MEDIA!!! Ze liegen dat het gedrukt staat, hier het bewijs!!!

michel0911

Registered User
Ik roep het al jaren man, het is verschrikkelijk.
ik heb genoeg filmpjes in mijn bezit van media berichten (zowel video als tekst) die gewoon compleet uit de figuurlijke duim zijn gezogen joh...

Ik zou ook wel eens zo'n redactie lid van een nieuws zender aan de tand willen voelen.
Het ergste vind ik nog dat je er niks tegen kan doen, ik heb zelf al eens een "offensief" proberen te starten tegen een nieuws zender, geloof me, dat is verspilde moeite..Heeft totaal geen zin, alles draait om kijkcijfers en dus geld en helaas ook bij de publieke omroep. Het bewijs daarvan is dat het vw dit jaar wéér duurder is geworden, op zich niet zo erg want bijna alles wordt weer duurder aankomend jaar. Alleen voor mij persoonlijk vind ik dan de prijs-kwaliteitsverhouding erg oneerlijk, veel te duur voor wat je krijgt.

Achter de media zit de overheid, die bepalen het allemaal.
Het is toch op z'n minst opvallen te noemen wat ze uitzenden over vuurwerk (welke zender dan ook), meer dan de helft niet waar is, je hoort duidelijk dat ze niet weten waar ze het over hebben, dat geldt ook voor de mensen van TNO trouwens. Hoe kan dat nou ????

Laatst bewerkt:

michel0911

Registered User
Zou eens goed zijn omeen goede documantaire uit te zenden over vuurwerken en vuurwerk in de landen om ons heen zodat de mensen zien dat het vuurwerk hier veilig is en dat het probleem bij de nederlandse authoriteiten ligt en niet bij ons vuurwerkliefhebbers.

Je haalt me de woorden uit mijn mond.

Beekje

Registered User
Bam Steff jonghuh dit wordt het topic van 2011 en met meerdere nominaties voor de beste qout's!!

Zoveel waarheid alleen wanneer krijgen wij het een keer voor elkaar dat er geluisterd wordt? Tijdens de 3 dagen verkoop moet er eigenlijk de gehele dag live tv uitzending zijn van alle verkooppunten in het land. Dan zien ze pas hoe de ernst is hehehe!

Yvez

Registered User
Beekje still alive!! :) Maar ik vind sommige punten van die gasten wel kloppen. bijv. de vergelijking een cobra6 / handgranaat. Tuurlijk komen er geen scherven etc van een cobra maar de knal is wel erg hard en je kan er voor weinig geld veel schade mee aanrichten. En poziloc haalde de jaren 80 aan...toen waren het kanonslagen en hoog uit strijkers. Kijk wat er nu allemaal is. Ik begrijp soms de irritatie wel hoor bij mensen. Laatste zat ik een bruine trui te breien, in eene keer een knal buiten. Je schrikt je zelf van de pot af man, vroeger vond ik alles best maar soms denk ik wel is van tranquillo jongens het is nog geen 31 dec.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Beekje still alive!! :) Maar ik vind sommige punten van die gasten wel kloppen. bijv. de vergelijking een cobra6 / handgranaat. Tuurlijk komen er geen scherven etc van een cobra maar de knal is wel erg hard en je kan er voor weinig geld veel schade mee aanrichten. En poziloc haalde de jaren 80 aan...toen waren het kanonslagen en hoog uit strijkers. Kijk wat er nu allemaal is. Ik begrijp soms de irritatie wel hoor bij mensen. Laatste zat ik een bruine trui te breien, in eene keer een knal buiten. Je schrikt je zelf van de pot af man, vroeger vond ik alles best maar soms denk ik wel is van tranquillo jongens het is nog geen 31 dec.

Helemaal gelijk in Yves.
Vroeger was je de man, als je een doosje strijkers had.
Nu wordt men uitgelachen als je Cobra's hebt.
Je hoort soms knallen, die te achterlijk voor woorden zijn.

