MEDIA!!! Ze liegen dat het gedrukt staat, hier het bewijs!!!

Ghasper

Registered User
Tja, maar als dit een dame is uit de "profi" branche is, dan is dat ook niet echt reclame. Ik vond haar nou niet heel professioneel overkomen, en zoals Stef zegt slaat ze de plank hier en daar wel een beetje mis.

Ghasper

Registered User
Kijk, kwam ik ook tegen op internet. Misschien niet helemaal on-topic, maar goed om te weten:

http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-gezondheid/28372-vuurwerkslachtoffers-stop-verkoop-consumentenvuurwerk.html

Als ik dan zie wat de tendens is, dan zie ik geen stijging van slachtoffers, maar eerder een daling.

Maar het onderschrift van diverse mensen zoals meneer Bonte maakt mij plaatsvervangend droevig. Zij weten de oplossing wel. Nou, hij is voorstander van een rosetje bij een picknick in het park. Naar mijn idee is dat het aanmoedigen van darnk inname. Weet hij wel hoeveel slachtoffers er zijn door drankgebruik? Hier een paar cijfertjes http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=esite.tonen&pagina=316
Appels met peren vergelijken, daar is ie goed in! (dat doe ik in dit geval misschien ook, maar ik bemoei me niet met zijn hobby)

wimkramer

Registered User
Ik ben het er mee eens dat de media alles op blaast, daar is geen twijfel over. Het is zo dat de ongelukken die gebeuren vaan met zelf gemaakt of in elkaar geknutseld dan wel illegaal vuurwerk gebeuren. ik wilde alleen maar even zeggen dat dit dus wel echt gebeurt is, ook met weer illegaal vuurwerk. jammer dat de media alles zo op blaast maar ja ze moeten wat schrijven, de telegraaf is één van de kranten die hier een ster in is. we hebben dit van dicht bij mee gemaakt. toen hier bij ons in het dorp een moord gepleegd werd hebben ze het zo vreselijk op geblazen, het is namelijk zo dat Urk een vrij christelijk dorp is, er werden toen stukken geschreven over geesten op roepen en duivels aanbidding, en dat terwijl het slachtoffer hier nooit iets mee te maken had gehad. er waren toen ook verschillende media die hier nog een schepje boven op deden. en dat is erg jammer maar ik denk dat je dit nooit zult veranderen. je kan je er kwaad om maken maar je schiet er eigenlijk niks mee op. ik heb dit ook lange tijd gedaan, ik ben zelfs zo ver gegaan dat er een site van internet is gehaald, deze site schreef alleen maar leugens en opgeblazen stukjes over mijn dorp, natuurlijk gebeurt hier wel het één en ander maar om dat zo op te blazen het gebeurt namelijk overal. toen deze site niet meer bestond gingen ze rustig verder op een andere, ik heb het toen dus maar op gegeven en zoek er niet meer naar.

stef

Member
Eindelijk eens eerlijkheid.
Op een paar punten na dan.
Klik HIER
Aanpakken die gasten met hun zware vuurwerk.
Jammer dat er alleen weer gezegt wordt dat het gewonden aantal en 2 doden vorig jaar te betreuren vald terwijl de slachtoffers al juist de afgelopen 5 jaar aan het dalen is.
Kijk zelf maar even wat je er van vindt.
Groetjes Stef

dieter

Registered User
Wat ik eens zou willen weten is toe wij jong waren laten we zeggen de jaren 70 of er toen ook zoveel vernielingen waren.
Bedenk wel dat toen het vuurwerk ook zwaarder was.
We hebben het in alle stukken alleen over de vernielingen nu maar hoe was het toen ?

zone

Registered User
Weet wel dat 20 jaar geleden in den haag de telefooncellen(hokje van glas waar telefoon in hing)ook opgeblazen werden met strijkerbommen.
Maar dat was niets in vergelijking met de rellen,winkelplunderinggen en auto/vrachtautos die op het vuur gingen.
Dus het was een kleinigheid

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Ja het was wel degelijk ook een probleem, maar op veel kleinere schaal.
Daarnaast lag er ook veel nadruk op de kerstboomverbandingen (en de bijbehorende jacht/strijd/etc)
Ik denk dat raddraaiers het daar veel te druk mee hadden, de frustratie uitte zich naar rivalen en minder naar gemeente-objecten. En als de politie/ME zich er mee bemoeide, werden rivalen vrienden en gingen ze gezamelijk op de ME af.

Ofwel, zelfde type problemen, maar op veel kleinere schaal.

nlvuurwerk

Registered User
Je hebt gelijk hoor. Maar de foto in het filmpje is echt niet hetzelfde in mijn ogen! Kijk maar eens goed, is volgens mij een compleet ander voorval.

