petertje23
Registered User
http://nos.nl/artikel/2074645-nederlanders-voor-vuurwerkverbod-als-er-vuurwerkshows-komen.html
Het houd niet op, niet vanzelf.
Het houd niet op, niet vanzelf.
Ik raak heel erg verbitterd en teleurgesteld door dit bericht.
Het is zo tegen de werkelijkheid in.
Ik vraag mij steeds af: wie is deze grote macht die dit soort berichten massaal de media met succes bereiken?
En is hier wat tegen te doen?
Dit komt voort uit het blad " binnenlands bestuur" .
Een vakblad voor bestuurs ambtenaars, dus waarschijnlijk hebben ze een enquette onder zichzelf gehouden.
Lekker representatief, houd dan via de bcn een enquette, presenteren dat als " opinie onder nederlanders ouder als 16 " en "voila " !
Bij het ad een foutmelding ingediend vanwege het gebruik vanverkeerde feiten.
Die capaciteit om in zoveel gemeenten een vuurwerkshow te schieten is er bij lange na niet zoals wij allemaal weten, dus dit onderzoek kan wat dat betreft van tafel. Wel zorgwekkend dat een instituut als de NOS zich hier niet even van tevoren in verdiept om datgene wat ze als stelling gebruiken überhaupt wel reëel is.
Volgens mij is het ook de bedoeling dat we ons allemaal lekker druk maken op elkaar. Zoals iemand hier eerder al aangaf is het niet alleen met vuurwerk, maar ook met roken, zwarte Piet, festivals, open haardlucht, tractorpulling, vluchtelingen noem maar op. We hebben allemaal iets nodig om ons druk over te maken en de overheid i.s.m. de media gooien ons daarvoor dit soort kluifjes toe. Want stel je voor dat we allemaal onze energie zouden steken tegen bijvoorbeeld de uitholling van het zorgstelsel of de sociale zekerheid...
let wel dit is een onderzoek van het blad van de Vereniging Nederladse Gemeente dus niet zozeer de "vervloekte" media de samenleving is nou eenmaal aan het veranderen de tolerantiegrens van mensen daalt of het nu om roken scooters muziekfestivals of vuurwerk gaat ( allemaal een meerderheid om af te schaffen) dat verbod gaat er komen over 5 a 10 jaar en nee er gaan geen schows voor in de plaats komen
"Vuurwerk wordt door zes op de tien als mooie traditie gezien"
"Hoewel de helft van de Nederlanders een afsteekverbod voor particulieren wil, vindt 60 procent het afsteken van vuurwerk ook een mooie traditie die in stand moet worden gehouden."
Brood en spelen.
Verdeel en heers.
Zo werkt politiek.
Nou...
Dat verbod gaat er helemaal niet komen!
Uit hetzelfde onderzoek waar Televaag uit zuigt:
Zoals ik al schreef,
KEEP CALM...
![]()