'Onderzoeksraad: risico's tijdens jaarwisseling te groot'

HocusPocus.Pyro

Registered User
dubbelpost, maar dan ga ik hem maar gebruiken:

IK ZOU HEEL GRAAG VEEL MEER SAMENWERKING WILLEN ZIEN TUSSEN DE FORA, FB pages, etc. NU 1 FRONT!!

Laatst bewerkt:

sprinkhaan

Registered User
Schuim, roerend met je eens!!! Dank voor je strijdvaardige toon! We geven dit niet zomaar op. Daarom knal ik zo af en toe, voor wat dat waard is, via het Vuurwerktraditie (BCN) Twitter kanaal er wat uit. En ook Instagram (al ben ik daar te oud voor wat ik ken niet alle opties daar, hahahaha) en zelf Facebook (waar ik eigenlijk een behoorlijke hekel aan heb). Ik doe zoveel mogelijk mee aan polls. Ik ga straks weer posters ophangen voor Vuurwerktraditie.

Opgeven is geen optie. Ik hoop dat er nog veel meer mensen zo naar kijken. Ongeacht wat ze morgen om deze tijd in de media roepen.

(Tegelijkertijd weet ik dat er genoeg mensen 'moegestreden zijn'. Dat respecteer ik natuurlijk. Dat begint bij een gevoel, maar kan ik je kop gaan zitten. Neem dan gewoon ff afstand. En probeer je positieve energie weer te vinden.)

Ik ben nooit uitgestreden, opgeven is pas een optie als je definitief verloren hebt en dan nog.......
(op twitter ben ik Hoekstra , dan weet je het wel.......)

Ik schrijf politici aan ,kranten ,journalisten aan enz.
Als iedereen dat nu deed zou het al een heel verschil maken.

Het forum is een goede gelegenheid om je hart te luchten maar je kan pas iets werkelijk aankaarten als je de juiste kanalen aanschrijft en gewoon vol blijft houden.

Dit is een partij over meerdere ronden, gooi je de handdoek in de ring is het zowiezo over en kan je alleen je zelf aan kijken en niet een ander !!!!

rodepo

Registered User
Re: OVV gaat onderzoek doen naar vuurwerk

De meeste weten denk ik wel dat ik regelmatig schrijf naar kranten,politicus, enz.
Het is wel fijn om te lezen dat ik niet de enige positivo ben.

ifeelfine

Registered User
Oh ik ook hoor, er zit al jaren een 'goh het zou wel eens af kunnen lopen - opslag' op m'n budget.

Voor dit jaar ben ik niet bang, zelfs volgend jaar zie ik nog wel doorgaan (al is dat wellicht niet hetzelfde als nu).

Maar ik ben er steeds meer van overtuigd dat we het niet eeuwig volhouden.

hahah ja die kent mijn vrouw ook dit jaar de "het zou zomaar eens mijn laatste jaar opslag" (dubbel budget heeft ook met wat er vorig jaar gebeurt is te maken overigens)

Puur

Registered User
het zou leuk zijn als alle importeurs ook hun bakkes eens open zouden trekken het is tenslotte hun boterham.
en volgens mijn hebben die iets meer draagkracht in de discussie als wij klootjesvolk.....
is maar een gedachte...

Moontan

Moderator
Medewerker
Vandaag in de Tweede Kamer:

De heer Wassenberg (PvdD):
Volgens een uitgelekt rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid is de jaarwisseling het gevaarlijkste moment van het jaar. Volgens de OVV faalt de politieaanpak van de handel in vuurwerk en rommelen heel veel gemeenten maar wat aan. Elk jaren vallen er opnieuw honderden gewonden en soms zelfs doden. Wij hebben het over een ernstig en vooral structureel probleem. Daarover zou ik graag een debat willen met de minister van Veiligheid en Justitie. Van Justitie en Veiligheid, zoals het tegenwoordig heet.

De heer Van Dam (CDA):
Steun voor de brief als het rapport ook echt officieel er is. De importantie van het onderwerp rechtvaardigt dat wij nog voor de jaarwisseling hierover een debat voeren.

De voorzitter:
Geen steun dus voor een debat.

De heer Van Dam (CDA):
Wél steun voor een debat.

De voorzitter:
Wel steun voor een debat? Oké. Dat is belangrijk om te noteren.

Mevrouw Helder (PVV):
Net als oud en nieuw een traditie is, is het ook een traditie om daar een algemeen overleg over te houden. In dat kader is naar dit onderzoek door de OVV gevraagd. Ik wil het dus ook bij het jaarlijkse AO vuurwerk en jaarwisseling betrekken.