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Ik zal dit topic weer nieuw leven inblazen.
Het valt me op dat vuurwerk in december bij elk brandje en elke manier van vandalisme direct een link met vuurwerk gelegd wordt, maar dit vaak niet zo is. Eerder schreef ik al een stukje over 'bommenmaker' in Leusden met zijn schoonmaakspullen. Om te beginnen 2 artikelen van vorig jaar:

Artikel 1. Telegraaf 29 dec 2013.
Op de voorpagina van de telegraaf stond filmpje van een auto brand. Boven dit filmpje stond: "Eerste autobrand voor vuurwerk".
IMG_3778.PNG

Zodra je op het plaatje klikte en het filmpje kreeg je ineens te zien dat de auto toch vermoedelijk was aangestoken.

IMG_3779.PNG

Artikel 2. Telegraaf.nl (voorpagina op APP en voorpagina telegraaf.nl)
Heftig nieuws. Een pand verwoest door vuurwerk?!
IMG_3792.PNG

IMG_3793.PNG

Dat klinkt toch allemaal zeer ernstig! Maar wat lezen we op 9 januari? Toch geen vuurwerk!
Dit bericht is ALLEEN te lezen op dichtbij.nl Almere. Eerst lezen we het op de grote nieuws sites en daarna enkel op een 'lokale' website van dichtbij.nl

dichtbij_toch_geen_vuurwerk.png

Artikel 3. Vuurwerkbom legt treinverkeer plat. (23-12-2014)
Dan een recent bericht van dit jaar. Afgelopen maandag 23-12 is een trein storing geweest op het spoor bij Hillegom.
De NS heeft in de trein omgeroepen dat door een vuurwerkbom de treinen niet verder konden rijden. Diverse mensen hebben hierover (boos) getwitterd. Deze twitter berichten werden al snel opgepakt door de media.

Telegraaf.nl (2 berichten):
Treinverkeer plat door vuurwerkbom
Het treinverkeer tussen Haarlem en Voorhout is dinsdagmiddag stilgelegd. Door een ontplofte vuurwerkbom kwam bij station Hillegom een lichtbak naar beneden.
Vanwege het onderzoek kunnen reizigers tussen Haarlem en Voorhout tijdelijk niet met de trein. Mensen kunnen vanuit Haarlem het beste met de trein via Amsterdam Sloterdijk reizen. Ook wordt gewerkt aan een busdienst tussen Haarlem en Voorhout. De extra reistijd bedraagt meer dan een uur.

en

Urenlange stremming door vuurwerkbom voorbij
Het treinverkeer tussen Haarlem en Voorhout is dinsdagavond na een urenlange stremming hervat. Door een ontplofte vuurwerkbom kwam bij station Hillegom aan het einde van de middag een lichtbak naar beneden. De schade kon na enkele uren worden hersteld.
Vanwege het onderzoek naar de toedracht werden reizigers tussen Haarlem en Voorhout tijdelijk met bussen vervoerd.

Nu.nl:
Ook tussen Leiden en Haarlem ondervond het treinverkeer hinder. Tussen Lisse en Hillegom reden dinsdag tot ongeveer 21.45 uur geen treinen door een ontplofte vuurwerkbom. Daardoor kwam bij station Hillegom aan het einde van de middag een lichtbak naar beneden. De schade kon na enkele uren worden hersteld.

Omroep west:
Vuurwerkexplosie legt treinverkeer tussen Leiden en Haarlem plat
HILLEGOM - Er rijden geen treinen tussen Leiden en Haarlem vanwege een vuurwerkexplosie. Op het traject tussen Lisse en Hillegom-Voorhout ging een vuurwerkbom af. Dit meldt een woordvoerder van ProRail.

Nieuws.nl:
Ontplofte vuurwerkbom legt treinen rondom Hillegom stil
Het treinverkeer tussen Haarlem en Voorhout is dinsdagmiddag stilgelegd. Door een ontplofte vuurwerkbom kwam bij station Hillegom een lichtbak naar beneden.

En nog zo'n 20 a 30 websites hebben deze berichten geplaatst. Op social media weer een hoop mensen over de rooie dat het WEER door vuurwerk komt...

Maar wat lezen we later? Weer op een 'lokale' website van Dichtbij.nl:

Problemen op spoor Hillegom toch niet veroorzaakt door vuurwerkbom
HILLEGOM - De problemen dinsdagmiddag op het spoor bij Hillegom zijn toch niet veroorzaakt door een vuurwerkbom. Dat blijkt uit onderzoek van de politie.

Getuigen hoorden een harde knal waarna enkele metalen platen boven het spoor op de rails terecht waren gekomen. Het treinverkeer was enige uren ernstig ontregeld. Getuigen hadden twee personen op de loopbrug boven het spoor gezien kort voor de knal. De politie kon op basis van goede signalementen twee mannen (22, 37) uit Hillegom aanhouden.

Agenten hebben technisch onderzoek bij het spoor gedaan, waarna duidelijk werd dat het niet ging om vernieling door middel van een vuurwerkbom. Uit verklaringen blijkt dat de metalen platen van de loopbrug afbraken, nadat een van de mannen erop probeerde te staan toen hij een gevallen pasje probeerde te pakken. De platen vielen daarop op de bovenleiding wat de knal veroorzaakte. De twee mannen renden daarop van schrik weg.
Ze werden gisteravond nog in vrijheid gesteld.

