Kunnen wij iets doen?

harrieboem

Registered User
Een linkje op site gaat niet veel opleveren, de winkeliers moeten ook actief de klanten benaderen. Met actief bedoel ik hun klantenbestand een mail sturen met verzoek de petitie te tekenen. Een linkje op een site plaatsen en maar afwachten schiet niet echt op.

Het gaat er om om het front zo groot mogelijk te maken.
En of dat nu 1 0f meer handtekeningen opleverd maakt niet uit.
Iedere handtekening is er een.
En ondertussen niet afwachten maar doorgaan .

Laatst bewerkt:

Baron van lunt zu sas

Registered User
Het gaat er om om het front zo groot mogelijk te maken.
En of dat nu 1 0f meer handtekeningen opleverd maakt niet uit.
Iedere handtekening is er een.
En ondertussen niet afwachten maar doorgaan .[/QUOTE]

Stuur bv mijn brief naar jouw overheidsbobo's, personaliseer hem. Als de overheid niet liegt ( !?!) dan heeft Ivo Opstelten de mijne al gelezen en kan je ernaar verwijzen dat die brief ook daar op tafel ligt.
Burgermeesters, commissarissen vd koning, wethouders, lijsttrekkers, staatssecretarissen, regionale media, andere bewindhebbers bij betrokken ministeries.
Zet je conculega's aan het werk.
Met dezelfde briefinhoud naar meerdere beleidsvoerders vanaf meerdere personen ( jij, ik en ?... Jij en jij) krijgt het omvang en hou je de druk erop. Ondertussen gaan anderen ook door, maar hiermee lopen we elkaar niet in de weg.
Vorig jaar was het erg gezellig in het Hengelose trouwens, ik heb nog wat gekocht bij je winkel. Leuke fonteinties!
Succes.

Baron van lunt zu sas

Registered User
Geachte Heer Opstelten,
Namens een zeer grote groep zwijgende (maar bezorgde) burgers/consumenten wil ik graag een onderwerp belichten wat al jaren structureel met een eenzijdige, negatieve mediacampagne geconfronteerd wordt.
Ondanks dat er positieve wetsveranderingen hebben plaatsgevonden, de afgelopen 5/10 jaar, waarmee duidelijk positieve resultaten zijn geboekt heeft een groep politici/bestuurders de kans gepakt om hun scoringsdrift te botvieren op de consument/ liefhebber van vuurwerk. Dalende cijfers qua fysieke en materiele schade alsook daling van inzet van hulpdiensten zouden moeten wijzen op een goed consequent en resultaatrijk beleid. Helaas wordt er door een duidelijke minderheid een beeld geschetst wat niet met de werkelijkheid overeenkomt. De misdragingen met vuurwerk die jaarlijks plaatsvinden zijn vanzelfsprekend niet goed te praten en de doorsnee consument en liefhebber ondervinden met schaamte de hinder die zo veroorzaakt wordt. Echter, zoals het bij een ware heksenjacht hoort word er zodanig ingezoomd op de excessen dat er voor het publiek een uiterst vertekend beeld moet zijn ontstaan. Schade door brandstichting, ongelukken door dronkenschap en vele andere misdragingen in de eindejaarsperiode worden ook nog eens voor het gemak onder de hoed van vuurwerkoverlast geschoven.
De huidige wetgeving voorziet, mijns inziens, al ruim in de mogelijkheden tot handhaving en verbetering van ieders veiligheid (en rechten). Waar het aan schort is de wil of capaciteit tot handhaving. Nieuwe regels zullen niet de doelgroep treffen die de overlast veroorzaakt, integendeel. Het beperken van afsteek- en verkooptijden zullen de economische wet versterken die eigenlijk al ten grondslag ligt aan het probleem zelf: Beperking van het aanbod versterkt de vraag.
Er zijn nog enorm veel andere zijdes te belichten van dit onderwerp ( bijv de Europese productie van de overlast veroorzakende knalvuurwerk, afwijking t.o.v.van de omringende landen door NL met beleid of cursus met certificering voor de echte liefhebbers ). Helaas zal dat de leesbaarheid niet ten goede komen.
Ik dank u voor de genomen moeite om deze brief te lezen.Het geheel is samen te vatten in een waarheid als een koe: Laat de goeden niet lijden onder de kwaden.
Ik hoop dat ik u hiermee ondersteun in de keus om het huidige beleid voort te zetten en niet in te gaan op rendementloze kostbare wetswijzigingen. Deze hebben enkel nut voor een paar personen die met moderne volksmennerij zichzelf willen profileren ongeacht de negatieve gevolgen..

met vriendelijke groet,

Nog maar een keer hier neergezet.

petertje23

Registered User
Waar vind je dat mailadres?
Linkje?

