De startpost is onleesbaar en ik ga geen moeite doen om er iets van te begrijpen.
Erg respectloos van je. Ga niet de moderator uithangen, daar zijn andere mensen voor. Maar ik had gehoopt, dat jij ook hier iets van had geleerd .. helaas.
De startpost is onleesbaar en ik ga geen moeite doen om er iets van te begrijpen.
Jammer dat mensen zo makkelijk een kant op te lokken zijn, zal die petitie van arno even ondertekenen, ik koop toch geen vuurwerk...
Ik ga er verder niet meer op in , want als je dit openlijk wil bespreken word het toch weer weg ge-edit , en dat terwijl op dit forum genoeg staat over ''illegale cakes , shells en devices''
Dus ik pas .
Ik verdedig alleen de personen die pyrotechniek bedrijven, ik kom het hier niet aanmoedigen oid. Als ik lees dat door ontwetenden iets klakkeloos afgekraakt wordt over een vakgebied waar ik heel veel kennis van heb (en zij iig niet), dan raakt mij dat en ga ik daar op in, dat is mijn goed recht.
Je hebt totaal geen beeld bij deze hobby, alleen het beeld wat de media en andere angstige berichten die je hier leest. Je leest alleen de slechte dingen, vaak veroorzaakt door gasten die strijkers lostrekken of pas kort (zogenaamd) met pyrotechniek zijn begonnen. Toevallig weet ik dat nismo nog niet zo heel lang de hobby bedreef. Een beginner zou zich bezig moeten houden met candy en BK pijltjes, en geen grote hoeveelheden flitspoeder in een stenenschaal waarvan we alle details ook niet weten.
Als er een motorrijder verongelukt zijn ook niet alle motoren in 1 keer gevaarlijk toch?
Ik doe het al 10 jaar, dus ben geen groentjeNiet arrogant, gewoon genoeg kennis van deze materie, dus weet wat ik zeg.
Maargoed eigenlijk zou ik me helemaal niet moeten opwinden als ik dit lees, waarom zou ik, verloren zaak om met jullie in discussie te gaan. Het makkelijkste voor jullie is om te zeggen dat er ongelukken gebeuren, maar hoe het kan dat weten jullie niet, omdat kennis ver te zoeken is, maar oordelen over anderen is heel makkelijk, wel heel synisch gezien de topic-titel.
Jammer dat mensen zo makkelijk een kant op te lokken zijn, zal die petitie van arno even ondertekenen, ik koop toch geen vuurwerk...
Wat wil je er mee zeggen dan? Stap jij niet op een vliegtuig? Of in de auto?
Wat het ermee te maken heeft, zoals ik het zeg, misschien heeft die piloot en zijn co-piloot ook zn dag een keer niet en stort je te pletter ergens vlak voor valencia, en toch ga je elk jaar weer naar fallas. En waarom? omdat je er plezier beleefd en het kleine risico van neerstorten neem je voor lief. Zo gaat het in het leven, no guts no glory.Wat heeft dat er nou mee te maken?
Wat heeft dat er nou mee te maken?
1 ding weet ik wel en dat is dat ik niet zo snel een vuurwerk fabriek meer in loop! Niet alleen door de recente ontploffingen maar ook door wat ik daar gezien heb.
Waar het mij om draait is dat jij (zo komt het over op mij) denkt dat je beter ben na je 10 jaar ervaring dan iemand met 2 of 4 jaar ervaring. Maar ook jij kan een kleine fout maken die grote gevolgen heeft. Juist omdat je denk het allemaal te weten.
Met het afsteken van dit soort dingen :
http://www.freakpyromaniacs.com/forum/2003-2004/
kan ook genoeg misgaan . Dus moet dat dan ook maar niet besproken en getoont worden ?
Zo das andere taal, ik veroordeel hier ook niemand en vind het een positief gebaar dat je mij ook een beetje in mn waarde laat met mijn passie. (Y)Ik veroordeel niemand
Laksheid kan ontstaan idd als het jaren goed gaat, maar ik ben wijs genoeg om toch telkens weer alle maatregelen in pacht te nemen. Ik zeg ook niet dat er nooit wat zal gebeuren, maar beperk de risico's en zal nooit afhaken of pyro omlaag halen.
Wat het ermee te maken heeft, zoals ik het zeg, misschien heeft die piloot en zijn co-piloot ook zn dag een keer niet en stort je te pletter ergens vlak voor valencia, en toch ga je elk jaar weer naar fallas. En waarom? omdat je er plezier beleefd en het kleine risico van neerstorten neem je voor lief. Zo gaat het in het leven, no guts no glory.
En ik vind het helemaal flink van je dat je indirect verantwoordelijk bent voor die explosies en doden, want jij kijkt naar de shows en jij koopt het vuurwerk, zou iedereen daar mee stoppen, hebben we geen vuurwerk en geen doden![]()
En je weet wat je niet moet doen en wat je wel kan doen.
Maar het zelfde zoals het bij mij is gebeurt kan het ook gaan met die gene die bestaand vuurwerk uit elkaar halen om een grotere knal te krijgen, als je een knal met flash erin heb, zit daar een metaal stof in (die iedereen wel kent zonder de naam te noemen) waar je dus een elektrostatische ontbranding mee kan krijgen van je kleren bijvoorbeeld een beetje stof is al genoeg. Ik heb het ook van mijn trui gekregen.
En dan de reactie (Ik vind het heel jammer dat dit er blijkbaar voor nodig was voor jou om erachter te komen waar je mee bezig was)
Dat is nu net het gene waarom ik dit ook heb geschreven,is altijd makkelijk achteraf,als er iets is gebeurt krijg je altijd dit te horen en dan hoeft het niet eens met vuurwerk te maken te hebben.
Ja waarvan jij denkt dat ze gevaarlijk zijn, maarja je kan er weinig van denken als je zoals jezelf al toe geeft er niets van weet.Maar ik reageer op de bepaalde punten waarvan ik denk dat ze gevaarlijk zijn ....
kon die domme reacties niet zomaar onopgemerkt wegklikken.
Oja en vwb die opleiding groot vuurwerk (want daar doelt boozebelly op), die door een blaaskaak met eigen vuurwerkbedrijf wordt gegeven en er zelf commerciele belangen bij heeft, zal ook nooit alle eerlijke info verschaffen, die curcus van 2800 euro voor 4 dagen slaag ik met vlag en wimpelMaar ik pas liever.