Ruim jij je straat op?

Ruimen of verzuimen

• Ik ruim na het stoken zo snel mogelijk op.

Stemmen: 346 66,2%
  • Ik vergeet meestal op te ruimen.

Stemmen: 31 5,9%
  • Ik verbrand alles na het stoken.

Stemmen: 146 27,9%

• Total voters
    523

zwelgje

Registered User
Wij vegen hier 's nachts met alle buren samen de straat weer aan, en de afval resten gaan op de brandstapel. Er zijn jaren bij waarbij de straat schoner is dan voor oud en nieuw hihi :)

Wolff_freak7

Registered User
alles is weer netjes schoon.
ben een uurtje bezig geweest was zo gedaan.
het viel mij op hoe ver de resten van de afgeschoten potten wel niet lagen.
gewoon een dikke 40 a 50 meter verder op lag alles vol snippers.
tewijl er toch geen wind stond.

Cameo

Registered User
Het snel en goed opruimen hoort er voor mij helemaal bij. Niet alleen vanwege de verantwoordelijkheid, maar ook omdat ik het sociale aspect (en het signaal naar mijn buurt toe) erg belangrijk vind.

Opruimen begint bij mij al kort na de viering. Meestal rond 3:00 uur trek ik de grote blokken alvast in mijn tuin. Daarbij pak ik eventueel de blokken van de buren ook even mee (zij stoken niet veel). Hulpmiddelen zoals paaltjes/piketjes of koorden verwijder ik alvast, zodat er geen ongelukken mee kunnen gebeuren in de vroege ochtend. Op nieuwjaarsochtend begin ik rond 10:00 uur met vegen. Vrijwel elk jaar krijg ik snel hulp van diverse buurtbewoners (meestal dames). Tijdens het vegen wordt er behoorlijk en gezellig gekletst. De sfeer is goed en na een uurtje vegen (maar vooral ook kletsen) is de straat weer keurig in orde.

Alleen het grasveldje voor mijn huis doet nog herinneren aan het heerlijke avondje. De "pijlenplek" is duidelijk afgetekend door een concentrisch gevormde roetvlek met in het midden een gaatje ter grote van een 2 euro stuk, waar de buis had gestaan. Verder liggen her en der nog wat snippers. Ik vind dat zelf wel prettig om te zien bij thuiskomst van het werk, want het herinnerd je toch weer even subtiel aan het mooie feestje dat je gehad hebt. De roetvlek ebt weg en is verdwenen zodra de eerste grasmaaier er (in april) weer een keer overheen is gegaan en de snippers zijn nu eigenlijk allemaal alweer verdwenen.

Op deze manier oudjaar vieren en verantwoordelijkheid nemen, en dan ook nog ondervinden dat de buurt het je gunt en je zelfs helpt met opruimen, vind ik heerlijk. Kijk nu alweer uit naar de volgende keer :)

Cameo

Laatst bewerkt:

NJPB_

Registered User
Natuurlijk opgeruimd, maar toch vind ik het erg jammer, vind het leuk om nog maanden lang te kunnen nagenieten van alle snippers etc. het liefst zou ik dan ook alles laten liggen maarja, voor het behoud van onze hobby he?:hehe!:

stefantvs

Administrator
Medewerker
idd van mij mag het nog wel dik een maand overal ligge :p, maar natuurlijk wordt het elk jaar direct de ochtend erna opgeruimd :)

bluebear

Registered User
ruim de basisplekken de volgende ochtend op.
maar vind het altijd leuk om een paar happinesjes of dat soort spul tegen te komen maanden na oud en nieuw:tounge:
mvg

