Plum Bloom
Registered User
Ben erg benieuwd naar de mate waarin het mogelijk is de uitkomsten van dit Meldpunt te manipuleren. Zojuist twee meldingen gedaan vanaf mijn laptop (doel heiligt de middelen!) onder verschillende namen en verschillende mailadressen. Ook de tweede melding werd geaccepteerd. Of die daadwerkelijk verwerkt wordt, staat niet vast. Op de gedetailleerde kaart waarop het aantal meldingen per wijk te zien is, is noch melding 1, noch melding 2 al verwerkt.
Inmiddels een mail verstuurd naar vuurwerkoverlast@gmail.com :
Beste Meldpunt-medewerker,
Ik heb een prangende vraag. Kunt U mij vertellen of het bij het Meldpunt Vuurwerkoverlast.nl mogelijk is dat een en dezelfde persoon onbeperkt meldingen doet? Zo nee, kunt U mij dan zeggen welke waarborgen zijn ingebouwd (bijvoorbeeld checken naam, IP-adres, e-mailadres etc.) ?
Met vriendelijke groet,
Plum Bloom
Droomland
Mocht duidelijk worden dat het mogelijk is een en ander te manipuleren, dan kunnen we de betrouwbaarheid van het Meldpunt ter discussie stellen en hebben we een punt! In dat geval is het zaak dat zo breed mogelijk bekend te maken.
Kaart wordt kennelijk elk uur ververst. Op de kaart die om 23 uur is geactualiseerd, staan in mijn wijk twee meldingen meer dan op die van 22 uur (van 1 naar 3). Moeten haast wel mijn beide meldingen zijn. Need I say more? Wellicht nuttig dat mijn experimentje ook door anderen wordt uitgevoerd?