Ik houd dit topic goed in de gaten.
Als er gezamelijke akties komen zal ik daar zeker aan meewerken!

rodepo

Registered User
Als er een duidelijk colectief is en hantekening formulieren zijn. Laat het me maar weten. Ik ben zeker bereid om langs de deuren te gaan en verder te verspreiden.
Ik ga van de week uitzoeken hoe ik het beste politicus kan bereiken om goed onderbouwde brieven te mailen.

stef

Member
Even tussendoor. Het blijft iets onbegrijpelijks. Wel een ce invoeren, maar in elk land een andere wet. Hoe bedoel je 1 Europa! En dan te weten dat de landen om ons heen al een tegenreacktie hebben gegeven om te zeggen dat de huidige Cobra in een zwaardere versie al in de maak is. Te weten niet 50 maar 100 gram kruit. Ik volg dit op de voet. Als ik iets kan betekenen dan hoor ik het graag. (ik heb vermoedelijk ingangen in de media omdat ik hier lange tijd werkzaam ben geweest. Moet alleen even de oude telefoonlijsten er bij gaan zoeken. :thumbup: gr. Stef

Verstuurd van mijn GT-S5830i met Tapatalk

Laatst bewerkt:

kingmokum

Banned
als men van de overlast af wil moet de rotzooi het hele jaar te koop zijn en mogen worden afgestoken.

Dan is na een jaartje de lol er af!

Vuurwerkhal.nl

Registered User
Ik word nu dagelijks benaderd om iets te ondertekenen of op facebook te delen.
Het zijn goede initiatieven maar helaas te kleinschalig.

Een gezamenlijke actie die breed gesteund wordt door alle vuurwerkfora, winkeliers enz krijgt ook onze steun.

Grizmo Raizor

Registered User
Als iedereen nu gewoon zijn/haar facebook gebruikt om die petitie straks te tekenen en wanneer de importeurs haar klanten eens een mailtje sturen. Misschien zelfs een grote advertentie plaatsen in een landelijk dagblad (kosten met ons allen delen. betalen we ieder 1 euro.) Dan hebben we echt zo 50.000 handtekeningen hoor.

PorLaVida1908

Registered User
Oke, misschien een idee als iemand van de leiding van Fpm een petitie opzet, oproepmailtje verstuurd, pakken we 50.000 handtekeningen mee en lekker stoken van 10 tot 2!

Tony

Administrator
Medewerker
Oke, misschien een idee als iemand van de leiding van Fpm een petitie opzet, oproepmailtje verstuurd, pakken we 50.000 handtekeningen mee en lekker stoken van 10 tot 2!

Lees daarom de startpos en de rest van mijn berichten in deze thread.
We (diverse websites en stichting VuurwerkTraditie) zijn er druk mee bezig.

boozebelly

Registered User
Kom op man. Overal waar Ruben Koet tevoorschijn komt of aan mee werkt moet je juist vermijden.

Amen. Het zal ongetwijfeld een goede kerel zijn, maar hij verheerlijkt juist het spul dat verreweg de meeste klachten vanuit de samenleving oplevert en dus de vuurwerktraditie het meeste schaadt.
Ik heb elders al eens gezegd: Aan het ene uiterste heb je de Arno Bonte figuren en aan het andere uiterste heb je de Xtremerides figuren. Beide zijden voeren hun strijd met oogkleppen op, zonder ook maar enige vorm van zelfkritiek en zonder enig gevoel voor nuance. Tussen deze starre figuren in zullen de rationeel denkende mensen de echte oplossingen moeten zien te vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
In alle berichten waar de website van Dhr koet vermeld werd is deze verwijderd. Personen zoals Dhr Koet verdienen geen aandacht, komt namelijk niets goeds van.

stef

Member
Nou, als je het mij vraagt kan dit topic op slot gezien het lezen van het bericht rijksovberheid.nl. :crying:

Bovenaan