Richardus' verlanglijstje

Richardus

Registered User
Nou, balen... Vanmiddag brak de trapas van mijn fiets. Het oude barrel was de €70 reparatiekosten niet meer waard (had ik bij de vorige reparatie al besloten) dus moest er een nieuwe komen. Ik ben namelijk voor mijn werkvervoer afhankelijk van m'n fiets. Toevallig stond er bij de eerste fietsenverkoper een pareltje voor €200. Hoppakee, probleem opgelost.

Die €200 kwam dus wel van mijn gespaarde €250 vuurwerkgeld. Met mijn minimumloon uit de sociale sector valt er niet tot nauwelijks te sparen, dus geen backups.

Nu heb ik ineens dus heeeeel veel minder budget. De geplande €400 werd al €350, waar ik nu dus €200 van moet aftrekken. €150... dat is echt niks. En ik kan nog wellicht 50-100 gebruiken van m'n eindejaarsuitkering, wat eigenlijk voor kleine prut bedoeld was.

Ben ik er rouwig om? Mwah, eigenlijk nog geeneens zo heel erg.
De laatste maanden werd mij steeds meer duidelijk hoe gruwelijk duur vuurwerk is, en hoe een aanslag op het budget van een laagverdiener als ik. Terwijl er een nieuwe vloer moet komen, ik niet op vakantie ben geweest wegens geldtekort, concerten missen enz. etc. Werkvervoer, een goeie fiets, is nog altijd heel wat belangrijker dan het geld middels vuurwerk weg te schieten.
Naast die aversie tegen de hoge kosten (luxeprobleem) was ik een beetje zat van het moeilijke kiezen. Veel te veel aanbod in dit land, wat mij betreft. Heel leuk, maar ook te verleidelijk om er belachelijke bedragen aan uit te geven, wat ook nuttiger besteed had kunnen worden. En dat vind ik nu wél vervelend: ik wilde heel wat mooie dingetjes (meer dan m'n budget toeliet) en nu moet ik daar nóg selectiever uit gaan kiezen...dat wordt moeilijk...

Dikke, dikke bummer vandaag. Maar wel een geweldige nieuwe fiets :D

Martin1988

Registered User
Betaal jij de benzinekosten dan? Anders is de korting meteen foetsie hè ;) maar 'k ben ff gek joh; 'k ga echt niet naar de andere kant van 't land rijden voor wat vuurwerk... 't Halen duurt dan nog 10x zo lang als 't stoken! :tounge:

Dank voor de winkeltip(s) maar als forumslet ben ik van alle winkels en acties op de hoogte :)

btw: budget is net weer gedaald met €50; moet ik maar geen boeken kopen :happy:

van der veen(drenthe , nieuw weerdinge is wat dichterbij) ook tot 35% korting boven de 1000 euro en 350euro was volgens mij
25% korting,

Richardus

Registered User
Ok, de kogel is door de kerk, de knoop is doorgehakt. Dankzij financieel gegoochel kan ik toch nog m'n pyrowensen vervullen (wat had ik zonder de strop van de fiets wel niet kunnen doen...) Besteld zijn/worden:

Wolff; Buiter te Roden
* Super Circle (pijlen)
* Cruise Rockets x2

Wolff/Black Label; Vuurwerkland Roden
* Black Out

Vuurwerktotaal Hoogkerk incl. Bonfireworks
* Earcatcher
* Splitting Comets
* die 2 Beko fonteinen
* Light Year pijlen
* The Fan
* Meterpakket
* Shock Rockets x2
* Chooet Kanonslagen
* Chooet Mega Shock box
* Eruption (om gratis aan de Coupe d'Etat, of liever niet Levitation te komen)

Witte Tentenverhuur/Cafferata; Totaalgemak De Weijs
* Goud
* Vette Marja
* Tweelingen
* Hoogmoed
* Binkies x1
zodat ik van de 25% gratis vuurwerk naar eigen keuze nog kan nemen:
* Blink Fan
* X 46

dan hou ik nog €10 over, die ik aan Cat Fight besteed (140sec. fontein van Lesli) en ik heb op de verkoopdagen nog €30 te besteden aan losse zooi, novelties enzo, die ik er nog bij wil :)

polleke45

Registered User
Ok, de kogel is door de kerk, de knoop is doorgehakt. Dankzij financieel gegoochel kan ik toch nog m'n pyrowensen vervullen (wat had ik zonder de strop van de fiets wel niet kunnen doen...) Besteld zijn/worden:

Wolff; Buiter te Roden
* Super Circle (pijlen)
* Cruise Rockets x2

Wolff/Black Label; Vuurwerkland Roden
* Black Out

Vuurwerktotaal Hoogkerk incl. Bonfireworks
* Earcatcher
* Splitting Comets
* die 2 Beko fonteinen
* Light Year pijlen
* The Fan
* Meterpakket
* Shock Rockets x2
* Chooet Kanonslagen
* Chooet Mega Shock box
* Eruption (om gratis aan de Coupe d'Etat, of liever niet Levitation te komen)

Witte Tentenverhuur/Cafferata; Totaalgemak De Weijs
* Goud
* Vette Marja
* Tweelingen
* Hoogmoed
* Binkies x1
zodat ik van de 25% gratis vuurwerk naar eigen keuze nog kan nemen:
* Blink Fan
* X 46

dan hou ik nog €10 over, die ik aan Cat Fight besteed (140sec. fontein van Lesli) en ik heb op de verkoopdagen nog €30 te besteden aan losse zooi, novelties enzo, die ik er nog bij wil :)

Heb je dan toch nog een aardige lijst voor elkaar gekregen.

marwinroos

Registered User
Netjes..

misschien tijd voor een nieuw beroep: goochelaar??