Van ALLE websites die het bericht geplaatst hebben, is alleen omroepwest.nl zo eerlijk genoeg om te melden dat het toch niet om vuurwerk ging.

AWG

Registered User
Joh zolang er nog steeds mensen zijn op deze site die er niet aan willen dat vuurwerk vroeg of laat verboden wordt, dan kun je uitleggen wat je wil je komt er geen moer verder mee.

Blijf alles maar positief bekijken en positief denken, dit gaat allang niet meer over alleen het illegale zware vuurwerk, dit gaat over een HETZE tegen vuurwerk.
alles wordt eerst in een anti-vuurwerk daglicht geplaatst om vervolgens in het plaatselijke suffertje een rectificatie te plaatsen.

Soms lijkt het wel of ik de enige ben die ziet wat er werkelijk achter steekt, vuurwerk moet hoe dan ook verboden worden, en daar is elk middel bij geoorloofd.
vroeger als een gevel ontzet raakte ging men uit van gasexplosie, tegenwoordig is het automatisch vuurwerk.
vroeger als dier dood op straat lag na een aanrijding ging men uit van een aanrijding, tegenwoordig is het automatisch vuurwerk.
vroeger als men zijn klauw eraf blies ging men ervanuit dat het zelfgemaakt/illegaal was, tegenwoordig is het automatisch vuurwerk.

Er is een hetze gaande tegen vuurwerk, vuurwerk moet en zal verboden worden in nederland, dat is de doelstelling daarom buitelt iedereen over mekaar heen dit en vorig jaar, vroeger hoorde of las je er niet heel veel over, tegenwoordig heeft iedereen een mening en wordt die via social media zo dramatisch mogelijk vertolkt(zoals iemand die op geenstijl schreef dat ie iedere avond moest slalommen tussen de knallers en matten door met zijn auto) tegen zulke onbeschaamde leugens is geen enkel traditie en begrip gewassen.

Maar blijft lekker verder dromen(als de schoen past), zie de tekenen ter tijden om te weten hoe laat het is....

boozebelly

Registered User
Die AWG, onderhand de onbetwiste onheilsprofeet van FPM :tounge: Minder kranten lezen en lekker van deze dagen genieten kerel. De politiek zien we in het nieuwe jaar wel weer en mocht het nodig zijn dan gaan we er ongetwijfeld weer met ons velen tegenaan.

AWG

Registered User
Die AWG, onderhand de onbetwiste onheilsprofeet van FPM :tounge: Minder kranten lezen en lekker van deze dagen genieten kerel. De politiek zien we in het nieuwe jaar wel weer en mocht het nodig zijn dan gaan we er ongetwijfeld weer met ons velen tegenaan.

zegt mijn familie nu ook altijd:embarrased:, helaas krijg ik vroeg of laat altijd gelijk met dit soort dingen.:huh:
dat ertegenaan gaan heeft nooit aan ons gelegen kerel, ik heb mijn hobby altijd verdedigd en zal dat ook blijven doen, ik ga alleen niet meer allerlei polls in zitten vullen waar iedereen 1000 stemmen uit kan brengen om zijn doel maar te bewerkstelligen.
uit de branche zelf had een veel krachtiger verhaal moeten komen al veel eerder, toen bonte nog een ''roepende in de woestijn'' gevonden werd.
enige 2 wapenfeiten die ik zo op kan noemen was frits(vuurwerkhal) die babypijltjes in de ban deed(notabene een ondernemer zelf) en naar verluid hebben ze het eerste voorstel van 22:00 nog terug weten te brengen naar 18:00.(das goed gedaan, maar het had nooit zover mogen komen.).

er had wat mij betreft veel kordater opgetreden moeten worden tegen al dat ''projectiel-bulk voor weinig'', en dan gooi je die zooi eruit en dan zijn de jongeren het slachtoffer hoor ik mensen denken, precies en dat zijn precies de leeftijdsgroepen waar het meest gezeik mee is, blijkbaar kan het niet normaal afgeschoten worden nou dan maar helemaal niet meer voor jullie.(de meesten geven zodra ze 18 worden toch geen moer meer om dat vuurwerk en gaan ze zuipen,hebben hun geen last van een evt verbod maar dan is het voor ons al wel verziekt)
met 20 euro een pak van 6 voorgemonteerde sier worden het een beetje dure fratsen, en die worden ook niet snel saai als je er maar 18 hebt(inplaats van 180).

ik geniet er wel van hoor, overmorgen alweer vuurwerk halen ik heb er zin in!!!.:hehe!:

een mens moet af en toe even de hart luchten.

Laatst bewerkt:

poepiegaaf

Registered User
Iemand hier die rechten studeert?
Misschien kunnen wij dit aankaarten als foutief informatie en eisen van een rectificatie.

Wel goed idee om alle nieuwsitems te verzamelen en later te bundelen...!

Bovenaan