Grizmo Raizor

Registered User
En wat zegt die sufferd in het filmpje bij het vasthouden van die vlinder.. "deze dingen zijn gemaakt om spullen mee op te blazen.. " Ooh mijn God, niet meer normaal.

kingmokum

Banned
Er moet duidelijk onderscheid worden gemaakt tussen bommen makers en afstekers van legaal dan wel illegaal vuurwerk.

Waar ik me op dit moment namelijk het meeste aan erger is dat alles op 1 grote hoop word gegooid.

wimkramer

Registered User
het verhaal wat de schrijver van dit topic schrijft klopt niet , het gaat hier over 2 verschillende gevallen. gerard van urk heeft wel degelijk een ongeluk gehad met vuurwerk, en sebastiaan ook en dit zijn 2 verschillende personen, kijk maar eens goed naar de foto's Gerard ken ik zelf, en een neef van me had van dezelfde persoon als Gerard een aantal cakes gekocht, mijn neef kreeg ook de eerste mortier uit de cake in zijn gezicht met als gevolg dat hij blind is aan 1 oog en een flink litteken in zijn gezicht .

stef

Member
het verhaal wat de schrijver van dit topic schrijft klopt niet , het gaat hier over 2 verschillende gevallen. gerard van urk heeft wel degelijk een ongeluk gehad met vuurwerk, en sebastiaan ook en dit zijn 2 verschillende personen, kijk maar eens goed naar de foto's Gerard ken ik zelf, en een neef van me had van dezelfde persoon als Gerard een aantal cakes gekocht, mijn neef kreeg ook de eerste mortier uit de cake in zijn gezicht met als gevolg dat hij blind is aan 1 oog en een flink litteken in zijn gezicht .

Dat zou heel goed mogelijk zijn.
Dan nog veranderd het niets aan het filmpje waarbij weer van alles gezegt wordt wat niet klopt.
Het gaat in dit geval even om de strekking van het kopje.
En dat is wat er elke keer gebeurd.
Dat is de reden.

Fijn dat je het even recht zet in jouw uitleg.
Maar er blijven genoeg redenen te over om wat mee te doen.

Stef.

PS. Ik wil er ook nog wel even aan toevoegen dat je geen cakes om de vrije markt moet kopen, dit roept om problemen.
Dan blijft het me toch een raadsel dat je een mortier in je gezicht krijgt.
Dit is namelijk de buis waar een shel uit geschoten wordt.
En men hoort te weten nooit boven een cake te hangen zodra men deze aan steekt.
Ook in mijn ogen niet zo mee omgegaan zoals het hoord!

Laatst bewerkt:

LOGAN S

Registered User
Laten we lekker rustig blijven deze gekken zullen er altijd zijn.
De personen die aan het klooien zijn en de overheid die niet weet waar ze het over hebben.
Laat de traditie niet verloren gaan ,vuurwerk is er voor ons allemaal,en het hoeft echt niet gevaarlijk te zijn.
Bij ons wordt het al de laatste ca. 35 jaar met oud en nieuw afgestoken en zonder problemen,het kan maar je moet er wel je verstand bij houden en natuurlijk gebruik het waar voor het gemaakt is voor ons aller plezier.:lub:

Laatst bewerkt:

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Hier nog een leuk voorbeeld wat de media het mooi kan opblazen.

In het plaatsje Leusden was begin dit jaar een halve woonwijk afgezet omdat er inval bij een man was gedaan en er 'verdachte spullen' waren gevonden. Nog geen uur laten speculeerde de media al over een vuurwerkhobbyist (Nieuwsbericht/topic FPM). De man zou chemicaliën hebben om vuurwerkbommen te maken.

