Secret Salute

passion fruit

Registered User
Toch snap ik zijn vraag wel. Er word van alles en nog wat uit China e.o. in containers verscheept. Ik heb bv nog nooit een klamme of natte tv gezien???? Moet toch mogelijk zijn om het droog over te laten komen.

De manier van verschepen is 1 ding maar je moet ook rekening houden met het gehele logistieke proces. De vuurwerkfabrieken zitten mijlenver verwijderd van de electronica fabrieken. Als de vuurwerkfabriek zich bevindt op het platteland is dit heel anders dan in een stad. En om de kosten laag te houden en ook ivm de veiligheid zullen de vuurwerkfabrieken altijd afgelegen zitten in een groot land als China. De transport gaat door moeilijke paden die niet geasfalteerd zijn en doorgaans veel modder is. Ook valt er aanzienlijk veel regen binnen een regenseizoen. Allemaal factoren die invloed hebben op de kwaliteit van het vuurwerk en het zetten van het vuurwerk in de container is slechts de laatste stap binnen dat hele logistieke proces in China voordat het verscheept wordt.

D

Deleted member 17038

Guest
Ik ben benieuwd. Als ze echt slecht presteren worden ze gewoon niet geleverd toch? Zou de delicious thunder dan een goede vervanger zijn?

Pyromaniac 1975

Registered User
1 van de redenen waarom men denkt dat de Secret Salute minder knalde op onze demo kan ook het volgende zijn.

Van de 20 producten die we schoten waren er 16 die al bijna een jaar in de bunker stonden.
Dit doet echt wonderen voor de burst.
Ik schrok zelf namelijk van de knallen die de space Shooters produceerde,Daar kwam niets bovenuit.
En moet je kijken hoe de Asian Thunder Cake was,Die ging ook als een malle tekeer.
De crackling mine is mooi agresief de knallen zullen na wat weekjes rust in de bunker ook verbeterd zijn.
Wat dan weer naar mijn mening resulteerd in een betere sprijding van de chrys sterren waardoor men een groter boeket krijgt.

Correct me if i'm wrong?

grtz

ThunderBall

Registered User
Om alles zelf goed te kunnen beoordelen zal ik mijn 2 bestelde Secret Salutes bij de cv nadrogen zolang ik ze in huis heb tot aan het moment van afsteken en ik adviseer iedereen om dat ook te doen, dan laat je niets aan het toeval over en kunnen we het best dit product beoordelen en er op 1 jan. 2013 hier verder over discussiëren.

trimbaard

Registered User
Dit wordt het jaar van de vocht ipv de draak. Wat een gezeur. Laten we nou eens rustig wachten en ons oordeel na 31 december bekijken, dan heb je recht van spreken. Ik heb ook veel van Rubro en vertrouw er nog steeds op dat het 31 december knallen wordt.

Prettige feestdagen en een knallend nieuw jaar.

DioR

Registered User
Ik meen dat hij vanavond is geschoten bij de demo van Ed Raket vuurwerk. Iemand daar geweest en filmpje gemaakt of al verbetering gezien?

elmo

FPM Moderator
1 van de redenen waarom men denkt dat de Secret Salute minder knalde op onze demo kan ook het volgende zijn.

Van de 20 producten die we schoten waren er 16 die al bijna een jaar in de bunker stonden.
Dit doet echt wonderen voor de burst.
Ik schrok zelf namelijk van de knallen die de space Shooters produceerde,Daar kwam niets bovenuit.
En moet je kijken hoe de Asian Thunder Cake was,Die ging ook als een malle tekeer.
De crackling mine is mooi agresief de knallen zullen na wat weekjes rust in de bunker ook verbeterd zijn.
Wat dan weer naar mijn mening resulteerd in een betere sprijding van de chrys sterren waardoor men een groter boeket krijgt.

Correct me if i'm wrong?

grtz

Je haalt me de woorden uit de mond marchel.
Bij de produktie van vuurwerk wordt water gebruikt,van sterren tot buskruit.
Behalve bij o.a. de produktie van flash wordt dit niet gebruikt,het kan namelijk heeeel slecht tegen water.
Als bij de produktie van bepaalde artiekelen de luchtvochtheid in china heel hoog is in het onmogelijk om alles goed te drogen,omdat het daar in de buitenlucht gebeurt.
De produktie gaat dan gewoon door,en het produkt gaat vochtig de luchtdichte container in.
Het vocht verpreid zich door heel het produkt,omdat het niet uit de container kan verdampen.
En Voila we hebben een vochtig produkt wat niet naar behoren presteerd.
Met name Flash kan hier niet goed tegen.