De voorzitter:
Geen steun dus.

Dat is pas in de zomer.

Mevrouw Den Boer (D66):
Wij zien ten eerste heel graag het rapport tegemoet. Wij zien ook graag eerst een brief van de minister. Daarna pas steun voor het debat, maar wel vóór de jaarwisseling.

De heer Krol (50PLUS):
Ja, omdat het heel snel is voor de jaarwisseling een debat. Zeker ook steun voor het openbaar maken van het rapport en voor een brief.

De voorzitter:
Voor de jaarwisseling 20..?

De heer Krol (50PLUS):
Dit jaar, want 10.000 ... Laten wij niet tot volgend jaar wachten.

De heer Arno Rutte (VVD):
Het is wel bijzonder dat zo'n belangrijk rapport is gelekt. Het rapport nog niet, maar wel berichtgeving daarover. Het rapport schijnt vrijdag te komen. wij willen heel graag een goede kabinetsreactie daarop. Als die er is, kan het debat plaatsvinden.
De voorzitter:
Dus wel steun.

De heer Arno Rutte (VVD):
Onder die voorwaarde: steun.

De heer Van der Staaij (SGP):
Ook steun voor het verzoek om het rapport snel te ontvangen, en voor een apart debat vóór de komende jaarwisseling. Wij kunnen het niet betrekken bij de begroting Justitie en Veiligheid, omdat het rapport nog niet definitief is. Vandaar de steun voor een apart debat.

Mevrouw Buitenweg (GroenLinks):
Ik vrees dat er op een gegeven moment een oproep komt voor een moratorium op het bespreken van dit onderwerp, dus wat mij betreft moeten wij dit vooral zo snel mogelijk doen. Zo snel mogelijk dus een brief en een debat.

De heer Van Raak (SP):
Het rapport moeten wij nog krijgen. Ik neem aan dat dit heel snel kan. Als ze het kunnen lekken, kunnen ze het ook naar de Kamer sturen. Daarna zo snel mogelijk een debat, het liefst voor het nieuwe jaar.

De heer Voordewind (ChristenUnie):
Het lijkt mij verstandig dat wij het rapport zo snel mogelijk bij de Kamer krijgen — het is blijkbaar klaar — en dat wij dat gepaard laten gaan met een kabinetsreactie. Dan kunnen wij daar voor de jaarwisseling nog over spreken. Steun voor het debat.

De voorzitter:
Mijnheer Wassenberg, u hebt een meerderheid.

Het zou fijn zijn als het dit jaar nog kan plaatsvinden.

De voorzitter:
Ik stel voor het stenogram van dit deel van de vergadering door te geleiden naar het kabinet.

Z@P

Registered User
dubbelpost, maar dan ga ik hem maar gebruiken:

IK ZOU HEEL GRAAG VEEL MEER SAMENWERKING WILLEN ZIEN TUSSEN DE FORA, FB pages, etc. NU 1 FRONT!!
Ik ben ook voor meer samenewerking, plannen smeden maar niet op een “openbaar” gedeelte want er lezen niet alleen liefhebbers mee hier

HocusPocus.Pyro

Registered User
Ik ben ook voor meer samenewerking, plannen smeden maar niet op een “openbaar” gedeelte want er lezen niet alleen liefhebbers mee hier

Helemaal mee eens. Er is al eens in het verleden (ca 10 jaar terug) gebleken dat het forum goed in de gaten gehouden werd.

Koetje

Registered User
Voor de duidelijkheid, ik ben niet moe gestreden, klim nog weleens in de pen vwb website en/of krant, vul alle polls in en probeer een positief vuurwerkgeluid te laten horen in het dagelijks leven.
Ik zie het alleen langzaam de verkeerde kant opgaan, dwz dat we echt richting een verbod gaan en dat doet best wel pijn.
Hopelijk zit ik er naast.

sprinkhaan

Registered User
Blijkt al wel uit het stuk wat Moontan deelt dat er verholen kritiek is op het uitlekken .
Duidelijk is nu gemaskt dat men het rapport mischien met een wat kritische noot gaat lezen.

Wat mij verbaasd is dat er geen aanbevelingen in staan.
Om 1 of andere reden heb ik al het gevoel dat we ook geconfronteerd gaan worden met gekunstelde cijfers , aanames en assumpties.

Plum Bloom

Registered User
Blijkt al wel uit het stuk wat Moontan deelt dat er verholen kritiek is op het uitlekken .
Duidelijk is nu gemaskt dat men het rapport mischien met een wat kritische noot gaat lezen.

