Archief Little General 154 db !

the pyro master

Registered User
he mensen ik heb gevraagt of broekhoff ook de 156db hebben en ze zijden dat ze die ook verkochten dit jaar .....ik hoop dat het zo is weet iemand hier meer over ,,alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
P

poziloc

Guest
Broekhoff komt dit jaar niet uit met nieuwe kanonslagen die aan de 156 db grens zitten

Fire freek

Registered User
je moet meer denken aan een pirat, of een widowmaker. Maar dan heb je het wel over de nieuwe rotjes (als je nieuwe krijgt).
Verschil tussen een pirat en een rotje is tog wel de moeite waard niet?

btw, een nitraat/pirat special zal tog =TOCH gauw 165 dB hebben ofzo(mas)

Nitraat, Pirat Special 165 dB ??? Dit kan nooit!!! Elke 3 dB is een verdubbeling van de geluidssterkte

Invader

Nieuwe Member
Nitraat, Pirat Special 165 dB ??? Dit kan nooit!!! Elke 3 dB is een verdubbeling van de geluidssterkte

Ja en hoe hard denk je dat 'een verdubbeling van het geluid' is? Het verschil tussen 153 en 156 is niet zo gek groot..en een nitraat gaat echt wel veel harder dan een widowmaker.
Ik had paar maanden geleden op avp nog een geluidsvoorbeeld gevonden..daar kon je goed het verschil horen. Helaas kom ik niet meer op deze site, dus ik kan het je ook niet aantonen.

the pyro master

Registered User
Ik ben vandaag bij van de broeke in wierden geweest ze beweerden dat de hele knal selectie aangepast is naar de nieuwe norm en dat zelfs de gewone kanonslagen 156 db zijn ik heb ze uitgelachen .... ze willen gewoon van de rotzooi af,de verkopers zijn goed op de hoogte !!!!!!!!

TerrorCees

Registered User

ehhhh een verdubbelling van de "geluidsbron" is een toename in geluid met 3 DB..... (net ff anders heh :D) en een toename van 3 DB is geen verdubbelling van het geluid.... (alleen als het eerst een plof van 3DB was :p)

en om ontopic te blijven... de little general kost bij ons E 0,50 p.p. (eigenlijk E 0,45 met de korting van 10% eraf)
http://www.aadvangiezenvuurwerk.nl/
tis dus niet, zoals ik hiervoor ergens gelezen heb, dat het bij elke dealer dezelfde prijs is.

Laatst bewerkt:

hai99

Registered User
* off topic
3 db is idd verdubbeling van de geluidsbron, dus als je 2 rotjes van 153db exact tegelijk zou laten knallen heb je 156 db.
met een beetje ongelukkige redenatie zou je kunnen zeggen dat je nu de helft aan rotjes nodig hebt :p.
* on topic

Ze lijken mij ook zeker vet, 'k ga er zeker wat van halen
we wachten in spanning

Aftershock_1

Registered User
Ik heb ook een slofje van 100 van deze zeer hoopgevende knallers besteld.
Per slof betaal ik 7 euro en per pakje van vijf wordt er 40 cent gerekend.

Dealer is Kuiper in Koekange. Ik moet er even voor rijden, maar deze is erg goedkoop met meer produkten dus het kan wel uit.(bigg)

Rambo007

Registered User
Broekhoff komt dit jaar niet uit met nieuwe kanonslagen die aan de 156 db grens zitten

Ja misschien dat ik nu verder off topic zit maar hoe zit het nou eigenlijk met de gewone kanonslagen,astronauten tnt en wat we allemaal wel niet hebben knallen die nu harder of is het gelijk gebleven en versnipperen ze nou of versnipperen ze nou niet graag even alles op een rijtje
groeten Nog 9 dagen Freaks

P

poziloc

Guest
De meeste kanonslagen zijn allemaal gelijk gebleven.
Persoonlijk denk ik, dat ze eerst door de oude vooraden heen moeten en wie weet wat ons volgend jaar te wachten staat.

Ook staan er 2 versies kanonslagen in de Verbakel(B&W) folder.
kanonslag gewoon 1.20 per slof
Premium versie 1.95 per slof (zwaar)
Ook staat erbij vermeld: De enige echte gelijmde kanonslagen

700_kanonslagen1.jpg

BorisR

Registered User
Offtopic: Astro extreme is die ook volgens de nieuwe wetgeving?

Ontopic: Helaas had deze ook graag gewild maar mijn Wolff dealer verkoopt ze niet, tenminste ze staan niet in de folder. (con)

Firespree

Registered User
Ik zou er toch even naar vragen je weet maar nooit...
Zelf heb ik ook 4 pakjes van 5 besteld ben heeeeeeeeel erg benieuwd naar hoe het gaat klinken enzo...
(radar)

kanonslagen.com

Registered User
Ik denk dat het dit jaar qua knal een drama gaat worden, heb van 2 importeurs al dingen getest en de chinezen hebben volgens mij niet begrepen dat de grens naar 156 dB is opgetrokken ?

Ben benieuwd naar de andere importeurs en wie wel de grens haalt pfff maar heb er een hard hoofd in dus hou er alvast rekening mee!

Amazingr

Registered User
Ik denk dat het dit jaar qua knal een drama gaat worden, heb van 2 importeurs al dingen getest en de chinezen hebben volgens mij niet begrepen dat de grens naar 156 dB is opgetrokken ?

Ben benieuwd naar de andere importeurs en wie wel de grens haalt pfff maar heb er een hard hoofd in dus hou er alvast rekening mee!

Zou je misschien kunnen vertellen welke je hebt getest? Ik ben zelf van plan om ook de canon en chooêt kanonslagen te testen, jij hebt daarvan de etiketten gemaakt geloof ik, zijn deze dan wel opgetrokken of heb je hier verder geen info over?

Denk dat 1 pakje little general voor mij gaat besluiten of ik er meer ga halen (bigg)

Tony

Administrator
Medewerker

Ik zou niet alleen de schuld aan de Chinezen geven. Vergeet niet dat je als importeur ook je verantwoordelijkheden hebt. Van sommige importeurs in Nederland is het bekend dat ze heel het jaar mensen hebben zitten in China om alles te testen en te keuren. En vaak zie je bij deze importeurs dat de kwaliteit gewaardborgt blijft.

Het zou jammer zijn als we straks allemaal knallers hebben die geen goede knal produceren zoals nu bedoeld is. Dan stellen ze een hoop mensen teleur en zullen ze moeite hebben om deze knallers volgend jaar te verkopen.

GMP82

Zilveren Member
sterker nog, ik zou het je reinste oplichterij vinden, aangezien de knallers beduidend duurder zijn. En ALS het vervolgens niet noemenswaardig harder klinkt dan de kanonslagen van 2 euro per slof...

Maar goed, we kunnen niet anders dan afwachten. Ik heb 2 verschillende besteld. De Little General en de Black Smith Super Thunders. Ik hoop dat de teleurstelling mee valt..

Grizmo Raizor

Registered User
Pffff... ik zal echt niet wakker liggen voor die 5 pakes Little generals dat ik besteld heb. Maar zal wel een teleurstelling zijn ja, maar ach... volgend jaar beter zou ik zeggen.

Bovenaan