Vuurwerk023
Registered User
Zo heeft iedereen wel zijn dingen maar 1 ding staat vast! ER MAG NOOIT EEN VUURWERKVERBOD KOMEN!!!
Overigens vraag ik me af wanneer de VVD weer verder gaat met deze site
http://www.handenafvanvuurwerk.nl/
Een Kamermeerderheid steunde donderdagmiddag het initiatief voor de hoorzitting van de Partij voor de Dieren.
Er staat:
Dat betekent dat een meerderheid wil praten over vuurwerk, niet dat een meerderheid voorstander is van een vuurwerkverbod. Gelukkig. Laten we niet meer in paniek raken dan nodig. Dit is wel het moment om iets te doen. Kan iemand een helder en eenvoudig plan bedenken? Ik denk aan iets in deze richting
1) de media opzoeken en aan 'het volk' laten weten dat vuurwerk in gevaar is.
2) de vinger op de zere plek leggen en aanwijzen voor welk vuurwerkprobleem een oplossing gezocht wordt. Dat is volgens mij
- te harde knallers
- te vroeg afsteken
- vernielingen met vuurwerk
- vuurwerkbommen in elkaar knutselen
Het bovenstaande is al verboden. Ik geloof niet dat de meerderheid van Nederland ertegen is dat om 12u s nachts vuurwerk afgestoken wordt. Daar is volgens mij de winst te halen. Iedereen moet begrijpen dat een vuurwerkverbod betekent dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.
Volgens mij is nodig
1) een persbericht: wie heeft ervaring met het schrijven en verspreiden daarvan?
2) dat zoveel mogelijk members van FPM, VWC en andere vuurwerkfora zich achter dat bericht scharen
3) een aantal mensen die rustig en welbespraakt kunnen uitleggen dat een verbod op vuurwerk geen oplossing is voor de problemen (bij programma's als De Wereld Draait Door, Pauw & Witteman, 2 vandaag en dergelijke. Dus geen hooligan types (met alle repect) maar 'huisvaders die straks niet meer met hun zoon vuurwerk kunnen afsteken types'.
Dus:
Wie kan een persbericht schrijven en verspreiden?
Wie is niet bang om voor camera's en publiek zijn verhaal te vertellen?
Wie wil dienen als contactpersoon voor de media om het bovenstaande te coördineren?
Ik zou mezelf natuurlijk kunnen aanbieden als vrijwilliger, maar ik voel me niet de aangewezen persoon. Ik draai nog maar heel kort mee en door persoonlijke omstandigheden ben ik minder beschikbaar.
Als ik een suggestie mag doen: ik vond Tony het goed doen voor de camera een tijdje geleden en hij is een echte insider. Moontan is het type huisvader dat perfect zou zijn voor DWDD volgens mij. Zou zo een vriend van Matthijs v Nieuwkerk kunnen zijn. Maar veel meer mensen ken ik ook niet.
En zoals ook al vaker gezegd is: laat de mensen die er geld mee verdienen ook eens wat zeggen/doen
om het verbod te voorkomen.
ho ho, even een kort argument waarom er nooit op een korte termijn een vuurwerkverbod kan komen:
GELD!!!
even een kort en simpel rekensommetje leert dat een uitkoopbedrag voor de hele handel (jaaromzet x10 jaar, wat een aardige houvast is voor een uitkoop) op een dikke 700 miljoen zou komen.
Tel daarbij de BTW bij die het kabinet misloopt in die 10 jaar (10 x 14 miljoen = 140 miljoen) en dit hele grapje gaat dan 840 miljoen kosten.
Geloof me, dit gaat zowel bij links als bij rechts echt niet door de kamer komen, als het afschaffen van vuurwerk in een keer geld gaat kosten i.p.v. geld opleveren voor de schatkist.
Edit:
Bedenk me net dat in dat plan ook nog staat dat er centrale shows georganiseerd moeten worden.
Als we die even laag inschatten (3000 euro budget voor vuurwerk en overige bijkomende kosten, en dit dan maal een 300 gemeentes die dit zouden KUNNEN doen) komt er voor de grap nog even 9 ton per jaar bij.
Dit ook weer over de 10 jaar gerekend, komen we al weer op bijna 850 miljoen.
