Thunderking

mickeyzegtboem

Registered User
Re: [Herlat-NL] Thunderking

ook ik wil nog even in de feestvreugde meedelen, wat een geweldig knalblokje is dit zeg...
geweldig tempo en harde knallen, met 3 naast elkaar waan je je echt weer in valencia!

maar een advies, KOPEN!!!!

ruben_3

Registered User

Wat mij betreft een aanrader dit blokje!

Heerlijke knallen, erg hard en in een heerlijk hoog tempo. Met name dat laatste onderscheid hem denk ik van de Nederlandse knalblokjes (en ook dat hij voor mijn gevoel duidelijk harder gaat dan bijvoorbeeld flower thunder battery).

Wat mij trouwens ook opviel (en wat ik zeker niet erg vond) is dat hij ook absoluut geen boeketje bevat, dus gewoon puur een knal.

Door het hoge tempo is ééntje al indrukwekkend, maar als je ze per 3 schiet, geeft dat echt een "WOW" effect!

Dat van die boeketjes is voor mij ook echt een voordeel. De thunderking potjes van pyro... hebben helaas wel dat ze af en toe een rood balletje laten zien.

DIT IS ECHT EEN TOPPER!

GMP82

Zilveren Member

Zo, das een flink tempo zeg. Nette prijs, en knal klinkt op film al goed, hopelijk int echt nog beter.

Ik ben gisteren voor 200% overtuigd. Heb dit nog nooit gezien (of liever gezegd gehoord) vanuit een NL consumentenblok. Héérlijk, en dat voor die prijs.

Beekje

Registered User

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit dus ook niet had verwacht. Een topper, wie kan hem even voor me halen straks, heb er helaas geen tijd voor:wondering::cool:

Maar wat ik niet begrijp, zitten ze bij Zena nou aan hun max van kunnen wat betreft TNO keuringen? Want er zijn regels die zeggen dat een knal een siereffect moet bevatten, daar hebben we het al meerdere malen over gehad?

Want als dit zo kan en mag dan worden we bij meerdere importeurs in de zeik genomen, waar velen van jullie op hopen dat dat zo is?

Beekje

Registered User

De tail is sier :blink1:

Ik begrijp dat ik een zeikerd ben maar een tail behoort niet tot het eindeffect? Kijk hij is nu voor het tweede jaar op de markt, dus het kan/mag maar twijfel dan soms wel eens aan de testen van TNO me de regelgeving erbij.

Wizz

Registered User

De tail is sier :blink1:

Zo simpel kan je het echt niet stellen.

Copy paste uit het vuurwerkbesluit:
burst: het effect ten gevolge van een explosieve verbranding van een lading met als doel om effectladingen aan te steken en te verspreiden.

Daarom hebben al die knalpotjes er een ster inzitten. We hebben gewoon mazzel gehad met dit ding.

Z@P

Registered User

ik neem aan dat het gewoon mag het is neem ik aan allemaal gewoon gekeurd.

maar wat ik me afvraag stel alleen een knal zou toch niet mogen dan zou een klein titanium boeketje toch ook volstaan als siereffect?

Ik snap die onzin zowiezo niet, gooi er gewoon 2 gram poeder in en klaar zonder die 2 of 3 sterren erbij, het wordt er niet onveiliger op hoor. echt raar maargoed.

Deze knalcake staat in ieder geval een aantal keer op mijn lijstje na deze goede berichten bedankt voor de tip. :)

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker

We kunnen er lang en kort over discussieren wat ik immers wel begrijp maar hij is goed gekeurd door TNO. Dus op 1 of andere manier zal het wel goed zitten. Misschien heeft Zena iets gevonden in de wet waardoor ze het wel kunnen doen.

Beekje

Registered User

We kunnen er lang en kort over discussieren wat ik immers wel begrijp maar hij is goed gekeurd door TNO. Dus op 1 of andere manier zal het wel goed zitten. Misschien heeft Zena iets gevonden in de wet waardoor ze het wel kunnen doen.

Duidelijk antwoord, maar dan kun jij erachter komen hoe zij dan de wet kunnen "omzeilen" om dit goed te kunnen laten keuren?

Tony

Administrator
Medewerker

Duidelijk antwoord, maar dan kun jij erachter komen hoe zij dan de wet kunnen "omzeilen" om dit goed te kunnen laten keuren?