Red Eagle

Registered User
Normaal gesproken ruim ik het gewoon op,echter afgelopen jaar heb ik een gedeelte laten liggen omdat ik het niet zo eens was met de overbuurman afgelopen jaar!
De cakes wilde ik eigenlijk de andere morgen opruimen maar dat hoefde toen al niet meer omdat ze die S"nachts toen ik al op bed lag in de brand gestoken hebben.
2ci921g.jpg
[/IMG]
wb29o0.jpg
[/IMG]

jetztgehtslos

Registered
Afgelopen jaar heb ik hier meerdere momenten voor uitgekozen. Overdags ruim ik ook al op als ik in mijn eigen straat stook, want met al die kinderen hier denk ik dat dat beter is.
In een vreemde buurt zal ik rotzooi eerder laten liggen. Ja, ik weet het. Het not in my own backyard principe.
In de avond na een avondsessie ook netjes op wezen ruimen, ik had de ruimte nodig voor na 12 uur. En na twaalven heb ik 2x opgeruimd. Om 1 uur was ik het stoken zat, toen hebben we het eerste gedeelte opgeruimd. Daarna zijn we nog even wezen stoken en hebben we rond kwart voor 2 het laatste resten opgeruimd.

p-aart-y

FPM Hangouderen
Zodra ik stop met vuurwerk afsteken begin ik met vegen en zorg ik dat de straat zo goed als schoon is. De volgende ochtend slaap ik eerst uit en ga daarna nog een keer de straat vegen omdat ik in het donker toch niet alles zie liggen. Ik neem dan ook de opritten van de buren mee die geen vuurwerk hebben afgestoken.
Overigens kom ik nu nog steeds die kartonnen afdekrondjes van de cakes tegen. Waar die toch steeds vandaan komen?!?

PyroPlop32

Registered User
Dit jaar ( ook in mijn nieuwe woonplaats ) gingen alle afgeschoten cakes op het vuur van onze straat.
Alle andere troep heb ik samen met een maatje de volgende ochtend aageveegd en in zakken gedaan, binnen 30 minuten waren die zakken afgevoerd door een van de buren.

Tony

Administrator
Medewerker
Dit jaar ( ook in mijn nieuwe woonplaats ) gingen alle afgeschoten cakes op het vuur van onze straat.
Alle andere troep heb ik samen met een maatje de volgende ochtend aageveegd en in zakken gedaan, binnen 30 minuten waren die zakken afgevoerd door een van de buren.

Ik heb dit ook weleens gedaan en wat bleek? Er waren nog 1 of 2 tubes gevuld en die gingen nog vrolijk staan te knallen.
En vuurwerk wat zo door je straat heen knalt wil je eigenlijk ook niet hebben dus pas er mee op.

bluebear

Registered User
Ik heb dit ook weleens gedaan en wat bleek? Er waren nog 1 of 2 tubes gevuld en die gingen nog vrolijk staan te knallen.
En vuurwerk wat zo door je straat heen knalt wil je eigenlijk ook niet hebben dus pas er mee op.
hier ook eens gezien, duurde even voordat ze gingen dus een beste gloeiregen bij al het vuurwerk wat er stond.
geluk gehad maar kon het ff niet laten om het toch te vertellen.

blackpowder

Registered User

bekend fenomeen en gevaarlijk als er nog een hele meute mensen omheen staan .
Tevens is het naar mijn idee een logisch topic.
Als je troep maakt moet je het opruimen en zeker omdat er anders kleinere kinderen gewond kunnen raken.
die pakken namelijk van alles op en proberen het weer opnieuw aan te steken en dat mag zeker niet de bedoeling zijn.

mvg blackpowder

sw0rdys

Registered User
thuis in de schuur heb ik een soort verstevigte olieton staan ( nadat normale na een tijdje gewoon doorfikte)
ik gooi al het vuurwerk daarin en zet er een soort puntmuts op, warmte en druk kan weg, en er kan niks uitschieten mocht er nog wat af gaan, 2 jongeren zusjes zijn voor een klein zakcentje alle rode blaadjes de volgende dag aan de bezem, 14 jaar dus ze weten wel wat veilig is, en mooi bijbaantje voor ze!

Diemm

Registered User
En of ik opruim! Vorig jaar ongeveer 5 uur bezig geweest in m'n uppie (aangezien het alleen mijn vuurwerk was). 1 januari staat bij mij in het teken van opruimen. Achja, het hoort erbij:tounge:

Laatst bewerkt:
Bovenaan