Secret Salute

dabombe

Registered User
Ja, mooi gesproken inderdaad Tony. Dank daarvoor.

Laten we stellen dat het probleem inderdaad vocht is. Zou het dan niet zo moeten zijn dat die crackling juist veel later tot ontbranding komt en dus verder weggeslingerd kan worden? Nu is het juist andersom lijkt het. Je hebt de burst (minder hard inderdaad dan gebruikelijk) en vrijwel meteen komt de crackling tot uiting. Gevolg: een klein compact knetterwolkje...
Dat klopt toch niet?
Vorig jaar zag je die crackling elementen ver weg geslingerd worden alvorens ze fel tot ontbranding kwamen en dus een enorme crackling paraplu vormden. Ik weet het niet...
Ik krijg er een naar gevoel bij aangezien ik in 1 week tot nu toe niet echt significante verbetering terug zie.
Toch is die burst nog best aardig, maar absoluut geen 40 euro waard.

Laatst bewerkt:

Bassiefireworks

Registered User
Ik volg al een geruime tijd aandachtig de discussie omtrent de Secret Salute en andere producten van Rubro.

Het valt mij op dat de Secret Salute op alle demo's gewoon hard heeft geknald met misschien een iets mindere crackling wolk, maar het gaat uiteindelijk om de knal toch? Het is niet voor niets een knalcake.

Dat deze bak afgelopen vrijdag op de demo van Valk in Nijverdal slecht presteerde denk ik dat we compleet kunnen wijten aan de hevige regenval, dat komt de producten zeker niet ten goede.

Ik heb nog een Secret Salute uit 2011 en ik heb een karton uit 2012 besteld, dus ik zal zeker een vergelijkingsfilm maken. Mensen nog voorkeuren? Tegelijk of achter elkaar?

Daarnaast sluit ik mij bij Tony aan dat Rubro een flinke boost door de freaks heeft gekregen, maar dat hebben zij ook aan zichzelf te danken vind ik. Door één van de meest creatieve en innovatieve ideeën hebben wij nu wel (vaak) goed en niet al te duur vuurwerk. Hiervoor mijn complimenten.

Booomy

Registered User
Ik heb deze gister avond bij Vechtweelde in Maarssen gezien. Ik was daar met nog wat mee freaks en waren uiteraard erg benieuwd naar de Secret Salute. Moet zeggen dat ik de burst echt niet tegen vond vallen. Er waren cakes die harder gingen zoals de Thunder Salute maar slecht zeker niet. Wat de crackling betreft is ie idd niet het zelfde als die van vorig jaar. Vorig jaar kwam de crackling zowat tot de grond. Dat is nu niet het geval. Denk dat ik en vele hem toch met meerdere tegelijk gaan schieten en dan wordt het sowieso een chaos!!!

BarKruk

Registered User
Tony, tijdens de demo van orthen, is er voor de ''geaaide'' finale 4 stuks secret salute uit 1 karton gehaald.
2 stuks hadden nog aardig wat crackling, de andere 2 die hadden weer wat minder goeie crackling.

Vond het al helemaal top dat Marchel van orthen een paar vochtvreters bij de secret salutes had gedaan.
Heel beter was hij er iig niet op geworden.
Budgetknalcakes knalde de secret salute er makkelijk uit, verder de siercakes van royal ook.

Mijn post was meer omdat ik geïrriteerd was aan de posts.
Hij is duidelijk minder geworden, ookal heb je hem niet live gezien, je ziet met een zeer slecht filmpje al dat hij gewoonweg minder is geworden. Duidelijk dat de fire emblem, en 16 shots siercake klein kaliber, de secret salute eruit knalt.
Bedankt voor je filmpje Hutter.

Ik stoor me dus vooral aan die posts, dacht dat ik dat duidelijk had gezegt in men bericht.

En dat ipv te zeggen dat het steeds goed komt, misschien een oplossing vinden.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Tony, tijdens de demo van orthen, is er voor de ''geaaide'' finale 4 stuks secret salute uit 1 karton gehaald.
2 stuks hadden nog aardig wat crackling, de andere 2 die hadden weer wat minder goeie crackling.

