'Nederlanders voor vuurwerkverbod, als er vuurwerkshows komen'

Sweet Laker

Registered User
Het gaat ook niet stoppen, wees maar niet bang. Als de hoge heren iets van plan zijn dan zullen ze hun media apparaat gebruiken om het erdoor te drukken. Gebeurd niet alleen met vuurwerk,.. :eyes on fire:

petertje23

Registered User
Ik ben het helemaal met je eens en ben er ook bang voor.
Wat dat betreft zou de media ook eens op de vingers getikt moeten worden voor stemmingmakerij! {en niet alleen omtrent vuurwerk!}

ifeelfine

Registered User
let wel dit is een onderzoek van het blad van de Vereniging Nederladse Gemeente dus niet zozeer de "vervloekte" media de samenleving is nou eenmaal aan het veranderen de tolerantiegrens van mensen daalt of het nu om roken scooters muziekfestivals of vuurwerk gaat ( allemaal een meerderheid om af te schaffen) dat verbod gaat er komen over 5 a 10 jaar en nee er gaan geen schows voor in de plaats komen

Robin84

Registered User
Als alle mensen die tegen zijn, nou eens rond 23.45 uur hun gordijnen dichtdoen en niet naar buiten gaan? Wedden dat dit niet gebeurt...

Ik ken veel mensen uit allerlei subculturen en lagen van de bevolking. Daarvan ken ik 1 persoon die echt tegen is (stemt ook GroenLinks en staat niet open voor een goede discussie). Daarmee wil ik aangeven dat ik de cijfers vaak erg subjectief vindt en het dus niet vindt matchen met de realiteit, zoals ik die zie.

Ik zie ook wel een taak voor de lokale vuurwerkwinkel, die midden in de samenleving staat. Wellicht dat zij wat kunnen betekenen. Ik denk aan inloopdagen speciaal voor de buurt met koffie/thee, waar gesproken wordt over vuurwerk en waar men de discussie objectief aan wil gaan (eventueel met behulp van wat gepassioneerde vuurwerkfreaks). Zij staan immers direct in contact met de buurt.

Laatst bewerkt:

Scav

Registered User
Ik verwacht weinig op dat front...De winkeliers die zich op dit soort fora tonen zijn de positieve uitzonderingen. Het gros valt in de categorie dozenschuivers.

GMP82

Zilveren Member
Tja... Eerst had het Nederlands Omroep Schandaal al überhaupt geen aandacht voor de erfgoed notering, dus een bericht in deze strekking is totaal niet vreemd.

densta

Registered User
Ik dacht dat de laatste 3 maanden en vooral de maand December leuk en gezellig moest zijn. Het is niks anders dan gezeik en discussies. Wanneer houd t een keer op.

Robin84

Registered User
Ik ben gewoon even hardop aan het brainstormen : Zijn er geen vuurwerkfreaks die wat kunnen betekenen? Een soort landelijk netwerk die durven op een zeepje kistje te gaan staan en het goede woord over vuurwerk willen verkondigen op gezette momenten, ondersteunt door een aantal importeurs of in samenwerking met Vuurwerkcheck.nl? Ook wij staan immers in de samenleving.

Misschien leuk en zinvol om uit te denken als dit iets is dat aanspreekt? Gaan we eens rond de tafel in januari/februari t.b.v. seizoen 2016-2017.

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik raak heel erg verbitterd en teleurgesteld door dit bericht.
Het is zo tegen de werkelijkheid in.
Ik vraag mij steeds af: wie is deze grote macht die dit soort berichten massaal de media met succes bereiken?
En is hier wat tegen te doen?

Robin84

Registered User
Ik raak heel erg verbitterd en teleurgesteld door dit bericht.
Het is zo tegen de werkelijkheid in.
Ik vraag mij steeds af: wie is deze grote macht die dit soort berichten massaal de media met succes bereiken?
En is hier wat tegen te doen?

Ik deel je gevoel volledig!

De anti vuurwerklobby, bestaande uit oogartsen, linkse rakkers en dergelijke? Ik weet het niet, maar het moet afgelopen zijn. De vraag is hoe een stevig tegengeluid geboden kan worden. Nog even en we zijn de outcasts van de samenleving. Vanuit m'n bikerachtergrond weet ik hoe dat is....

sprinkhaan

Registered User
Dit komt voort uit het blad " binnenlands bestuur" .
Een vakblad voor bestuurs ambtenaars, dus waarschijnlijk hebben ze een enquette onder zichzelf gehouden.

Lekker representatief, houd dan via de bcn een enquette, presenteren dat als " opinie onder nederlanders ouder als 16 " en "voila " !