Ik zou het niet weten. Ik denk ook niet dat ze dit prijs geven. Of het wet omzeilen is weet ik ook niet echt. Misschien zitten ze er gewoon strakker op. Binnenkort komt de bunker blaster 90schots. Een z-shape knalblok met dezelfde knallers en die is ook al goed gekeurd door TNO.

Alleen heb ik de vraag. Is de keuring van TNO bindend ?

Tony

Administrator
Medewerker

Er staan wederom een nieuwe film van deze cake online. Ditmaal geschoten op de Rijswijkse Vuurwerkhal Demo. Je ziet 3 stuks voorbij komen.

sean

Banned

Waarom kan ik op deze site nergens een link vinden naar de Exstreme Salute 19... Die schijnt nog zwaarder te knallen dan de herlet thunder king 25 schuss.... dus vreemd!!!!!!!

Z@P

Registered User

Waarom kan ik op deze site nergens een link vinden naar de Exstreme Salute 19... Die schijnt nog zwaarder te knallen dan de herlet thunder king 25 schuss.... dus vreemd!!!!!!!

nou ik ben wel benieuwd dan want de enigste extreme salute die ik ken is van B&W en dan is gewoon een sierpot. en dat is ook al eerder gezegd hier.

Cameo

Registered User

Nou, ik moet zeggen, nadat ik hem live heb meegemaakt (demo Haarlem) dat ik er zeer enthousiast over ben! Je enthousiasme is terecht, Tony. Ik weet dat ik mij er eerder sceptisch over heb geuit, maar dat neem ik terug. Het artikel is dan misschien niet helemaal 100% conform de actuele regelgeving, maar ik denk dat er bij TNO (gelukkig!) ook mensen met gezond verstand zitten die hier advies over geven. 2 gram is immers 2 gram.

Ik heb 'm voor dit jaar een aantal keer op mijn wishlist staan. Wellicht tezamen met die andere verrassing uit de Barely Legal collectie (B&W): de Extreme Salute. Al moet ik van die laatste cake nog eerst wat beelden zien.
Eindelijk een waardige knalfinale met NL consumentenblokken :cool:

Cameo

TonyMalony

Registered User

Dit is daadwerkelijk the bomb!Wat een tempo en heerlijke knallen.Zonder boeketje en alleen de knal.Maar wat ik niet snap:Waarom bij deze importeur wel en de andere niet.En voor een schappelijke prijs.(Kan altijd goedkoper denk ik maar)Het meeste van de collectie is sowieso TOPPIE.Dan maar even een stukje rijden.

Tony

Administrator
Medewerker

Het artikel is dan misschien niet helemaal 100% conform de actuele regelgeving, maar ik denk dat er bij TNO (gelukkig!) ook mensen met gezond verstand zitten die hier advies over geven. 2 gram is immers 2 gram.

Cameo

Volgens Originals is hij gewoon conform de regelgeving en zit er wel een effect in alleen wij zoeken naar een ander soort effect naar het schijnt. Maar verder ken ik daar niks over zeggen.

Thomaaa

Registered User

Voor mijn gevoel is dit 100% zeker de aanrader van 2007-2008.
Heb echt heel erg lang naar deze pot uitgekeken en nou zag ik em laatst in het echt. Wat een knalpot zeg ach ach ach.

sean

Banned

Klopt de Exstreme Salute 19 is van baraly legal.. Veel mensen hebben hem bij de demo 9 december bij de rijwijkse vuurwerkhal gezien en zeggen dat de knallen/dreunen veel harder waren dan van de thunderking 25 shuss.. ben benieuwd!!!!!!!!

Tony

Administrator
Medewerker

Klopt de Exstreme Salute 19 is van baraly legal.. Veel mensen hebben hem bij de demo 9 december bij de rijwijkse vuurwerkhal gezien en zeggen dat de knallen/dreunen veel harder waren dan van de thunderking 25 shuss.. ben benieuwd!!!!!!!!

Het zijn 2 totaal andere cake.
De 1 is een knalcake en de andere een sier cake. Wil ik knallen koop ik de thunderking en wil ik sier dan koop ik de Extreme Salute. We gaan weer on topic!! THUNDERKING.

Bovenaan