door twee professor Barabassen die normaal spelen in Suske&Wiske en de "Snelle Shell"!!!
Ik snap wel dat hij probeert weer te geven dat overal in nederland mogelijk shells zijn opgeslagen op zolders en schuurtjes en niet in de bevoegde bunkers. En ja dat kan gevaarlijk zijn.... Net als diesel en kunstmest naast elkaar in je schuurtje bewaren. Als het dan fout gaat is het inderdaad boem.....
En ja natuurlijk geeft het een rotknal als je deze dingen op maaiveld afsteekt: ze zijn gemaakt om 100m hoog in de lucht af te gaan!!!!
Dan laat hij een slachtoffer aan het woord die 50 strijkers in een parfum potje af heeft gestoken met een strijkkop.... nee geen lontje gebruiken... een strijkkop. Tuurlijk is deze gast getekend voor het leven, tuurlijk had hij het liever niet gedaan, tuurlijk wil hij mensen waarschuwen. Maar het staat in geen verhouding tot een 4" shell! Dat is het verschil tussen een hobby-bob bom en een professioneel stuk vuurwerk waarbij afgestoken door professionals de kans dat het fout gaat vele malen kleiner is.
En het nare is is dat de onwetende kijker komende week iedere chinese rol, iedere pot uit belgie onder de categorie Atomics en shells gaat benoemen.... Overigens is het de afgelopen 20 jaar bij mij nooit fout gegaan met het niet legale vuurwerk en regelmatig wel met het legale spul maar dat terzijde......
Zoals die worstendraaier het verhaal brengt gaf mij het idee dat dit bijna ging om dope, getolen explosieven uit kazernes of om zware wapenhandel. En wat denk je bij de aftiteling? Waar gaat het volgende week over..... Juist!!!! Wapens......
Stegeman liet zien wat vuurwerk kan doen, maar.... die 2 "oudjes" die door een andere reageerder nog werden opgehemeld, wisten in het merendeel van de gevallen helemaal niet wat ze in hun handen hadden.
Begrijpelijk. Generatiekloof.
Had Stegeman daar maar een vuurwerkdeskundige die meer up-to-date was neergezet, begeleid door een politieagent van, pak em beet, een jaar of 40, die in deze tijd van het jaar bijna dagelijks met deze producten in aanraking komt en wéét waar ie over praat.
AWG; juist, alberto had dat moeten zeggen omdat vuurwerk MISBRUIKT is. Als ik 3 liter wodka zuip in een uur is mijn dood niet de schuld van Smirnoff, dat heet dus MISBRUIK.
En dat is vals in de reportage van stegeman.