Mijn mogelijke oplossing: Alles uit de verpakking halen, het folie van de cake eraf, en op een lekkere warme plek 4 dagen uitdampen.Heb ook een karton S.S. besteld maar maak me geen zorgen.Zal op 28 dec. een S.S. wegen en op 31 dec. opnieuw dan weten we gelijk of er verschil (vocht) in zit.

Shenanigan

Registered User
Je haalt me de woorden uit de mond marchel.
Bij de produktie van vuurwerk wordt water gebruikt,van sterren tot buskruit.
Behalve bij o.a. de produktie van flash wordt dit niet gebruikt,het kan namelijk heeeel slecht tegen water.
Als bij de produktie van bepaalde artiekelen de luchtvochtheid in china heel hoog is in het onmogelijk om alles goed te drogen,omdat het daar in de buitenlucht gebeurt.
De produktie gaat dan gewoon door,en het produkt gaat vochtig de luchtdichte container in.
Het vocht verpreid zich door heel het produkt,omdat het niet uit de container kan verdampen.
En Voila we hebben een vochtig produkt wat niet naar behoren presteerd.
Met name Flash kan hier niet goed tegen.

Mijn mogelijke oplossing: Alles uit de verpakking halen, het folie van de cake eraf, en op een lekkere warme plek 4 dagen uitdampen.Heb ook een karton S.S. besteld maar maak me geen zorgen.Zal op 28 dec. een S.S. wegen en op 31 dec. opnieuw dan weten we gelijk of er verschil (vocht) in zit.

Elmo, wat een fijne post. Feitelijk, deskundig en goed onderbouwd. Dat geeft vertrouwen. Goed dat je zegt dat het folie eraf moet, toch jammer als je je cake drie dagen op de kachel zet in plastiek omdat je daar niet aan denkt.

Ik ben benieuwd naar de uitslag van je weeg-experiment.

ThunderBall

Registered User
Ik hoopte al verschil te gaan zien op verschillende filmpjes van de demo's aangezien het dan best aan het vochtgehalte in de cakes kan liggen, het filmpje van pannenkoek van de demo bij Ed Raket laat wel een positief verschil zien, dus wie weet is het toch echt een vocht probleem.

DioR

Registered User
Kijk, ze gaan op de demo van ed raket dus wel goed. Ik maak mij ook geen zorgen, maar die posts waarbij Wim eigenlijk word aangevallen zijn dus ook weer niet nodig. Oké, dit is de eerste demo waar hij het weer goed doet... Misschien toch een beetje vertrouwen in Wim houden? Na 1 januari mogen we zeiken vind ik. Anders had je de cake bij voorbaat al niet moeten bestellen als je de slechte demo films ziet!

Cornel

Registered User
Dit zijn geen 2011 versies? of is dat niet mogelijk?

op vwc staat een stukje dat op deze demo de 2011 versie geschoten is, dit aan de hand van een foto van het opbouwen.

http://pbs.twimg.com/media/A-PgO2RCMAErnGb.jpg:large

Bij de nieuwe versie zit er geen teken meer op om in te scannen met je telefoon volgens mensen op vwc (Heb dit even vanaf vwc gehaald)

Laatst bewerkt:

jaco

Registered User
mee eens Dior, vind ook dat er erg vlug een conclusie wordt getrokken. Gelukkig is er een positieve lijn te ontdekken in kwaliteit op de demo's. Da bewijst dat Wim toch gelijk kan gaan krijgen (niet anders verwacht eigenlijk, gezien zijn openheid naar de freaks toe) Komt goed!!!

postvoordennis

Registered User
Elmo, wat een fijne post. Feitelijk, deskundig en goed onderbouwd. Dat geeft vertrouwen. Goed dat je zegt dat het folie eraf moet, toch jammer als je je cake drie dagen op de kachel zet in plastiek omdat je daar niet aan denkt.

Ik ben benieuwd naar de uitslag van je weeg-experiment.

Haha ik kijk nu al uit naar het 'plaats-een-foto-van-je-vuurwerk-op-de-kachel'-Topic!

Koetje

Registered User
Tsja, leuk allemaal maar ik heb 3 vrouwen thuis en ga echt geen vuurwerk op de kachel zetten. Ook al geloof ik zelf dat het best kan werken, ik heb met meer mensen rekening te houden. Kan hoogstens wat vochtvreters in de schuur erbij zetten en dan maar duimen. Heb er sowieso nog wel vertrouwen in.

Bovenaan