Vond het al helemaal top dat Marchel van orthen een paar vochtvreters bij de secret salutes had gedaan.
Heel beter was hij er iig niet op geworden.
Budgetknalcakes knalde de secret salute er makkelijk uit, verder de siercakes van royal ook.

Mijn post was meer omdat ik geïrriteerd was aan de posts.
Hij is duidelijk minder geworden, ookal heb je hem niet live gezien, je ziet met een zeer slecht filmpje al dat hij gewoonweg minder is geworden. Duidelijk dat de fire emblem, en 16 shots siercake klein kaliber, de secret salute eruit knalt.
Bedankt voor je filmpje Hutter.

Ik stoor me dus vooral aan die posts, dacht dat ik dat duidelijk had gezegt in men bericht.

En dat ipv te zeggen dat het steeds goed komt, misschien een oplossing vinden.

Welke oplossing dan? Even naar China rijden met de container op je rug en om nieuwe vragen?
En omdat er bij Orthen 2 een betere crackling hadden ga jij er van uit dat er verschillende in 1 doos zitten? Aan zo een opmerking zie ik al dat ik de discussie gewoon kan staken.

BarKruk

Registered User
Welke oplossing dan? Even naar China rijden met de container op je rug en om nieuwe vragen?
En omdat er bij Orthen 2 een betere crackling hadden ga jij er van uit dat er verschillende in 1 doos zitten? Aan zo een opmerking zie ik al dat ik de discussie gewoon kan staken.

Over dat karton, ik zeg ook maar was ik gelezen heb, verteld door mensen die het hebben meegemaakt. Dat jij om dit soort redenen al een discussie staakt, zegt ook weer genoeg voor mij.

Dat rubro even contact maakt met winkeliers? Dat mensen die meerdere kartonnen besteld hebben bijvoorbeeld gedeelte van hun geld terug krijgen? Of mogen kiezen uit andere producten misschien?
Weet dat dit meer te maken heeft met winkels waar jij hem koopt, maar hulp van de kant van Rubro is niet overbodig.

Zelfde bedrag als vorg jaar, en dan lever je een cake die niet hetzelfde knalt, en waarbij de crackling niet meer hetzelfde is.
Ofja.. bijna niet meer knettert...

Laatst bewerkt:

Poziloc

FPM Hangouderen
Even een vraag voor de mensen die deze de afgelopen jaren in de straat hebben afgestoken.
Tot hoever kwam het Crackling boeket boven de grond...graag een schatting van het aantal meters.
Ik denk dat sommige hier wel weten, waar ik naartoe wil.

BarKruk

Registered User
Zo was hij letterlijk vorg jaar Poziloc.
Crackling soms tot aan de grond, harde knal geen twijfel over mogelijk, hij was de hardste.

Filmpje is van Vuurwerkbieb

Na deze demo zei Wim een paar keer..

What you see is what you get.

Ach ik kap ermee, het boeit me ook echt niks meer.
Maar laat wel zien wie je soms niet meer moet geloven .:hehe!:

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Even een vraag voor de mensen die deze de afgelopen jaren in de straat hebben afgestoken.
Tot hoever kwam het Crackling boeket boven de grond...graag een schatting van het aantal meters.
Ik denk dat sommige hier wel weten, waar ik naartoe wil.

Ik weet waar jij naar toe wilt.
Nu met de CE en de Batchtesten moet je oppassen tot waar de effecten komen. Ze mogen namelijk lager dan 3 meter boven de grond terecht komen. Gebeurd dit wel dan word je hele batch die misschien wel uit 200 of meer dan 200 kartons bestaat afgekeurd en kan je weer opnieuw beginnen.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Tot op de grond zou afkeur betekenen. Heel simpel gezegd een verplichte aanpassing? Agg... we zijn nu wel steeds meer aan het speculeren, wordt onze oud jaarsdag er beter van? Ik denk het niet!

