Samengevat komt het er eigenlijk allemaal op neer dat het Verhaal "'Vuurwerk uit Belgie" langzaam op t einde loopt.
Qua matten en rollen toch wel verdomd jammer. Dat betekent straks als je perse nog een rol wilt met oudjaar je in het circuit veelteveel moet neerleggen voor een gare chinese rol :-(
"Het Circuit" zal er flink van profiterenh noes:
Erg jammer deze ontwikkeling, ben bang dat de Nederlandse overheid dit gedrag gaat kopiëren zodat de winkeliers niet meer dan 25 kg. per klant mogen verkopen.
Ik snap niet dat zena dat zelf niet naar buiten brengt dit nieuws.....
De meeste dingen moet je altijd lezen via een ander medium.
Communicatie kunnen ze nog veel verbeteren daar in bels....
Jep, en het risico dat iemand die het nu bij een "dealer" koopt ipv België denkt van; "goh, die dealer verkoopt ook Cobra's, laat ik er daar ook maar een paar van nemen". Zullen er genoeg zijn die hun knalvuurwerk nu via andere kanalen gaan kopen en zich dan echt niet tot de lichte knallers beperken, als diezelfde handelaar ook veel zwaarder spul aanbiedt.
Nou niet bepaald een gedachte om vrolijk van te worden :x_x:
Dit heeft toch niks met de nieuwe regelgeving te maken? De 1kg regel is al jaren, zoniet eeuwen van kracht.
Als ze daar inderdaad streng op gaan controleren kunnen de winkels in België wel gaan sluiten.
Het is fucking nonsens. Dit kan toch geen prio hebben? Van de week staan ze in te breken bij mijn buren en gewoon niet komen!. Moet je is bellen dat je buren vuurwerk of een wiet kwekerij hebben. Staan ze met 10 man zo voor de deur. De belgische politie is inmiddels ook al het spoor bijster helaas.
Is ook zo. Ik heb zeker respect voor onze dienders. Ik vind wel dat we met zijn alle kritisch moeten blijven. Ik volg al die wijkagenten uit de buurt op twitter die gasten maken genoeg mee. Respect.
Voorbeeld: enorme boetes voor geen licht op je fiets.
Terwijl het zogenaamd om veiligheid gaat.
Deel dan voor dat geld ledlampjes uit; die kosten geen knoop!