Wat mij verbaasd is dat er geen aanbevelingen in staan.
Om 1 of andere reden heb ik al het gevoel dat we ook geconfronteerd gaan worden met gekunstelde cijfers , aanames en assumpties.

Aanbevelingen komen morgen, als het eindrapport wordt gepresenteerd.

Ik ben inmiddels gematigd positief. Heb het gevoel dat er vooral ingegrepen gaat worden op plaatsen waar het nodig is (bepaalde plekken grote steden). Geen totaalverbod dus, volgens mij.

rodepo

Registered User
Re: OVV gaat onderzoek doen naar vuurwerk

In princippe kunnen we van alles denken en aannemen. Maar dat heeft totaal geen zin. Morgen weten we meer.

AWG

Registered User
Man man man..
Ik had gehoopt hier in dit topic toch echt even een andere toon te horen dan wat jullie nu laten horen.
Wat een pessimisme zeg!

Waar is jullie strijdvaardigheid van de afgelopen jaren! Foei toch!
Als dat rapport dan toch een negatieve klank laat horen richting het consumentenvuurwerk.
Dan kan dat toch niet anders dan dat dat met een paar kleine aanpassingen word aangepast, en we gewoon weer verder gaan.
Het is op het siervuurwerk na kunnen ze er toch al niet veel meer aan uitbannen, aanpassen, en laat iedereen nu net over het siervuurwerk wel te spreken zijn in de maatschappij.

Leuker nog, ze moeten het haast op onwaarheden gooien willen ze het slecht voor de dag laten komen.
Dat is met de regelgeving in Nederland al bijna niet meer mogelijk.

Waar is jullie strijdvaardigheid om te knokken voor je passie.
En de waarheid te scanderen door de straten om te laten horen hoe het werkelijk zit in de bevolking, ipv wat een stel idioten wil laten doordrukken.
Jullie laten je beïnvloeden door iets waar je jaren tegen gestreden hebt, de massamedia, die jullie laten denken dat de strijd al gestreden is.

Nee dat is er nog niet.
De conclusie is er morgen pas, en staat je het niet aan wat daar in staat, wie ben jij dan om je daar niet over te laten horen!

Stem in een pol.
Spam op fora of mediasites.
Schrijf brieven.
Start een campagne op Facebook.
Of steun alle andere initiatieven.

Is het niet met geld, dan wel je stem.

toch fijn als je zo in het leven kan staan. ;-)

voor de goede orde:
-ik stem op polls
-ik spam iedereen de moeder
-ik mail en discussieer al met iedereen die maar horen wil(zijn er helaas niet zoveel).
-facebook sucks
-andere initiatieven??

dit heeft jaren lang kunnen woekeren, en dat echt strijden vanuit de handel zelf is pas de laatste jaren te zien(zal ongetwijfeld onderhands ook weleens gedaan zijn).

dat ik pessimistisch/realistisch ben wil niet zeggen dat ik hoop dat ik gelijk krijg, alleen ik zie het somberder in dan de rest en dat had ik al ver voor de rest
zal mijn karakter wel zijn.
jullie zien een discussie over een kamerdebat over het voeren van een debat over het oud en nieuw, en halen dan de stukken eruit dat jullie zien dat er politici zijn die het kwalijk vinden dat het rapport is uitgelekt.(jullie zien het positief)
als ik dezelfde discussie zie dan zie ik politici ''die ter hellevuur en met zwaard te paard'' nog perse in de laatste maand een discussie willen over oud en nieuw...(partij van de dieren is echt niet bezig met het ''uitlekken'' die zijn meer bezig met het ''bannen van lol'' ter lieve vrede van alle blaadjes boompjes en diertjes, dus dat debat zal het uitlekken misschien summier aangestipt worden voor de goede vorm, en voor de rest wordt het afgedaan als het prinsjesdaglekken of het formatielekken. het boeit ze geen reet.)
(dat stemt mij negatief).

voor de rest gaan we het inderdaad morgen zien wat het inhoudt.

Beekje

Registered User
Moe gestreden kan ik me voorstellen maar opgeven moeten we echt niet doen, zeker nu niet. Dat er weer een verandering zal plaats vinden dat zal wellicht maar laten we het rapport en de kamer afwachten. Actie voeren komt echt wel want we hebben al een aantal jaren overleefd. Ja het baart mij als liefhebber en verkoper zeker zorgen maar er is nog zeker 3 a 5 jaar vuurwerk. Alleen wat blijft er over en wat gaat er met de landen om ons heen gebeuren. Schaarste gaat komen we hebben teveel jaren teveel gemaakt en gebracht dat kan anders en minder......en echt ervoor zorgen dat de zware shit gewoon op de een of andere manier stopt.

Bovenaan