Diverse verslaggevers zijn met camera de wijk in gegaan en de buurtbewoners ondervragen wat ze hier van vonden. De buurtbewoners noemde hem een kluizenaar en vonden al dat die zich verdacht gedroeg. De kranten namen dit zonder ook maar enig verder onderzoek klakkeloos over : 'Kluizenaar' woont in huis vol explosieven. Alle kranten uit de regio hadden de voorpagina gebruikt hiervoor te berichtten. Ik heb de voorpagina van de AD nog liggen met het nieuwsbericht.

page1.jpg

De gevonden 'chemicaliën" zijn achter in de tuin van de 'verdachte' op een hoopje gelegd en aangestoken. Bij het tot ontploffing brengen van de spullen was enkel de knal van de ontsteker te horen en gebeurde er niks. Ik vond het al vreemd, want onbekende chemicaliën ga je niet op een hoop bij elkaar gooien en zomaar afsteken. Uiteindelijk bleek een dag later dat het schoonmaakmiddelen waren om de motor van de 'verdachte' schoon te maken.
Slechts een paar kranten/websites hebben toen maar vermeld dat deze man onschuldig was in een textblokje van een paar regels lang. De AD die over de 'Kluizenaar met explosieven' sprak, heeft echter nooit meer vermeld dat deze man onschuldig was!

Heel erg leuk dat alle kranten/tv uitzendingen en nieuwswebsites berichtten over vuurwerkbommen, maar zodra blijkt dat het schoonmaakmiddelen zijn hoor je ze niet meer.

Laatst bewerkt:

ifeelfine

Registered User

Die Gerard uit Urk verteld zelf in het item dat ie alleen een litteken heeft overgehouden, nadat ie een pijl van een ander in zijn gezicht heeft gekregen. Een onschuldige omstander dus (de reden dat ik inmiddels ook met een vuurwerkbril stook overigens)

Ghasper

Registered User
Vanochtend weer op het RTL Nieuws: De Taskforce vuurwerk zegt dat een vuurwerkverbod onafwendbaar is vanwege het vele zware vuurwerk dat in omloop is. Zie hier http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/325473/Taskforce-Verbod-op-particulier-vuurwerk-onafwendbaar.htm

Ben ik nou echt helemaal de weg kwijt of de ambtenaren die dit verzinnen? Met geen woord wordt er gerept over hoe het wel kan, nee omdat wij een ander regeltje hebben omtrent het kruit wat gebruikt mag worden moeten we alles maar in de ban doen........

Het vuurwerk waar het om gaat is al verboden, dus wat willen ze nu wel niet helemaal? Dat er echt een heel groot illegaal circuit komt? Ik zal wel een domme vuurwerkliefhebber zijn, maar dit slaat echt nergens op. Ik hoop dat de mensen zoals Stef echt ergens voet aan de grond krijgen om ook eens de keerzijde van het vuurwerk te laten zien.........

Maar het lijkt mij ook niet een helemaal haalbaar iets, de vuurwerkbranche is dusdanig groot dat bij een verbod er heel wat mensen geen werk meer hebben. Dat lijkt me in deze tijden van crisis niet echt handig.

Laatst bewerkt:

Beekje

Registered User
Wa Tony ook al aangaf, dat het gezeik bijna altijd na de jaarwisseling komt. Maar nu komt het er ver van voren en dat merk ik ook op straat, school en in de winkel.

"Nou dat wordt geen vuurwerk meer verkopen he volgend jaar" of "Wat moet je nou als je straks geen vuurwerk meer mag verkopen"

En ik heb het niet over 1 persoon, wat ik al eerder aangaf, dit jaar is het in mijn ogen echt verslechterd en geen importeur die hier wat aan doet. Tuurlijk wij kunnen het zelf ook maar waarom moeten wij ons als ondernemer en liefhebber ons zo druk erover maken en waarom lijkt het de branche dat niet doet?

stef

Member
Het vuurwerk waar het om gaat is al verboden, dus wat willen ze nu wel niet helemaal? Dat er echt een heel groot illegaal circuit komt? Ik zal wel een domme vuurwerkliefhebber zijn, maar dit slaat echt nergens op. Ik hoop dat de mensen zoals Stef echt ergens voet aan de grond krijgen om ook eens de keerzijde van het vuurwerk te laten zien..........

