Archief Little General 154 db !

Remi-Pyro

Registered User
O.k. Wow dat is een hele grote stap voorwaarts. Bijna iets té groot.

Hoe zit het bijvoorbeeld met de veiligheid ? Het lijkt me niet bepaald verantwoord om dit vuurwerk door kinderen af te laten steken. Vind het zelfs bijna levensgevaarlijk. Je weet dat kinderen heel erg de neiging hebben om op elkaar te gaan gooien, of eventjes stoer doen en kijken hoe lang je hem vast kan houden.

Op nitraten en strijkers staat ook altijd in de gebruiksaanwijzing dat het niet afgegeven mag worden aan mensen onder de 18 jaar. Zal dat ook bij deze rotjes het geval zijn ?

Ik ben bang dat als zo’n stap zo opeens gemaakt wordt dat je heel veel ongevallen gaat krijgen. Nog niet te spreken over de hoeveelheid prullenbakken, brievenbussen en ander spul vernielt gaat worden.

Wij zijn Freaks en hebben ‘respect’ voor vuurwerk. Wij zullen niet gauw de verkeerde dingen met dit zware vuurwerk doen, omdat we weten wat de kracht van dit vuurwerk is. Maar er zijn ook heel erg veel mensen die de kracht van zo’n stuk vuurwerk niet kennen. Ik hou mijn hart in ieder geval vast.

Overigens ben ik hartstikke blij met deze vooruitgang en denk dat dit wel erg gaat helpen om de huis tuin en keuken freak gewoon in Nederland te houden. Ik ben benieuwd hoe deze problemen opgelost zijn / zullen worden.

Groeten: Remi-Pyro !

roelz

Registered User
Vuurwerk hóórt gevaarlijk te zijn in zekere zin, dat is een deel van de sensatie, als kereltje in de seventies had ik respect voor rotjes groter dan je pink omdat ze een enorme explosie veroorzaakte. Het idee dat knalvuurwerk voor kinderen is komt mede door het feit dat het ook sinds eind jaren 80 niets voorstelt, prutsrommel met een plofje. Met de nieuwe klappers gaat dat mischien veranderen en krijgt (legaal) knalvuurwerk weer het imago die het verdient. gevaarlijk! :*

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Nog niet te spreken over de hoeveelheid prullenbakken, brievenbussen en ander spul vernielt gaat worden. Groeten: Remi-Pyro !

ik geloof nooit dat er knallers op de nederlandse markt komen die dit kunnen veroorzaken.. dat gebeurd gewoon niet.
dus daar hoef je je niet bang voor te maken.

Zaliotuur

Registered User
Hoe zit het bijvoorbeeld met de veiligheid ? Het lijkt me niet bepaald verantwoord om dit vuurwerk door kinderen af te laten steken. Vind het zelfs bijna levensgevaarlijk. Je weet dat kinderen heel erg de neiging hebben om op elkaar te gaan gooien, of eventjes stoer doen en kijken hoe lang je hem vast kan houden.

Op nitraten en strijkers staat ook altijd in de gebruiksaanwijzing dat het niet afgegeven mag worden aan mensen onder de 18 jaar. Zal dat ook bij deze rotjes het geval zijn ?
Aangezien de meeste kinderen alleen sloffen met astronauten kopen zullen ze deze kanonslagen veel te duur vinden waarschijnlijk.

Olympicdragon

Registered User
Als ik het goed begrepen heb mag dr nu in niet gecompartimenteerd knalvuurwerk 2,5 gr max zitten.

Nou vraag ik mijn af wordt het nieuwe knalvuurwerk max afgevuld (2,5gr) of is dat niet nodig voor 154 DB.?

En hoeveel kruit zit er dan meer in als voor de vernieuwing, of is de kwaliteit van het kruit zoveel verbeterd?:p

Grtz Skupje.

In deze jongens zit 2 hele grammetjes onversneden zwartkruit!

Skwiebes

Registered User
Ken je die enorme dynamiet staven in Duitsland nog?
Veel kruit, maar knallen ho maar.
Jaren geleden waren ze nog goed, en knalden ze minstens zo hard als een corsair.
Het jaar daarna was het huilen met de pet.
Zelfs na de "knal" was een gedeelte van het kruit nog niet eens opgebrand en brandde het nog lekker effe na.
Hoop dat ik het mis heb en dat ze wel goed knallen, maar het zou me niet verwonderen als dit ook 10x niks is.

Neo

Registered User
Ik weet dat een knal voor iedereen anders is enzo... Maar waaraan moet ik denken met 154db? Nitraat-achtig? Pirat Special achtig?

Invader

Nieuwe Member
Ik weet dat een knal voor iedereen anders is enzo... Maar waaraan moet ik denken met 154db? Nitraat-achtig? Pirat Special achtig?

je moet meer denken aan een pirat, of een widowmaker. Maar dan heb je het wel over de nieuwe rotjes (als je nieuwe krijgt).
Verschil tussen een pirat en een rotje is tog wel de moeite waard niet?

btw, een nitraat/pirat special zal tog =TOCH gauw 165 dB hebben ofzo(mas)

Laatst bewerkt door een moderator:

Neo

Registered User
Hoezo, als je nieuwe krijgt?

Als je bij bijvoorbeeld vuurwerk-tilburg.nl een hoop pakjes kleine generaal van 0,75 cent besteld dan heb je het toch over de nieuwe knallers en die moeten dan toch hopelijk de normale astronauten enzovoorts eruit knallen of niet? Maar ik vraag me af of deze knal de moeite waard is. Is het echt veel meer dan een astro..!!??

P

poziloc

Guest
Ga er maar van uit, dat ze harder zijn.
Ten eerste: er zit meer kruit in dan in de kanonslagen van die we nu kennen, namelijk 2 1/2 gram.
Bij de oude is dat zo'n o,8 a 1 gram

Ten tweede: de kanonslagen van nu zitten zo op en rond de 148 DB als ze het al redden. Dat is nu naar de 154 a 156DB.
Daarbij zullen we daar op 28 December pas achter komen

Neo

Registered User
Bedankt voor de info...

Dan is het mij niet waard. Helaas zijn hier voor mij in de buurt geen dealers daarin volgens mij, ik dacht, ik ga ervoor na tilburg, maar dat ben ik dus toch ma niet van plan, is me niet waard!

P

poziloc

Guest
Givemepowder: Het is voor een goed doel...een vergelijkend waren onderzoek hehe

Neo, leg je bericht is uit, wordt er niet veel wijzer van

Bovenaan