Knal/Salute blokken

Schuim

Moderator
Medewerker
hmm, klinkt interesant.
Iemand verder nog ervaringen met dit blok??
En is er toevallig iemand die het filmpje nog heeft?
Want ik zie um nu niet tussen de product movies staan.

Alvast bedankt,

Greedings,
Der Schuim

explosive

Registered User
Ik heb zelf geen ervaring met dat blok. Hij vertelde nog wel, dat dit blok de hardste knallen produceerd, van de knal/salute blokken die ze in hun assortiment hebben.

Gr33tz,

STB

Registered User
ligt het aan mijn computer of kan ik niet alle filmpjes afspelen? want hij opent de ene met Quick time player en de ander weer met Windows mediaplayer, maar met windows media player geeftie telkens fout op de server aan..of ligt dat dan aan mijn internet verbinding??

PeterVuurwerk

Registered User
deze wordt nergens (meer) verkocht en maar goed ook.
je hebt niks aan harde knalblokken als deze niet veilig zijn. Tenminste als deze laagknallende schoten niet door de flappen van het karton komen.
hou het maar gewoon maar de hedendaagse goedgekeurde knalblokken die hier besproken worden.

sjemmie

Registered User
flappenknallen??

Dit is een citaat van Petervuurwerk,

"Tenminste als deze laagknallende schoten niet door de flappen van het karton komen."

reactie:

In mijn ogen ben je dan al helemaal verkeerd bezig als je de flappen niet vastplak of verwijder, voor dat je de knalblok en/of andere blok met flappen uiteraard voor jouw doen, aansteek.

alvast een veilig uiteinde Peter,

mvg,

Sjemmie

PeterVuurwerk

Registered User
je hebt helemaal gelijkt sjemmie, ik denk dat dat vaak wordt onderschat wat het effect van kartonflappen kan wezen op blokken/potten/cakes etc.
ook met legale potjes haal ik gewoon uit voorzorg al het papier wat voor de "mond" van het vuur weg.
hierbij dus de extra waarschuwing.

en jij ook een veilige tijd toegewenst ;) :p

Ivanhoe

Registered User
Jullie voorzichtigheid valt alleen maar te waarderen, maar ik kan jullie verzekeren dat de lage knallen van de artillery canonade niet zijn veroorzaakt door een losse kartonflap. De lading schiet hier dwars doorheen. Ook het papier verwijderen kan natuurlijk geen kwaad maar is uit veiligheidsoverwegingen niet nodig. De snelheid waarmee de lading een buis verlaat is enorm, daarnaast zal het papier meteen verschroeien door de hitte die er vrij komt bij het afschieten van de lading. Denk eraan dat bij professionele shows de motieren veelal afgeplakt met plastic (tegen de regen) en dat dit geen enkel effect heeft op de hoogte van de shell.

Desalniettemin ben ik het helemaal met Peter eens dat het niet de bedoeling is dat je flappen boven de lading moet laten hangen, zo schiet je geen blok af. Of je haalt het blok uit de doos of je haalt de flappen eraf. Het rode papier op blokken en cakes kun je daarentegen gewoon laten zitten.

Tijger

Registered User
nog een aanvulling op de deskundigheid van Ivanhoe als je de flappen los laat hangen of niet verwijderd kunnen ze in brand vliegen en als er wat wind staat wakkert z"on cakebox heel snel aan met de nodige gevolgen als hij nog bezig is zijn effecten er uit te gooien........

STB

Registered User
heeft iemand toevallig ervaring met de thunderking 16 shots?
aangezien die maar €9 is vind ik hm niet duur, maar stellen de knallen wat voor?

of raden jullie me eerder de 19 shots springthunder van bonbridge (geloof ik) aan?

Greetz

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
STB zei:
heeft iemand toevallig ervaring met de thunderking 16 shots?
aangezien die maar €9 is vind ik hm niet duur, maar stellen de knallen wat voor?

of raden jullie me eerder de 19 shots springthunder van bonbridge (geloof ik) aan?

Greetz

heb met beide ervaring en wil je zeker weten de 19 shots springthunder aanraden deze knallen zijn stukken beter

ief

Registered User
Weet iemand al of de thunderrain al weer binnen is en zoja wat hij moet gaan kosten.
Kan me vaag herinneren dat deze destijds 90,- euro was.
Alvast bedankt

Bovenaan