Ik ga mijn uiterste best doen mensen.
Niet alleen, want als het gaat lukken, en nooit geschoten is ALTIJD mis, zullen er genoeg mensen hier zijn die hun steentje bij willen dragen.
Wat voor vormen dit zal gaan aannemen is nog niet in te vullen, maar dat wij/ik een beroep op jullie zullen gaan doen is een ding wat zeker is.

Stef

remcotje

Registered User
Kijk maar naar wie is de chef -> Daar moet een chef-kok juist laten zien dat hij geen chef-kok is terwijl hij het wel is. :hehe!:

AWG

Registered User
ze winnen het toch.

zoveel jaar lang alleen maar tegenin gegaan, mensen die in hun eigen gelijk geloven en hun eigen gelijk maken zijn dwazen,
tegen dwazen valt niet te praten.

het is met alle dingen zo in nederland je word gewoon dom gehouden en dom gemaakt als je daar niet voor waakt.
er zijn zat mensen die nog steeds geloven dat het allemaal prima in orde komt met de euro, nou veel succes daarmee.
ik geloof er niet in.
maar je kunt mensen er maar niet van overtuigen, met vuurwerk ook al jaren zeg ik tegen mensen in mijn omgeving dat normaal nederlands legaal vuurwerk vrijwel alleen nog maar gevaarlijk is als je de regels niet in acht neemt en je geen bril of beschermende kleding draagt.
maakt geen ********************* uit wat je zegt, ze geloven de media(want zouden die liegen??) ja die liegen voor alles wat spectakel is.
ze zeggen liever dat er iemand is opgepakt met 1000 zware rotjes en 100 nitraatbommen dan dat ze zeggen dat er iemand is opgepakt met 1000 rotjes en 100 nitraten. het is vrijwel hetzelfde maar het klinkt beter.

de discussie of je wel of niet illegaal vuurwerk moet bespreken op een forum is uit den treure gevoerd, het is gewoon niet anders of je het nu wel of niet bespreekt de media en de politiek manipuleren de opinie en dat maakt onze hobby kapot.

ik ben nu ook aan het afbouwen met vuurwerk, ik zal het nog wel kopen zolang het er is. maar met mijn gekochte huis en alle andere dingen die ik momenteel belangerijker vind, heeft vuurwerk niet meer die prioriteit die het eerst had.
dit jaar voor 150 euro besteld, had nog wat 40gramspijlen van vorig jaar over en nog wat ander fonteinspul.
ik vermaak me wel.
misschien volgend jaar weer wat meer, als ik wat extra geld over heb.

ik hoop nog lang van vuurwerk met oud en nieuw te kunnen genieten maar ik vrees dat het er uiteindelijk wel van zal gaan komen dat het verboden word.
die burgermeester van schiedam die nu weg is wegens fraude, die wilde het afgelopen jaar al verbieden om het af te steken binnen schiedam .
asociaal tot en met, maar dat soort mensen krijgen meestal wel hun gelijk.

stef

Member
Mag ik nog even wat aanhalen.
HIER DE LINK, KLIK HIER
Daar wordt gesproken over dat elke bom maar een kleur en een effect heeft.
Verkeerde voorlichting dus begint al bij 0.40 seconden tot 1.20 minuten.
hier het tegenbewijs.
Deze bom, ook wel BOMBA DI TIRO genoemd heeft 9 effecten en maar 9 kleuren.

Wat het ingraven betrefd, zo kan het ook, en zo schiet bijna elk nederlands bedrijf.
Dus er hoeft helemaal niks ingegraven te worden.
221220091167.jpg
anc1_400.jpg
dg09qs.jpg
mix4_400.jpg

Ik bedoel maar even hoe alles verdraaid wordt.
PFFFFFFFFFFFFFFF.
Moe wordt ik er van.

Stef

Bovenaan