Ruim jij je straat op?

Ruimen of verzuimen

• Ik ruim na het stoken zo snel mogelijk op.

Stemmen: 346 66,2%
  • Ik vergeet meestal op te ruimen.

Stemmen: 31 5,9%
  • Ik verbrand alles na het stoken.

Stemmen: 146 27,9%

• Total voters
    523

Gertjanberg

Registered User
zo, even de bezem erlangs gehaald en het is weer redelijk schoon. ik had een beste kruiwagen vol.

foto:

02012012200.jpg

Koetje

Registered User
Tsja, in principe wil ik best opruimen en ook vaak genoeg gedaan maar de laatste jaren steken ze hier gelijk alles in de fik en dan vind ik het wel goed zo. Natte drek ga ik niet opruimen, die blubberzooi.

Dit jaar lag alleen mijn w shape rek en mattenlat ook al in de fik voor ik er erg in had, beetje jammer.

KruitFreak

Registered User
Netjes opgeruimd zoals altijd, dat vinden de buren ook wel fijn.
Door de regen was het wel een smerige boel geworden en betrof het dit jaar geen snippers maar dikke drap...

De gemeente was zo vriendelijk geweest om 's morgens de grote bakken mee te nemen :happy:

DioR

Registered User
Ik heb op 31 december na het stoken alles aan een kant van de weg gezet.
Ik had weinig rollen, dus geen last van rode lopers op straat.
Op 1 januari de leeggeschoten blokken in de achterbak van de auto gegooid en op 2 januari naar de gemeente gebracht.
Ben dus ook weer van die troep af.

joszie

Zilveren Member
zonder opruimen moet je ook geen vuurwerk afsteken vind ik. Het hoort bij elkaar.

's nachts verzamel ik altijd de afgeschoten cakes. klein grut / snippers e.d. de volgende dag.
dit jaar heeft een vriend de achtertuin al gedaan voordat ik uit bed was dus daar heb ik iets van gezegd (mijn rotzooi dus ik moet het opruimen). heb nog wel de straat geveegd.

white thunder

Registered User
Ik ruim het tot zover op dat het langs de kant ligt,en vind het wel prima zo:hehe!:.Want kan me herrinneren dat het opruimen pas van de laatste jaren is,nadat dr een aantal gemeentes begonnen waren met die inzamelings-akties zoo +/-10 jaar geleden,misschien ietsje langer geleden,omdat dr wat ongelukjes geweest waren met gevonden vuurwerk en dat de kosten te hoog werden voor het opruimen van het vuurwerk.En toen zijn ze de mensen ook op hun verantwoordelijkheden gaan aanspreken,en opzich best goed,maar om iemand gelijk een aso te noemen omdat die het niet doet,vind ik persoonlijk beetje overtrokken.Want toen ik nog een jonger ventje was,vond ik het ook leuk om het 3weken later nog te zien liggen op de straten:happy:

GMP82

Zilveren Member
Dit zou toch eigenlijk helemaal geen vraag moeten zijn? de troep die je maakt, ruim je gewoon achter je r**t op.

smilli

FPM Filmer
1 januari zeker een uur bezig geweest met vegen en cakes ruimen, vandaag kwam de gemeente de straat schoonvegen voor de scherpe kantjes.

skupje

Registered User
Na elke stook sessie wordt ongeacht waar we zijn de boel opgeruimd,er is al zo'n hoop gezeik van die anti vuurwerk gasten.Dus geen olie op het vuur gooien gewoon opruimen die boel.

Moontan

Moderator
Medewerker
Alle restanten aanvegen tot een grote hoop en dan de brand er in.
De volgende dag als het vuur helemaal uitgedoofd is de asresten in de kliko

TheBrut3

Registered User
Ik heb geen knalvuurwerk meer, enkel siervuurwerk (potten, pijlen en shells). Als we vanuit de achtertuin schieten ruim ik het de volgende ochtend op, schieten we vanaf de straat dan probeer ik zoveel mogelijk plastic al op te ruimen als ik het eraf haal. De lege potten ruim ik dan op als ik klaar ben of gelijk als de pot klaar is.

Richardus

Registered User
Zondagmiddag stond ik met m'n buren te vegen, gezellig :) Die gingen wel een stap verder dan ik; sproeier d'r bij en schrobben maar. Dat laat ik liever aan de gemeente over, wil het liefst zo lang mogelijk nog wat rooie snippers enzo voor m'n deur zien :D

Ghasper

Registered User
Zondag voor 12:00 was alles weer spik en span, samen met de overburen allesopgeruimd en meteen in de container gedropt.

superknaller

Registered User
Waar ik stook woon ik of woont een vriend of kennis van mij. We hebben ondergrondse vuilcontainers. Eind van de avond met een paar man 1 of 2 keer naar de container lopen en alles is weg. Ik geef een anti-vuurwerk buur geen gelegenheid.

maartenvincent

Registered User
Wel oppassen met brandende resten ;) Voor je het weet staat je container in brand.
Ik stop altijd alles in verhuisdozen, die laat ik dan buiten staan dan weet ik de volgende dag zeker dat het veilig is. Daarna voer ik het af.

sprinkhaan

Registered User
Wel oppassen met brandende resten ;) Voor je het weet staat je container in brand.
Ik stop altijd alles in verhuisdozen, die laat ik dan buiten staan dan weet ik de volgende dag zeker dat het veilig is. Daarna voer ik het af.

Ik heb trouwens na verloop van jaren wat bedenkingen tegen het verbranden , het zou niet de eerste keer zijn dat er ineens wat in de rondte vliegt terwijl je het niet verwacht.

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Zelf heb ik tot verleden jaar mijn afval nooit hoeven op te ruimen met dank aan mijn vader.

Maar verleden jaar heb ik het wel zelf gedaan. In de nacht eerst alles even zo gezet dat het niet in de weg staat (er rijden weleens auto's door de erf/straat heen, erg jammer altijd rond Oud & Nieuw). En de volgende dag doe ik het in een vuilniszak. Waarna mijn pa de zaken verder regelde (ik heb geen idee wat ik moet doen nadat ik het in een afvalzak heb gedaan namelijk). De rest, het kleine spul wat ik overhoud, zoek ik een verlaten vuurtje en strooi ik daar t vuurwerk op en blijf ik staan tot ik zeker weet dat alles uit is. Meestal regent het daarna dus geen zorgen verder. Lag namelijk al vol met vuurwerk dat vuurtje dus.

Weet een beetje onverantwoordelijk.

Bovenaan