Wie rekent er nog even mee en weet er nog leuke kostenposten bij op te voeren?
Het rare is dat onze Haagse ,,vrienden'' niet eens beseffen wat er gaat gebeuren, als een vuurwerk verbod komt.
De illegale handel in ,,illegaal'' vuurwerk schiet omhoog.
Dus meer mensen gaan zwaar vuurwerk afsteken.
Shells worden verkeerd afgestoken, meer dan ooit.
Jonge mensen lopen met Cobra's en weet ik niet voor achterlijk knalvuurwerk te smijten.
Als je nu al ziet, wat er in het Oostblok aan zwaar knalvuurwerk wordt aangebeden, dat is niet normaal meer.
Knallers met meer dan 100 gram kruit, nee daar gaan we mee opschieten....
Helaas doen de anti vuurwerk lobbyisten niet goed hun huiswerk.
Ik denk dat er met een vuurwerk verbod het op 31-12/01-01 een complete anarchie is.
Er staat:
Dat betekent dat een meerderheid wil praten over vuurwerk, niet dat een meerderheid voorstander is van een vuurwerkverbod. Gelukkig. Laten we niet meer in paniek raken dan nodig. Dit is wel het moment om iets te doen. Kan iemand een helder en eenvoudig plan bedenken? Ik denk aan iets in deze richting
1) de media opzoeken en aan 'het volk' laten weten dat vuurwerk in gevaar is.
2) de vinger op de zere plek leggen en aanwijzen voor welk vuurwerkprobleem een oplossing gezocht wordt. Dat is volgens mij
- te harde knallers
- te vroeg afsteken
- vernielingen met vuurwerk
- vuurwerkbommen in elkaar knutselen
Het bovenstaande is al verboden. Ik geloof niet dat de meerderheid van Nederland ertegen is dat om 12u s nachts vuurwerk afgestoken wordt. Daar is volgens mij de winst te halen. Iedereen moet begrijpen dat een vuurwerkverbod betekent dat de goeden onder de kwaden moeten lijden.
Volgens mij is nodig
1) een persbericht: wie heeft ervaring met het schrijven en verspreiden daarvan?
2) dat zoveel mogelijk members van FPM, VWC en andere vuurwerkfora zich achter dat bericht scharen
3) een aantal mensen die rustig en welbespraakt kunnen uitleggen dat een verbod op vuurwerk geen oplossing is voor de problemen (bij programma's als De Wereld Draait Door, Pauw & Witteman, 2 vandaag en dergelijke. Dus geen hooligan types (met alle repect) maar 'huisvaders die straks niet meer met hun zoon vuurwerk kunnen afsteken types'.
Dus:
Wie kan een persbericht schrijven en verspreiden?
Wie is niet bang om voor camera's en publiek zijn verhaal te vertellen?
Wie wil dienen als contactpersoon voor de media om het bovenstaande te coördineren?
Ik zou mezelf natuurlijk kunnen aanbieden als vrijwilliger, maar ik voel me niet de aangewezen persoon. Ik draai nog maar heel kort mee en door persoonlijke omstandigheden ben ik minder beschikbaar.
Als ik een suggestie mag doen: ik vond Tony het goed doen voor de camera een tijdje geleden en hij is een echte insider. Moontan is het type huisvader dat perfect zou zijn voor DWDD volgens mij. Zou zo een vriend van Matthijs v Nieuwkerk kunnen zijn. Maar veel meer mensen ken ik ook niet.
Ik denk ook dat het er niet doorheen komt. Ze hebben dit al een keer bij de rijksoverheid: http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...woord/waarom-komt-er-geen-vuurwerkverbod.html uitgezocht.
Ik denk dat het ook te maken heeft me geld. Kijk als ze vuurpijlen afschaffen vind ik het prima, die zijn echt levensgevaarlijk. Meestal gebeuren daar ook ongelukken mee. Maar ze kunnen het beter europees aanpakken voor die harde knallers.
En mocht het toch ooit komen (denk dat het 3% is) dan gaan we gewoon naar polen, duitsland....of belgie! En centrale shows? Mij zie je daar staan met al die dronken mensen hoor.