Knal/Salute blokken

whistle

Registered User
Afgelopen weekend heb ik een aantal stukjes vuurwerk afgestoken, waaronder de 49 sh thunder green tail en wat 19 sh spring thunders van vorig jaar. Eerder in dit topic heb ik gevraagd of iemand deze blokjes naast elkaar heeft gehoord. Kwam geen reactie op waar ik iets aan had.
Goed nu mijn ervaring die ook gebaseerd is op de reacties van de ruim 100 aanwezigen.

De spring thunder wint het qua knal met gemak van de thunder to green tail . Duidelijk verschil met zijn zware doffe knal.
De 49 sh is echter wel een spektakel en erg leuk om naar te kijken met zijn grote groene licht kogels en zijn veel hogere tempo dan de Spring Thunder.
De 150 sh is daardoor met zijn nog hogere tempo een echt spektakel.

Mijn conclusie is dat het gewoon goede stukjes vuurwerk zijn.
Boven de 49 sh verkies ik alleen de 19 sh spring thunder, omdat deze gewoon weg veel goedkoper is per 4 stuks dan de 49 sh per stuk en harder knalt. Even doorlonten dus.
De 150 sh is prijs/ kwalitatief gezien (115.00) wel een zeer goede aanrader, maar nu vertel ik niets nieuws.

Dit is mijn recente ervaring en die wilde ik graag even met jullie mede freaks delen. Doe er mee wat je wilt zou ik zeggen.

Mattenfreak

Registered User
Heb je het toevallig ook gefilmd, of iemand anders?
Ben benieuwd namelijk, want veel filmpjes zijn er niet van. :w

Duidelijk topic trouwens, dit zal toch wel wat mensen in hun keus helpen heb ik het idee. (of is de keus voor Spring Thunder er niet meer?)

Schuim

Moderator
Medewerker
eigenlijk simpel wat het blok zegt.
100 schoten, effect: salute
voor de rest geen andere effecten er bij geloof ik.
schiet in een gelijkmatig tempo

meende dat die 110 euro was op het moment.

Greedings,
Schuim :w

Wizz

Registered User
Schuim zei:
eigenlijk simpel wat het blok zegt.
100 schoten, effect: salute
voor de rest geen andere effecten er bij geloof ik.
schiet in een gelijkmatig tempo

meende dat die 110 euro was op het moment.

Greedings,
Schuim :w
is die 100shots in principe hetzelfde als de 19 shots spring thunder was maar enkel meer schoten?

Ollie

Registered User
Dwaling in vuurwerkland.

Iedereen ken het filmpje van de Artillery Cannonade wel die online staat. Nu blijkt dat dat blok helemaal niet de Artillery Cannonade is maar dat het een blok is dat in 2000 nog bij Bex te koop was. Genaamd: Lightning Thunder.

De maker van het filmpje had zich vergist.

Bij deze ook het filmpje van de "echte" Artillerie Cannonade en nogmaals die van de Lightning Thunder.

Lighting Thunder

Artillery Cannonade

Laatst bewerkt:

ief

Registered User
ik heb zelf de artillerie cannonade ook gehad in 1995 (denk ik , ik kan er een jaartje naast zitten), maar deze leek toch echt veel meer op het eerste filmpje ten eerste het aantal schots en ten tweede het soort knal.(kan natuurlijk anders overkomen op video)

ief

Registered User
Ik heb net ff mijn oude films bekeken en de artillerie cannonade die ik had was echt meer te vergelijken met het andere filmpje van de lightning thunder.
En ik weet 100% zeker dat ik de artillerie had.

Sweet Laker

Registered User
ief zei:
Ik heb net ff mijn oude films bekeken en de artillerie cannonade die ik had was echt meer te vergelijken met het andere filmpje van de lightning thunder.
En ik weet 100% zeker dat ik de artillerie had.

Dat filmpje van de lightning thunder heb ik op mijn pc staan onder de naam Artillery Cannonade. En deze heb ik iig twee jaar lang te download zien staan op internet. Dus wellicht dat er idd iets door elkaar is gehaald?

Ik heb zelf het blok nooit gehad dus kan er verder niet over oordelen.

myrmidon

Registered User
is die artillery cannonade nog ergens te krijgen? vast niet

ik had vorig jaar storming normads en dat was een goed knalblokje

Pyro Mike

Registered User
Nu is er zon pakket te koop.. De orlando thunder met 4 verschillende potten, en de 49 shots green tail thunder schijnt eruit te zijn.

Schuim

Moderator
Medewerker
Ja, hier ben ik nou zelf ook heel nieuwschierig naar..

Maar ik denk dat we met de ervaringen tot na O&N moeten wachten..

Ben wel erg nieuwschierig naar het pts gehalte.

jawe

Registered User
Huge_Cohones zei:
126 shots? Zo'n vaag aantal shots ben ik nooit tegengekomen...

Of bedoel je de 16 shots? Nee, die heb ik niet...:p

GR, Huge

Deze 126sh was verleden jaar ook te koop bij alpeco,ik heb ze al een tijdje niet meer gezien.

ief

Registered User
ik ben het afgelopen weekend bij alpeco geweest en daar zag ik een 100 shots knalblok staan voor 60 euro het geeft eerst een witte olichtkogel en dan een salute/knal.
Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met dit blok?
Schiet hij ze in een snel tempo, is het ook opbouwend in snelheid net als de green tail, is het de moeite waard?
(als het afgestoken is bij de demoavond zou ik graag je mening horen Tony)

Bovenaan