Bij het ad een foutmelding ingediend vanwege het gebruik vanverkeerde feiten.

Laatst bewerkt:

boozebelly

Registered User
Die capaciteit om in zoveel gemeenten een vuurwerkshow te schieten is er bij lange na niet zoals wij allemaal weten, dus dit onderzoek kan wat dat betreft van tafel. Wel zorgwekkend dat een instituut als de NOS zich hier niet even van tevoren in verdiept om datgene wat ze als stelling gebruiken überhaupt wel reëel is.

Volgens mij is het ook de bedoeling dat we ons allemaal lekker druk maken op elkaar. Zoals iemand hier eerder al aangaf is het niet alleen met vuurwerk, maar ook met roken, zwarte Piet, festivals, open haardlucht, tractorpulling, vluchtelingen noem maar op. We hebben allemaal iets nodig om ons druk over te maken en de overheid i.s.m. de media gooien ons daarvoor dit soort kluifjes toe. Want stel je voor dat we allemaal onze energie zouden steken tegen bijvoorbeeld de uitholling van het zorgstelsel of de sociale zekerheid...

wammes

Registered User
Dit komt voort uit het blad " binnenlands bestuur" .
Een vakblad voor bestuurs ambtenaars, dus waarschijnlijk hebben ze een enquette onder zichzelf gehouden.

Lekker representatief, houd dan via de bcn een enquette, presenteren dat als " opinie onder nederlanders ouder als 16 " en "voila " !

Bij het ad een foutmelding ingediend vanwege het gebruik vanverkeerde feiten.

Je kunt je vrij eenvoudig aanmelden voor het research panel dat blijkbaar regelmatig opinies pijlt. Als wij dat nou eens massaal doen dan kunnen we de nederlandse opinie vast beinvloeden...
maar dan ben je dus wel een aantal keer per jaar bezig met het invullen van enquetes...
kunnen we volgend jaar de publieke opinie wat vuurwerkvriendelijker krijgen.

Bonbridge

Registered User
Die capaciteit om in zoveel gemeenten een vuurwerkshow te schieten is er bij lange na niet zoals wij allemaal weten, dus dit onderzoek kan wat dat betreft van tafel. Wel zorgwekkend dat een instituut als de NOS zich hier niet even van tevoren in verdiept om datgene wat ze als stelling gebruiken überhaupt wel reëel is.

Volgens mij is het ook de bedoeling dat we ons allemaal lekker druk maken op elkaar. Zoals iemand hier eerder al aangaf is het niet alleen met vuurwerk, maar ook met roken, zwarte Piet, festivals, open haardlucht, tractorpulling, vluchtelingen noem maar op. We hebben allemaal iets nodig om ons druk over te maken en de overheid i.s.m. de media gooien ons daarvoor dit soort kluifjes toe. Want stel je voor dat we allemaal onze energie zouden steken tegen bijvoorbeeld de uitholling van het zorgstelsel of de sociale zekerheid...

Brood en spelen.

Verdeel en heers.

Zo werkt politiek.

HocusPocus.Pyro

Registered User
let wel dit is een onderzoek van het blad van de Vereniging Nederladse Gemeente dus niet zozeer de "vervloekte" media de samenleving is nou eenmaal aan het veranderen de tolerantiegrens van mensen daalt of het nu om roken scooters muziekfestivals of vuurwerk gaat ( allemaal een meerderheid om af te schaffen) dat verbod gaat er komen over 5 a 10 jaar en nee er gaan geen schows voor in de plaats komen

Nou...

Dat verbod gaat er helemaal niet komen!

Uit hetzelfde onderzoek waar Televaag uit zuigt:

"Vuurwerk wordt door zes op de tien als mooie traditie gezien"

"Hoewel de helft van de Nederlanders een afsteekverbod voor particulieren wil, vindt 60 procent het afsteken van vuurwerk ook een mooie traditie die in stand moet worden gehouden."

Zoals ik al schreef,

KEEP CALM...

2ez7o78.jpg

wit1704

Registered User
Ja Nederland van de jaren 60 en 70, van vrijheid, vooruit strevendheid en liberalisme is echt verleden tijd.
Overal moeten regeltjes voorkomen, verboden moet worden ingesteld etc. etc.
Zouden wij dadelijk alle feetdagen in de ban doen en alleen nog maar het suikerfeest kunnen vieren?

Aan elk Nederlands feest kleeft wel een reden om het in de ban te doen.
Gaan wij lekker 365 dagen per jaar werken.
Geen licht puntjes meer in het jaar maar lekker doorgaan zonder al die onzin....

Wordt steeds gezelliger hier.

:yuush:

Laatst bewerkt:
Bovenaan