WE GAAN HET ZIEN!

gwgwgw

Registered User
Dat kan het niet zijn, Wim zei immers:

What you see is what you get.

Ik beloof het, na wat testen, het komt helemaal goed.

ik blijf zeggen, het komt goed.

afgelopen weken ben ik aanwezig geweest op div lossingen van containers, iemand ooit bij geweest? hoeveel intern vocht er al vrij komt alleen al in een container! ik denk een emmer

Ik zeg net voldoende om nog even lekker bij te komen.

Volgens onze ce en batch test niet, en die moet overeen komen, vandaar dat ik zo zeker ben. (als antwoord op of er niet minder kruit is ingestopt)

Dus vocht moet het probleem zijn...

Laatst bewerkt:

BarKruk

Registered User
Dat kan het niet zijn, Wim zei immers:

Dus vocht moet het probleem zijn...

Precies wat ik bedoel met wat er gezegd word, en paar demos later, is hij er niet echt beter op geworden denk ik.

Ik lig er niet van wakker hoor, maar wel doodzonde natuurlijk.

Laatst bewerkt:

Master-G

Registered User
Was ook bij de demo van Othen en moet zeggen het was gewoon niks wat knal betreft,als je hier dan 40 euro voor moet betalen begrijp ik toch wel de discussie hier over.Heb hier zelf ook een karton van besteld en hoop maar dat het goed komt als denk ik zelf van niet.Misschien moet ik ze wel bewaren tot het jaar er op,dat het vocht er dan wel uit is:crying:
Barkruk ik sluit me bij je aan wat mening betreft.

funkie x

Registered User
ik begrijp de ophef na verschillende demo's maar je kan hier nog zeker 5 pagina over vol schrijven en wat helpt het??
hij word er echt niet beter van hoor, we moeten het gewoon gaan zien met oud en nieuw en daarna kan je pas echt concluderen dat hij erg slecht of goed was!

ik heb er 10 van besteld maar ik lig er niet wakker van of hij goed of slecht is, ik zie het wel als ze het luchtruim kiezen!

peterburgers

Registered User
Misschien een hele domme vraag maar heb inmiddels al 10tallen misschien zelfs 100den berichten gelezen over cakes die minder presteren vanwege vocht. Is het dan niet mogelijk om dat probleem op te lossen? B.v. door een (kleine) aanpassing in de containers, vochtvreters, anders verpakken, vochtafstotend materiaal om het vuurwerk heen of wat dan ook.

Het moet tegenwoordig toch op de 1 of andere manier toch wel mogelijk zijn om vuurwerk te importeren zonder dat er zoveel vocht bij komt?

Tony

Administrator
Medewerker
Misschien een hele domme vraag maar heb inmiddels al 10tallen misschien zelfs 100den berichten gelezen over cakes die minder presteren vanwege vocht. Is het dan niet mogelijk om dat probleem op te lossen? B.v. door een (kleine) aanpassing in de containers, vochtvreters, anders verpakken, vochtafstotend materiaal om het vuurwerk heen of wat dan ook.

Het moet tegenwoordig toch op de 1 of andere manier toch wel mogelijk zijn om vuurwerk te importeren zonder dat er zoveel vocht bij komt?

Ze moeten zorgen dat het gewoon al half November in de bunkers staat :)

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Ze moeten zorgen dat het gewoon al half November in de bunkers staat :)

Toch snap ik zijn vraag wel. Er word van alles en nog wat uit China e.o. in containers verscheept. Ik heb bv nog nooit een klamme of natte tv gezien???? Moet toch mogelijk zijn om het droog over te laten komen.

Tony

Administrator
Medewerker
Toch snap ik zijn vraag wel. Er word van alles en nog wat uit China e.o. in containers verscheept. Ik heb bv nog nooit een klamme of natte tv gezien???? Moet toch mogelijk zijn om het droog over te laten komen.

Die zullen ook niet direct uit de container de winkel in gaan. Dat is hier namelijk wel gebeurd.
Wolff spullen bijvoorbeeld, 6 December uit de container en op 8 December in Rijswijk geschoten.

Bovenaan