Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je kan beter zo min mogelijk verbieden. Hoe meer regels hoe minder effect de regels hebben
.
Idd hele jaar verkoop en hele jaar afsteken.
Wel na het volgen van een cursus, 2 daags zodat je ook wat serieuzer vuurwerk kan kopen losse shells tot 100mm bijvoorbeeld.
Afsteken zonder vergunning goed beboeten, 750 euro oid.
Moedwillig misbruik 2500 euro en als er geen vergunning is 750 euro erboven op.
Uiteraard zal je voor dat soort producten wel moeten aangeven waar je ze opslaat en moet er een max zijn aan wat je mag opslaan.
Niet in de bebouwde kom
Minimaal 100 meter van huizen af
Simpele bunker zoals we die in belgie kennen, stevige muur, goeie deur en een golfplaten dak.
Een beperkte hoeveelheid kruit en een max totaal gewicht.
Controle, 1x per jaar zonder aankondiging, betaal je gewoon 150 euro per jaar voor.
En voor het consumenten vuurwerk wat we nu ook kunnen kopen een max van 50 kilo in je eigen woning.
We moeten er ook weer niet te moeilijk over doen!
Hoe het dan precies wel moet.... kunnen we over lang over discussieren.
Wel weet ik zeker dat er verandering moet komen tov. nu.
Als je als vergunning/certificaat houder het gehele jaar je spullen mag kopen heb je die opslag niet eens nodig.
Het is belangrijk dat het nu illegale vuurwerk uit de illegaliteit word gehaald, als mensen t willen kopen dan kopen mensen het toch wel.
Jochies van 14jaar lopen rond met bommen van 250 gram!
Persoonlijk zie ik wel wat in de regeling zoals we die nu kennen rondom vuurwapens!
Je kan beter zo min mogelijk verbieden. Hoe meer regels hoe minder effect de regels hebben
.
Ik vermoed ook een soort gedoogbeleid, zeker voor plekken en steden waar het met de overlast sowieso al wel meeviel. Maar ik hoop wel dat de heren burgemeesters zich daar dan vooraf ook even over uitspreken :hehe!: Wel zo prettig.
En bovendien, hier in de buurt wordt er flink met carbid geknald overdag en die regels zijn ongewijzigd. Dat mag dus "gewoon" om 10:00 uur los gaan. Dan lijkt het me heeeeeel vreemd als ze de vuurwerkstokers daar ter plaatse wel zouden bekeuren en die zware dreunen uit de melkbussen maar laten begaan. Dat zou echt de wereld op z'n kop zijn.
klinkt erg mooi allemaal en ik hoop ook dat het zo is maar wat bevestigt dat .
ik kan mij echt niet voostellen dat ze het ene wel toestaan en het andere niet .
klinkt erg mooi allemaal en ik hoop ook dat het zo is maar wat bevestigt dat .
ik kan mij echt niet voostellen dat ze het ene wel toestaan en het andere niet .