Mooi lijstje man,, ken je toch nog in stijl oud en nieuw vieren!!

Gr Marwin

Richardus

Registered User
Wat een heerlijk gevoel om alles besteld te hebben :) en rustig de afhaaldagen af te wachten. Nou ja, ondertussen natuurlijk wel een schietvolgorde bedenken en wat ik er nog los bij ga halen :D Maar de grootste last is geleden.

PyroGuy

Registered User
Mooie lijst Richard! Als je minder te besteden hebt wordt je gewoon gedwongen de mooiste dingen er uit te halen en dat is aardig gelukt zo te zien. Gaat vast een prima jaarwisseling worden :)

Uutgrunn

Registered User
Hallo Stadjer,

Jouw situatie is voor mij zo herkenbaar! Na een beste reparatie aan onze auto afgelopen maand en straks als de winterbanden er weer af moeten, vier nieuwe zomerbanden noodzakelijk zijn wordt het vuurwerkbudget behoorlijk aangesproken. Verder verwachten we voor komend jaar nog een kleine en daar moeten ook weer allerlei spullen voor aangeschaft worden. Mijn gevoel zegt natuurlijk dat ik gewoon moet gaan sparen, maar ik kan het echt niet over mijn hart verkrijgen om geen vuurwerk te kopen. Ik ga waarschijnijk toch een bestelling doen bij Kuiper in Koekange waar ik vorig jaar naar alle tevredenheid mijn vuurwerk heb gekocht. Aangezien ze dit jaar meerdere nieuwe merken verkopen (Marijn, Rubro) wordt de keus ook wat ruimer. Ik heb er de rit ernaartoe zeker wel voor over.

Jouw lijst, kan ik helemaal inkomen. Je hebt inderdaad de mooiste spullen eruit geselecteerd, moet ik ook maar doen:smiling:

Groet'n van een andere Stadjer

Richardus

Registered User
hee moi! Tja, er zijn meer dingen dan vuurwerk, die ook geld kosten en waar je vaak nog langer wat aan hebt ook ;) Prioriteiten hè...maar helemaal vuurwerkloos is inderdaad onmogelijk. Ondanks dat ik waarschijnlijk komende jaren niet meer dan een paar honderdjes zal uitgeven ('t is me té duur tov m'n karige loon) zal er elke jaarwisseling wel íets de lucht in moeten gaan :)
Succes met het selecteren van wat jij 't mooiste vindt; genoeg goede keus daar in Koekange!

Richardus

Registered User
Tweelingen is d'r af ivm onveiligheid (dealer had er ook al over gehoord), in plaats daarvan Schreeuwerige Schreeuwlelijk en de Power Rockets van Cafferata die niet in de database staan. En heb Flashing Parachute gewonnen bij de Zena/Discovery prijsvraag :) dus die heb ik er ook bij gezet.
Wild Wild West en Hollands Glorie komen er nog bij, en ik denk dat ik een pakje Detonator niet kan laten liggen. En als Zena's knalbakkie (naam ff kwijt) verkocht wordt, neem ik er ook nog eentje van (of 3 met een leuke actieprijs ;) )

polleke45

Registered User
Tweelingen is d'r af ivm onveiligheid (dealer had er ook al over gehoord), in plaats daarvan Schreeuwerige Schreeuwlelijk en de Power Rockets van Cafferata die niet in de database staan. En heb Flashing Parachute gewonnen bij de Zena/Discovery prijsvraag :) dus die heb ik er ook bij gezet.
Wild Wild West en Hollands Glorie komen er nog bij, en ik denk dat ik een pakje Detonator niet kan laten liggen. En als Zena's knalbakkie (naam ff kwijt) verkocht wordt, neem ik er ook nog eentje van (of 3 met een leuke actieprijs ;) )

Thunderking van Zena denk ik dat je bedoelt.

Richardus

Registered User
Beter krijg ik de foto nu niet :S in dat donkere kamertje, morgen wel een betere. Kon niet weerstaan bij De Weijs de Tolle Lola's én Big Whistling Rockets van Cafferata mee te nemen; ben gruwelijk verslaafd aan de gilpijlen-jacht :D Tevens heb ik daar nog een Showtime Mine van Cafferata meegenomen, kon 't niet laten. Bij Wolffdealer Buiter in Roden nog een Red Sky Action gratis gekregen. Op de foto staan niet de knalrestanten van voorgaande jaren...

33ynnf5.jpg

Laatst bewerkt:

boozebelly

Registered User
Het was even spannend of het allemaal wel zou lukken, maar uiteindelijk heb je een prima collectie bij elkaar verzameld Richardus. Ziet er goed uit.

Geniet ervan :smiling:

Uutgrunn

Registered User
Mooie collectie Ricardus! Daar ga je ongetwijfeld plezier aan beleven! Ga je ook nog filmopnames maken? Zodra mijn coleectie compleet is ga ook even wat foto's posten.

Richardus

Registered User
Dank je! Nee, er komen geen filmpjes. Zou met m'n mobiel wel kunnen maar ik geniet liever gezellig met m'n familie en m'n eigen ogen. Sorry daarvoor :)

Ben benieuwd naar je spul, inkoop-ze!

Bovenaan