Meldpunt vuurwerkoverlast woensdag online

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
ROTTERDAM - Het meldpunt Vuurwerkoverlast.nl gaat woensdag online. Het is het derde jaar op rij dat burgers hun klachten kwijt kunnen bij dit meldpunt, een initiatief van twintig gemeentelijke en provinciale GroenLinks-fracties. Vorig jaar kwamen bijna 90.000 klachten binnen bij het meldpunt.

„Veel gemeenten hebben maatregelen genomen tegen vuurwerkoverlast en de politie treedt strenger op tegen illegaal vuurwerk. We hopen dat dat effect zal hebben”, aldus Arno Bonte, raadslid van GroenLinks in Rotterdam.

Mensen kunnen tot 3 januari melding doen van overlast. Vorig jaar betrof 70 procent van de meldingen harde knallen door vuurwerkbommen, 15 procent ging om gestreste huisdieren door het vuurwerk.

Een aantal gemeenten hanteren nu vuurwerkvrije zones. „Via het meldpunt brengen we in kaart of die zones effect hebben en of het inkorten van de afsteektijden tot minder overlast leidt”, zegt Bonte. De betreffende fracties van GroenLinks zouden het liefst zien dat vuurwerk alleen nog door professionals wordt afgestoken.

wit1704

Registered User
Ze zullen er wederom echt (weer) een heel groot succes van maken.
Klagen kunnen onze Nederlanders als de beste. :tounge:
Dus fijn dat er ook een meld lijn is. Kunnen ze lekker klagen en klagen en klagen.....

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Wel vreemd dat ze morgen al dat meldpunt openen.
Consumentenvuurwerk mag pas 29 december opgehaald worden toch? Pas dan kan er pas sprake zijn van overlast als de jeugd de 29e al gaat afsteken.
Want consumentenvuurwerk is toch de oorzaak van alle overlast?

Hairy Harry

Registered User
Wel vreemd dat ze morgen al dat meldpunt openen.
Consumentenvuurwerk mag pas 29 december opgehaald worden toch? Pas dan kan er pas sprake zijn van overlast als de jeugd de 29e al gaat afsteken.
Want consumentenvuurwerk is toch de oorzaak van alle overlast?
Ooit eens antwoord gehad van Bonte op een soortgelijke vraag. Hij wil een verbod op consumentvuurwerk door aan te tonen dat er veel overlast is. Hij weet dat de overlast nu veroorzaakt word door illegaal vuurwerk, maar daar hoor je hem verder niet over. Bij hem is het echt eenrichtingsverkeer, en voor de rest is hij blind.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Gelukkig! Kan ik eindelijk weer klagen over die zware typhusklappen!
Leuk om te zien waar Groenlinks onze belastingcenten aan verspilt.

happy4ever

Registered User
Dat krijg je natuurlijk ook. De meeste mensen weten helemaal niet dat er een cat. 1 vuurwerk is die je het gehele jaar mag afsteken.

Scav

Registered User
lol er zijn denk ik 20 meldingen van overlast gedaan naar aanleiding van de demo van bofi/pyromax in zaandam. meldingen staan zo'n beetje op de schietlocatie;-)

blackpowder

Registered User
Arno nu ook onderdeel van onze jaarlijkse traditie. :embarrased: Dus oliebollen, vuurwerk en Arno.. zo worden dus tradities geboren..:huh:

cracker

Registered User
apart hoor dat meldpunt. Bijna 4000 meldingen. Ik woon midden in de randstad, heb vandaag nog geen knal gehoord

gwgwgw

Registered User
4000 meldingen: 10x daadwerkelijk overlast en 3990x geconstateerd dat er ergens vroegtijdig een knalletje plaats vond???

Scav

Registered User
grappig, had gemaild naar ze over de overlast bij het veldpark, en de demo die daar gehouden werd. nu 18 van de 20 verdwenen

Plum Bloom

Registered User
Ben erg benieuwd naar de mate waarin het mogelijk is de uitkomsten van dit Meldpunt te manipuleren. Zojuist twee meldingen gedaan vanaf mijn laptop (doel heiligt de middelen!) onder verschillende namen en verschillende mailadressen. Ook de tweede melding werd geaccepteerd. Of die daadwerkelijk verwerkt wordt, staat niet vast. Op de gedetailleerde kaart waarop het aantal meldingen per wijk te zien is, is noch melding 1, noch melding 2 al verwerkt.

Inmiddels een mail verstuurd naar vuurwerkoverlast@gmail.com :

Beste Meldpunt-medewerker,

Ik heb een prangende vraag. Kunt U mij vertellen of het bij het Meldpunt Vuurwerkoverlast.nl mogelijk is dat een en dezelfde persoon onbeperkt meldingen doet? Zo nee, kunt U mij dan zeggen welke waarborgen zijn ingebouwd (bijvoorbeeld checken naam, IP-adres, e-mailadres etc.) ?

Met vriendelijke groet,

Plum Bloom
Droomland

Mocht duidelijk worden dat het mogelijk is een en ander te manipuleren, dan kunnen we de betrouwbaarheid van het Meldpunt ter discussie stellen en hebben we een punt! In dat geval is het zaak dat zo breed mogelijk bekend te maken.

Bovenaan